Nekromanti [Null State] - Ännu fler headers

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag har nu nått milsttolpen på 15 sidhuvuden. Jag har milstolpar var femte, och målet är 25 eller 30.

Tidigare har jag visat sex st här, en här, och tre här. 6+1+3 = 10. Så då borde jag fått med alla.

Vad tycker ni?

Attachments

Möller

Hubert Hortlax
Är det två bilstolar i bild fyra? Ser märkligt ut.

krank

Möller said:
Är det två bilstolar i bild fyra? Ser märkligt ut.
Det har du fan rätt i. Såg inte dem förrän nu. Om vi såg samma bilstolar så är de borta nu, curtesy of the Spot Healing tool.

Passade på att ändra till en mer uppdaterad version av den sista också. Lite mer kontrast, förhoppningsvis till bildens fördel.

KamiFisk

Hero
Nummer 2 och 5 är ju helt underbara, (Mörkermännen)är jävligt creepy.
Bra jobbat!

Anton P

Veteran
Nummer 3 och 5 är helt grymma :gremsmile:

Dock är jag lite tveksam till nummer 2.

w176

Förlorad dotter
Alla är jätteläckta och inspirerande.

Det vore kul att se hur de skulle se ut "i praktiken" på någon mockup sida.

krank

w176 said:
Det vore kul att se hur de skulle se ut "i praktiken" på någon mockup sida.
I den här tråden finns ju en del layoutvarianter, men du menar alltså typ en mockup som använder just de här sidhuvudena?

Det borde väl kunna ordnas. Ska se om jag kan fixa under dagen.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
De är alla coola och stämningsfulla (även om jag stör mig lite på att de där snubbarnas ögon är helt identiska – lite variation vore bättre). <div>
</div> <div>MEN min erfarenhet säger mig att du MÅSTE göra ett provtryck när bilderna är såhär mörka. Risken finns nämligen att de beckar igen helt och bara blir en otydlig svartgrå sörja. Om så skulle vara fallet får man justera kurvorna lite och provtrycka igen tills de ser bra ut. </div>

krank

Dante said:
De är alla coola och stämningsfulla (även om jag stör mig lite på att de där snubbarnas ögon är helt identiska – lite variation vore bättre).
Det har jag också tänkt på, tro't eller ej. Just den bilden är lite hafsig öht, gjord på typ 20 minuter eller nåt. Ska fixa, tack för påminnelsen =)
<div>
Dante said:
MEN min erfarenhet säger mig att du MÅSTE göra ett provtryck när bilderna är såhär mörka. Risken finns nämligen att de beckar igen helt och bara blir en otydlig svartgrå sörja. Om så skulle vara fallet får man justera kurvorna lite och provtrycka igen tills de ser bra ut.
Mycket bra påpekande. Jag tror dessutom att min skärm är lite ljus... Nåja, när alla är klara så kostar ett provtryck 250 bagis på Publit. För jag gissar att det inte direkt skulle bli samma grej av att bara testa skriva ut på min laserskrivare härhemma...
</div>

Dante

Staff member
krank said:
Nåja, när alla är klara så kostar ett provtryck 250 bagis på Publit. För jag gissar att det inte direkt skulle bli samma grej av att bara testa skriva ut på min laserskrivare härhemma...
<div>
</div> <div>Exakt. Ett provtryck görs under skarpa förhållanden. Skriver du ut det hemma får du en korrekturutskrift, vilket är något helt annat. </div>

krank

Dante said:
Exakt. Ett provtryck görs under skarpa förhållanden. Skriver du ut det hemma får du en korrekturutskrift, vilket är något helt annat.
Bra, då har jag koll =)

Hm, då borde jag ju - teoretiskt sett - kunna lägga upp alla mina sidhuvuden på lång rad på ett antal sidor och provtrycka detta, eller? Iom att det är dem som är bekymret? Då kan jag dessutom fixa't ganska snart, istället för att behöva ha all layout färdig och så innan.

Dante

Staff member
krank said:
Hm, då borde jag ju - teoretiskt sett - kunna lägga upp alla mina sidhuvuden på lång rad på ett antal sidor och provtrycka detta, eller?
<div>
</div> <div>Svar ja. </div>

solvebring

Superhero
Me like. =) Speciellt 3 och 5, som redan gillats av andra. 4:an är också riktigt bra för den delen. 1:an med fast den är lite plain.

... Man behöver ju inte upprepa allt, men ja, fixa 2:an.