Nekromanti Nya fokus

God45

#PrayersForBahakan
Arvidos MC said:
Trådkapning:

Jag skrev just klart The Hardholder till min serie av playbookfokus till Apocalypse World. Jag prövade att skriva på engelska, för jag ville dela med mig till användarna på Barf Forth Apocalyptica-forumet också.

Vad säger ni, spelar det någon roll om startinläggen är på svenska eller engelska?
Kör på engelska :gremsmile:

God45

#PrayersForBahakan
Det här var väldigt jämt men jag valde att gå med fantasy världar eftersom fantasy blev väldigt efterfrågar och jag känner att jag kan prata om magi i de settingsen i de artiklarna vilket till viss del bör göra de av er som vill ha artiklar om magi nöjda. Om vad ni ville se nu inte blev valt så oroa er inte, det kommer säkert göras en fokus serie om det längre fram :gremsmile:

Sodivra

Champion
Forumitfokus! En serie artiklar om olika användare på rollspel.nu, vad deras styrkor och svagheter är och när man vill ha med dem i en diskussion.

RasmusL

Champion
Arvidos MC said:
Forumitfokus! En serie artiklar om olika användare på rollspel.nu, vad deras styrkor och svagheter är och när man vill ha med dem i en diskussion.
Haha, sjukt. Bra.

+1!

Bunny

Crazy like a fool
RasmusL said:
Arvidos MC said:
Haha, sjukt. Bra.

+1!
Ja! (Om det inte blir för elakt)

God45

#PrayersForBahakan
Ja! (Om det inte blir för elakt)
Jag funderade på att ha ett citat från en användare av forumet som citatet för Chaotic evil och ett annat för Lawful evil men jag bestämde mig för att det var för elakt :gremwink: Så vill någon annan göra det här är det coolt men jag bör nog inte skriva dem :gremsmile:

Kanske om alla som vill skriva en anmäler sig och sedan lottar vi så att alla skriver om någon annan....

God45

#PrayersForBahakan
Den om king kong är bättre eftersom den är precis som hur folk som inte klarar av spoilers är :gremtongue:

God45

#PrayersForBahakan
Arvidos MC said:
God45 said:
Kanske om alla som vill skriva en anmäler sig och sedan lottar vi så att alla skriver om någon annan....
Fett på!
Jag har en hatt som jag kan lotta ut namn ur...

Necross

Swashbuckler
Arvidos MC said:
Ingen vidare idé. Lämna roast till proffsen.

RasmusL

Champion
Necross said:
Arvidos MC said:
Ingen vidare idé. Lämna roast till proffsen.
Varför?

Eksem

Champion
För att folk inte ska bli sårade. Även de som anmäler sig som frivilliga att bli roastade kan underskatta situationen. Det är väldigt svårt att balansera rätt med en roast, och jag är inte direkt imponerad av den generella förmåga att balansera skämtsamhet med påhopp, well, online ö.h.t.

Roligare att skoja om som idé än att genomföra i praktiken.

RasmusL

Champion
Eksem said:
För att folk inte ska bli sårade. Även de som anmäler sig som frivilliga att bli roastade kan underskatta situationen. Det är väldigt svårt att balansera rätt med en roast, och jag är inte direkt imponerad av den generella förmåga att balansera skämtsamhet med påhopp, well, online ö.h.t.

Roligare att skoja om som idé än att genomföra i praktiken.
"Roast" är väl i och för sig att dra Arvidos idé till sin mest negativa spets, jag tror inte att det kommer vara ett problem om det inte uttalat är fokus på att förolämpa de inblandade.