Nekromanti Nya raser i DoD6??

G

Guest

Guest
Är det någon som ungefär vilka raser som ska vara med i DoD6. Kommer de att skippa tex Gnomerna eller lägga till typ något träskfolk.. Jag vill gjärna ha svar!

/ Med ögon som is har jag nuet och framtiden under uppsikt.

Klon

Hero
Jag vet att det skulle finnas några "troll folk" vilket nog innebär troll och goblins, men det står nog mer på Riotminds sida

G

Guest

Guest
Nej tyvär står det inget mer på Riotminds.

Horus

Warrior
High fantasy

Däremot står det väl på Riotminds att världen skulle vara mkt åt klassisk (läs: high) fantasy-hållet? I sådana fall borde arterna vara ung: Människor, alver, dvärgar, hobber, orcher, vättar/gobliner och troll.

De flesta spelvärldar har dessutom en eller två egna arter.

/Horus

Schesuz

Veteran
Re: High fantasy

Vad tror folk om ankorna, kommer dom vara kvar i DD6 eller??

Ankor var ju ganska coola, men inte riktigt en seriös ras tycker jag.

Mvh Schesuz

Lillgubben

Veteran
Ankor?!?

Ankor måste vara det sämsta som Anders Blixt och kompani någonsin har kastat ur sig, om ma nser u r seriöst rollspel, förstås. Ankor kan ju fylla sin funktion om man skall spela kalle &co, men jag har ännu inte varit med om nåt sådant.

Krille

Super Moderator
Seriöst animorft

"Ankor måste vara det sämsta som Anders Blixt och kompani någonsin har kastat ur sig, om ma nser u r seriöst rollspel, förstås. Ankor kan ju fylla sin funktion om man skall spela kalle &co, men jag har ännu inte varit med om nåt sådant."

Till att börja med så snoddes ankorna från gamla seriösa Runequest, men det verkar folk ha glömt bort.

För det andra, man kan vara seriös med animorfa varelser också. Om du inte har gjort det redan, leta upp Usagi Yojimbo, eller Erma Felna, EDF - två tämligen seriösa och mycket vuxna serier. Och det finns en stor dos allvar även i Charlie Christensens Arne Anka, trots (eller snarare tack vare) att det är en satirisk serie.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>

Lachtezan

Veteran

<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Vad tror folk om ankorna, kommer dom vara kvar i DD6 eller??

Ankor var ju ganska coola, men inte riktigt en seriös ras tycker jag.<p><hr></blockquote><p>Just för att dom inte var helt seriösa så misstänker jag att Riotminds kommer att plocka bort dom. Dom tyckte tydligen inte om det faktum att alla som var med och utvecklade Ereb ville ha med olika influenser. Det blev lite 'flummigt' liksom. Kolla bara på Trakorien (om jag nu minns rätt). Jämför det med en mer seriös modul...

[color:red]Odi profanum vulgus et arceo</font color=red>

Lillgubben

Veteran
Re: Seriöst animorft

det kan säkert bli seriöst, men jag har aldrig varit med om det, och har ändå spelat i 10 år.

Vindhand

Myrmidon
Ankor!

Jag förstår inte varför det skulle vara svårare att spela "seriöst" med en anka än med en kattman, kentaur, vargman, svanmö mm. Några tips?

G

Guest

Guest

Där tycker jag att du har helt rätt. Skippa ankorna de passar inte in i resten av omgivningen..

G

Guest

Guest
Re: Ankor!

Kentaurer, Vargmän, Kattmän tycker jag låter som jättebra raser men just ankorna är för oseriöst.

Rach

Veteran
jag tycker att det skulle vara kul (precis som du sa)att man borde ha med flera raser (som är nya).

//Med ögon som is har jag nuet och framtiden under uppsikt.

Rosen

Myrmidon
Re: Varför?

<I>Vad gör ankorna så annorlunda?</I>

Exakt!  Min åsikt: han som illustrerade DoD -91 gjorde spelet en rejäl otjänst genom att rita ankorna sådär Kalle-aktigt som han gjorde. Då (kan jag intyga) var det ingen som tänkte på det, för det var ju ändå Expert som rulade universum, men med åren har man ju sett de effekter som det har gett upphov till. Humanoida varelser av sjöfågels-släktet har lika stor rätt att behandlas seriöst som alla andra, så get off their backs.

--
Åke, som är full (det är fredagkväll, ok?) och följaktligen inte kan garanteras stå för några åsikter som uttrycks här, men ge ankorna lite andrum, ok?

kragghack

Warrior

men ge ankorna lite andrum, ok?

Eller lite ankrum kanske?

/Anders-som tar paus i tentaplugget

Ash to Ash
Dust to Dust
Kragg Hack remains

G

Guest

Guest

Som någon sade är det ingen skillnad på ankor och typ Kentaurer, Vargmän, Kattmän. Men det tycker jag att det är. Kentaurerna och de andra är en blandning mellan människa och djur detär inte ankor. Plus att jag tycker att ideen med att vara en anka är lite skrattretande.

G

Guest

Guest

Du har helt rätt i att om man hade ritat dom lite mer seriöst så skulle de kanse inte anses lika löjliga. Kalle bilderna har förstört deras image en del. Men jag tycker fortfarande att man inte ska ha med ankor i ett rollspel. Möjligen ett i stil med "Rymdsmurfarna".

Sir Foilan

Hero
De passar inte i John Bauer-miljö

Tyvärr måste jag erkänna att jag tycker nog att ankorna är ett avslutat kapitel.

Och snälla, Förstör nu inte detta DoD som alla tidigare utgåvor med tvåhundratusen spelbara raser. Fan va tråkigt det ÄR. Det räcker med de klassiska elementen. Varken mer Lr mindre.

/Sir Foilan