Nekromanti [Null State] - utkast del av framsida

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Null States framsida, ja... Jag har en del idéer, tänker jobba med kollage och ihopklippning en del. Det här är ett av elementen jag funderar på. Ett annat är en serie pistolkulor, där varje kula innehåller ett foster i olika stadier av utveckling, där de sista har utstående metallsaker och ev. klor...

Jag tänker mig kombinationen av symboliskt överladdade element och en del tomma vita ytor. Nåja, säg vad ni tycker om det här (idé och utförande) så tar vi resten sen =)

Attachments

krank

En fundering är ju såklart att lägga in typ atomexplosioner på planeten. Frågan är hur jag gör det snyggt utan att det förstör kontrasterna och så.

solvebring

Superhero
Snyggt!

Diggar det. Jävligt snyggt och tilltalande.
Föredrar dock den svartvita före den med färg, långt före den med färg. Mig veterligen går dessautom illustrationerna i svart och vitt.

Att köra allt i gråskala/svartvitt ger en känsla av att allt hör ihop och känns genomtänkt. Röstar för det. Dessutom är den mjuka, blå havskulören alldeles för "snäll" för ett spel som Nullstate. Gråskalan känns mer rå, passar bättre.

Tror förövrigt inte på idén med atomexplosioner. Det blir enligt mitt tycke för mycket lull-lull. Gillar den stilrena och talande känslan som finns i det här lite mer enkla.

krank

solvebring said:
Mig veterligen går dessautom illustrationerna i svart och vitt.
Inne i boken iaf =)

solvebring said:
Att köra allt i gråskala/svartvitt ger en känsla av att allt hör ihop och känns genomtänkt.
Det var lite så det var tänkt, ja. De illustrationer jag planerat hade jag tänkt ha i en ändå förhållandevis stram färgskala; mer som färgad svartvit film än som fyrfärgsfilm, så att säga. Det finns enormt snygga serierutor och bilder som bara använder svart, vitt och en tredje färg.

solvebring

Superhero
krank said:
solvebring said:
Mig veterligen går dessautom illustrationerna i svart och vitt.
Inne i boken iaf =)

solvebring said:
Att köra allt i gråskala/svartvitt ger en känsla av att allt hör ihop och känns genomtänkt.
Det var lite så det var tänkt, ja. De illustrationer jag planerat hade jag tänkt ha i en ändå förhållandevis stram färgskala; mer som färgad svartvit film än som fyrfärgsfilm, så att säga. Det finns enormt snygga serierutor och bilder som bara använder svart, vitt och en tredje färg.
Låter förbenat bra tycker jag. Tycker att det verkar som du redan satt ett bra stuk på bildinnehållet.
Jag gillar skarpt det jag hör från dig här nu. Sounds awesome. =)

Jarl

Hero
krank said:
En fundering är ju såklart att lägga in typ atomexplosioner på planeten. Frågan är hur jag gör det snyggt utan att det förstör kontrasterna och så.
Isf tycker jag explosionerna bara ska ligga inom den orangefärgade delen av globen. Och kanske då göra den delen (hela N:et) lite smalare. Nu hamnar jorden lite väl i skymundan tycker jag.

krank

Jarl said:
Isf tycker jag explosionerna bara ska ligga inom den orangefärgade delen av globen.
Det var lite så jag tänkt, ja. Det är ju inom nollan (det är inget N!) det ska vara "apokalyptiskt"...

Jarl said:
Och kanske då göra den delen (hela N:et) lite smalare. Nu hamnar jorden lite väl i skymundan tycker jag.
Eh? Hela jorden är ju med, innanför och utanför nollan. "Skymundan"?

Jarl

Hero
krank said:
Eh? Hela jorden är ju med, innanför och utanför nollan. "Skymundan"?
Ja alltså, göra den svarta rektangeln med nollan smalare så att hela loggan blir rundare (jordklotet definierar större del av kanterna).

Max Raven

T12-kultist
Gillar (den svartvita) bilden som den är - kärnexplosioner tror jag skulle göra bilden för rörig - den mörkt röda färgen hintar redan till hetta, kris, undergång. Möjligen skulle ett annat typsnitt fungera bättre för nollan/danska ö:et, men det är inte jag som sitter och designar den. :gremwink: Tror faktiskt att den här skulle funka som minilogga också (det är egentligen här jag känner att en annan form på ö:et kanske skulle se bättre ut - den är lite väl rak i kanterna).

Din idé med foster-kulan-etc skulle kunna vara en rätt snygg bild att ha direkt innanför inlägget, tror jag. Öppnar, på vänster innersida ser man kulan, som ändras till högerdelen av sidan, med Null State-titeln med, möjligtvis krossad av "kulans" passage.

krank

Max Raven said:
Din idé med foster-kulan-etc skulle kunna vara en rätt snygg bild att ha direkt innanför inlägget, tror jag. Öppnar, på vänster innersida ser man kulan, som ändras till högerdelen av sidan, med Null State-titeln med, möjligtvis krossad av "kulans" passage.
Hur menar du?

Jag hade alltså tänkt lägga kulorna lite som i ett patronbälte, sida vid sida. För att få det att kännas industriellt, löpande-band.

Just nu är skissen att ha framsidan uppdelad i två delar...

Typ såhär (om det nu funkar att infoga gdocsgrejer):

(Där då cirkeln och strecket är den här loggan och bandet under är ett mörkare parti, och de små rektanglarna är kulorna).

Eventuellt med ett svagt mönster av antingen isärtagna vapen eller möjligen blueprints över en byggnad i bakgrunden på alltihop.

Max Raven

T12-kultist
Låt mig förklara. Det här var vad du skrev:
"Ett annat är en serie pistolkulor, där varje kula innehåller ett foster i olika stadier av utveckling, där de sista har utstående metallsaker och ev. klor..."

Tänkte mig serien som en motion study/stroboskopbild, av någon anledning.

Typ som den här bilden:
stroboskopbild på kula med skarpa kanter, vitt mot svart, snarare än gråskala.

Men eh, ja, missförstånd där. :gremsmile:

android_iv

Warrior
Jag gillar den också. Stiligt!
Dock tycker jag tvärtemot herr solvebring bättre om den i färg. Dock har han en poäng i att den blå nyansen är lite för "snäll". Testa mörka färgerna på jordgloben lite (typ levels i photoshop). Så den inte blir så ljusblå.
Även i den svart-vita varianten skulle jag föredra mer kontrast (levels). Men inte för mycket. Hemligheten med photoshop är att ändra bara precis så mycket så man knappt ser någon skillnad.

krank

Android IV said:
Även i den svart-vita varianten skulle jag föredra mer kontrast (levels). Men inte för mycket. Hemligheten med photoshop är att ändra bara precis så mycket så man knappt ser någon skillnad.
Hemligheten och hemligheten... Det beror lite på vad man är ute efter. Anledningen till att det ser ut som det gör är att framhäva logotypen, nollan. Med högre kontraster finns det risk för att globen utanför i alltför hög grad smälter in i det svarta och i 0-symbolen. Jag kommer nog att behålla den svartvita, tror jag; jag har testat med både starkare och mörkare blå; effekten var dels att det blev svårare att se att det var jorden och dels att symbolen blev mindre tydlig.

Now, var hittar man bilder på foster i olika stadier, företrädesvis bilder som är public domain...

Ögat

Hero
Jag gillar den svartvita. Däremot ser det ut som att jordklotet inte är centrerat. Det är mer svart ovanför än under. Jorden putar också ut mer åt höger än åt vänster.

Iofs kan man förstås anföra att jorden inte är helt rund, och visst. Men det förtar lite av den kalla och hårda känslan i själva nollan att jorden ligger off-center. Tycker jag.

krank

Olav said:
Jag gillar den svartvita. Däremot ser det ut som att jordklotet inte är centrerat. Det är mer svart ovanför än under. Jorden putar också ut mer åt höger än åt vänster.

Iofs kan man förstås anföra att jorden inte är helt rund, och visst. Men det förtar lite av den kalla och hårda känslan i själva nollan att jorden ligger off-center. Tycker jag.
Heh, jo - det är en skiss, ett proof-of-concept. Nu när jag vet hur det kan göras och att det funkar kan jag lägga lite mer tid på den "riktiga" versionen...

Snow

Swashbuckler
Ser bra ut, med färger och vitt runtomkring. Jag funderar på symbolen i mitten. Föredrar helt klart den svartvita globen bakom.

Om man lägger ett N och ett S ovanpå varandra så blir det så, fast spegelvänt. Iallafall om man tänker sig ett S som är som ett spegelvänt Z. Jag tänkte direkt på att det kanske var N och S ovanpå varandra. Vad är grejen?

krank

Snow said:
Vad är grejen?
Det är en nolla. Vissa typsnitt, framför allt såna där bokstaven O och nollan 0 är snarlika, brukar ha någon form av extra grej för att visa att nollan är en nolla. Ofta gäller det konsolltypsnitt och monospacetypsnitt.

Dimfrost

Special Circumstances
Det är en nolla, det är ett spegelvänt N, det är snyggt. Okej. Men vad föreställer det mer? Det vill säga, jag får inget som helst begrepp om vad spelet handlar om. I och för sig är det tillräckligt snyggt och intressant för att jag ska plocka upp det och börja läsa på baksidan, men det är ändå kanske inte helt optimalt.