solvebring
Superhero
Jag har precis sett filmen och jag sammanfattade mig så här när folk i Småpraten frågade om min åsikt:
... Kort sagt, hur den är som Conan-skildring har jag ingen uppfattning om. Hur den är som äventyrsfilm, ja, då vill jag källa den medelmåttig och varken bättre eller sämre än det mesta som spottas ur Hollywood i dessa dagar. Guldkornet är stridernas makabra detaljer som kan ses som ett litet extranöje om man intresserar sig för mödan som ligger bakom sådana saker som bra filmvåld.solvebring said:3 av 5... (1 = Värdelös, 2 = Dålig, 3 = Okej, 4 = Bra, 5 = Suverän!)
Diskuterar förövrigt detta med bland annat Rosen och DeBracy på Facebook. Som det ser ut så är den dålig om man läst och kan sin Conan, som random fantasy/äventyrsfilm är den däremot helt okej och inte sämre än något annat.
Jag har inte läst några böcker alls så för mig var det en film som var trevlig att fördriva tiden med, och tja, den är inte sämre än t.ex. Pirates of the Caribbean (första filmen där är dock strået vassare) eller Narnia osv.
Filmvåldet var förövrigt mycket imponerande och jag gladdes över hur mycket blod man valt att lägga in. Det var inget kärringlir utan lemmar slets av och skallar krossades på ett högst osmakligt, trevligt sätt.