Nekromanti Ny bugg/feature

Troberg

Sinister eater
Förr när man svarade på ett inlägg och klickade på citat, så kom citattaggarna där markören var. Nu kommer de sist i inlägget.

Inget oöverstigligt problem, men jag tänkte att jag kan nämna det i alla fall.

Krille

Super Moderator
"Förr när man svarade på ett inlägg och klickade på citat, så kom citattaggarna där markören var. Nu kommer de sist i inlägget."

Jag har aldrig märkt att de kommer där markören var, utan har alltid drabbats av att de kommer sist. Jag visste inte ens att det var möjligt att sätta in saker på annan plats givet DOM och javascript.

Troberg

Sinister eater
Jag har aldrig märkt att de kommer där markören var, utan har alltid drabbats av att de kommer sist. Jag visste inte ens att det var möjligt att sätta in saker på annan plats givet DOM och javascript.
Förr kom de sist, sedan kom de ett tag där markören är och nu kommer de sist igen.

När jag först uppmärksammade det här för några dagar sedan så funkade det med de andra taggarna, men nu funkar inte de heller.

Skumt.

Gardener

Champion
Jag misstänker att du drömt... De där sakerna har jag inte rört sedan jag la in dem och det är exakt samma kod som när man skriver inlägg så jag har svårt att se hur det skulle kunna fungera annorlunda.

De läggs in i mitten om man har en browser som stödjer det, men jag misstänker att createTextRange är en MSIE-extension och att det därför bara fungerar i MSIE. I annat fall läggs de till sist.

Troberg

Sinister eater
De läggs in i mitten om man har en browser som stödjer det, men jag misstänker att createTextRange är en MSIE-extension och att det därför bara fungerar i MSIE. I annat fall läggs de till sist.
Japp, testade i IE nu, där funkar det. Sorry, det borde jag gissat.

Gardener

Champion
Av en ren slump fixade en kille till denna funktion idag så att den även fungerar med DOM-browsers och det verkar funka bra i Mozilla 1.3/1.4 iaf, tyvärr dock inte i Opera 7.11 (för Linux). Vill dock få det lite mer testat innan jag lägger in det här.

Troberg

Sinister eater
Säg som det är nu, du gillade alltså IE:s funktion bättre...
Med tanke på att IE tar tre minuter på sig att rendera en sida som är ögonblicklig i Opera (om den innehåller stora tabeller) så tror jag fortfarande att min röst ligger på Opera.

Balderk

Swashbuckler
Japp, testade i IE nu, där funkar det. Sorry, det borde jag gissat.
För mig funkar det inte i IE, men det är mac-versionen iofs....

/Balderk, dras med mac