Har herrn lagt märke till att det är vänsterställd text i två kolumner i hans senaste publikation? Troligtvis är det ingen slump. ^^Robert Jonsson said:Allt det du skriver håller jag med om - och vet om. Men jag föredrar alltid subjektiv brahet om den passar min smak.
Alternativet är smalare papper och därmed smalare yta för texten. Dvs, det är tvåspalt på Halv Legal eller enspalt på A5 som gäller...Dante said:(och med enspalt på samma satsbredd får du alldeles för långa rader).
Smala pappret? Alltså, menar du A5 nu? Skulle aldrig falla mig in att ha två spalter på A5.Möller said:Med det smala pappret och stora sidhuvudet ser det bara dumt ut med två kolumner. Dessutom blir de så smala att de inte riktigt är bekväma att läsa.
Jag ska säga att jag nästan bestämt mig för A5/enkolumn. Även om det antagligen, med största säkerhet, innebär ett par timmars extrajobb eller så plus tid för extra headers.Möller said:Äh, feltänk. Ursäkta.
Nåja, jag skulle gilla två kolumnvarianten mer om du tummade lite på yttermarinalen och gjorde raderna aningen längre.