anth said:
Arvidos MC said:
Forumitfokus! En serie artiklar om olika användare på rollspel.nu, vad deras styrkor och svagheter är och när man vill ha med dem i en diskussion.
Hade jag kommit med den här idén hade folk trott att jag trollade...
Det där inlägget är mycket riktigt ett skämt, där poängen är just det som många reagerar på i den här tråden. "Man kan ju inte sitta och analysera andras svagheter, det vore ju helt sjukt"
Men RasmusL och God45 bejakade så härligt, så jag började fundera på hur man skulle kunna göra det på ett kul sätt.
Jag märker att det väldigt snabbt blev orolig stämning i tråden. Trots allt, vi är (eller har varit) nördar allihopa, så vi är nog många som känner olust inför allt som liknar mobbing, avvisande eller sågande.
Jag vill inte förklara humor, för det förstör humor, men jag vill peka på God45:s fokustrådar som aldrig har varit sågningar av det han skriver om. Och det här är fokustrådar, inte roasts.
Men istället för att bemöta det här för vad vi är rädda för att det ska bli eller vad vi har med oss för förutfattade meningar om vad det är, låt oss bemöta det för vad det är: Tre-fyra vänner som skriver humortrådar om varandra. Och i just detta ögonblick har inte ens den första raden blivit skriven än. Ska vi hålla oss här och nu så är förväntningar på vad det kommer vara inte något mer än just förväntningar.
Fast det vore ju ganska kul om
det här blev det som var för provokativt för att publiceras på forum.rollspel.nu, utan i hemlighet fick skickas i PM i ett litet slutet sällskap.