Nekromanti Nya tråden om OT-forumet där man också får diskutera

Status
Not open for further replies.

Tsianphiel

Swordsman
RasmusL;n195488 said:
Tsianphiel: Jag vet inte, personligen är jag nog bortom någon form av point of (för stunden) no return och lär inte förändras nämnvärt. Jag har lite för mycket attityd/ego-problem för att inte ta sådan feedback som nedlåtande, tyvärr.
Jag är inte säker på vad du menar med det här, eller vilken del av mitt inlägg du syftar på. Kan du förtydliga?

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Ond bråd död;n195485 said:
Så du motiverar ditt hat och din avsmak för mig som person med det? Jag kan erkänna att jag har en stark känsla för rättvisa och när något triggar så tänder jag till på allvar. Men jag hoppades på en viss förståelse för att jag upprörs över orättvisor och att det här hatet faktiskt tär på en människa. Jag förstår dock att jag är väldigt besvärlig för en moderator, men hat var ju lite illa. Nå väl. Du är inte precis min bästis heller så jag kan leva med det tror jag. Jag hyser egentligen inte särskilt negativa känslor tbh.

Ivf så var frågan mer ställd till allmänheten och jag tänkte mer om det är något jag skrivit som är så fruktansvärt att man som grupp bestämt sig för att hata. Vilka normer är det jag brutit mot som stör er toleranta och inkluderande normbrytare? Kanske kan frågan få folk att fundera på hur de gör.
Ond bråd död;n195447 said:
På allvar, varför hatar ni mig? Vad är det som är så fel med det jag skrivit att det är ok att behandla mig illa? Någonstans måste ni ju inse att ni gör fel.

Och innan någon oempatisk jävel dyker upp och snackar om offerkoftor, så vill jag be henom fundera ett varv till om det är en bra idé att ifrågasätta att folk som blir illa behandlade också tycker att det är orättvist och blir förbannade. "Nej, vi mobbar inte alls. Det är ju han som skriver dumma saker" eller hur nu era tankar går.

Kanske kunde någon t o m fundera över hur modigt det är att stå upp för det man tror på trots att man verkar ha hela världen emot sig. Eller liknande klyschor. Men nej, det ses bara som rättshaveristbeteende i såna här fall. Att bryta mot normer kräver styrka, men just i det här fallet så är man bara virrig eller vad det var nån skrev.

Jaja, det är nog förgäves att försöka resonera med er om det här också. Men jag skulle vilja be modsen (troligen också förgäves) att fundera över om ni behandlar alla lika här eller inte, och om ni kommer fram till något, kanske det i framtiden kan bli lite andra bedömningar. Sånt är svårt att se hos sig själv, men jag tycker jag gjort en insats för att upplysa lite iaf.
Du är väldigt okonstruktiv just nu, så du är extremt svår att svar på. Du gör en grej, nämligen, som kan sammanfattas ungefär så här och som återkommer i ganska många diskussioner där en part känner sig stött:

"Jag tänker nu projicera hur jag känner mig pga resultatet av era handlingar och bara påstå att det är motivationen bakom dem, föra mitt argument som om det vore sanning och göra så att om någon av er går i svaromål måste ni acceptera min premiss, nämligen att ni hatar och avskyr mig, vilket gör att jag kan låtsas vara så utsatt som jag känner mig, och göra att jag har the moral high ground oavsett hur jag beter mig mot er. Jag har aldrig hört talats om ordet skuldbeläggande, eller om jag har hört talas om det, så tog jag det som en instruktion."

Det här blir skevt. Det är ingen som hatar dig. Det är många som är irriterade på dig. Eftersom du ställde frågan till 'allmänheten' och jag känner mig rätt allmän just nu så sökte jag litet på forumet för att påminna mig om vem du var nu igen - och nu minns jag dig mest som människan som då och då derailar progressiva diskussioner, skrev litet rasistiska saker i en tråd om Eon II, hittar på folk som håller med dig men inget vågar säga, och likställer att bli emotsagd med att bli illa behandlad. Du påstår att du blir illa behandlad, men du får väldigt tydliga instruktioner för hur du ska bete dig för att undvika att bli bannad, och du struntar i dem väldigt ofta.
Läser jag dig snällt är du också väldigt blind för vilka av dina uttalanden som kommer skära sig med de på forumet som inte delar dina åsikter, och väldigt blind för när någonting du bara uppfattar som din åsikt i själva verket mynnar ut i ett skadligt beteende, riktat mot andra på forumet. Jag tänker här på att tex deraila feministiska diskussioner är direkt skadligt för människor som drabbas av sexism och som går miste om ännu en trygg plats på internet där de inte längre kan diskutera.

Kort sagt: Det skulle nog vara gynnsamt för klimatet på forumet om du lyssnade på vad folk sade åt dig och förstod att det handlar om ditt beteende, inte dina åsikter. Visst, alla håller inte med om dina åsikter heller, men det är ditt beteende som orsakar konflikterna, och när ett beteende upprepas ofta, då tappar man social kredit. Då blir man bemött mer hårt, mer omedelbart, och mindre tolerant än när någon som har hög social kredit (på grund av gott beteende och välgrundat förtroende) kanske gör någonting liknande. Vi vet nämligen att säger vi till den senare personen att skärpa sig så kommer det hända. Vi vet att det tidigare exemplet (du) verkar oförbätterlig.

Om du visar litet förbättringsvilja (utan skuldbeläggande) kommer du nog att bemötas mycket bättre. Om du känner dig mobbad och utsatt föreslår jag att du samlar dig till en konstruktiv diskussion istället för en skuldbeläggande, och på ett sätt som visar god vilja och förtroende i PM frågar en moderator hur du ska bättra dig för att kunna bidra till den goda stämningen på forumet, snarare än hindra den från att infinna sig.

RasmusL

Champion
Tsianphiel;n195491 said:
Jag är inte säker på vad du menar med det här, eller vilken del av mitt inlägg du syftar på. Kan du förtydliga?
Ah, sorry, "i egenskap av att ofta bannas/modereras", typ.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Ond bråd död;n195490 said:
Samtidigt så är det inte första gången det ser ut så på IRcen. Så ni vet.
Nej, det är ju där vi brukar beklaga oss över folk som beter sig dumt på forumet.

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Ond bråd död;n195490 said:
Samtidigt så är det inte första gången det ser ut så på IRcen. Så ni vet.

Jag vet. Jag finner inga problem med det du klistrade in. Återkom till mig när du faktiskt använder dig av ircen, och dina protester på ircen inte blivit lyssnade på.

Ond bråd död

Swashbuckler
RasmusL;n195488 said:
Tsianphiel: Jag vet inte, personligen är jag nog bortom någon form av point of (för stunden) no return och lär inte förändras nämnvärt. Jag har lite för mycket attityd/ego-problem för att inte ta sådan feedback som nedlåtande, tyvärr.

Varför är du så dissig mot dig själv? Jag står troligen på motsatta sidan politiskt men tycker du är en skön snubbe bara. Jag kanske minns fel men har inget minne av att du var taskig mot mig iaf. Och de gånger vi bråkade (var nog nåt år sen i så fall) så var du snabb att skärpa dig. Troligen snabbare än mig också. <3

RasmusL

Champion
"Du är väldigt okonstruktiv just nu"

Hehe, ja, det är väl ingen i det där sidospåret som är så väldigt problemlösande till naturen, men ni ägnar er väl mest åt positionering just nu som medvetet val? :p

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Magnus Seter;n195403 said:
[...]Det är på grund av ett fåtal användare och ett fåtal trådar, men ändock så är det ett rykte forumet dras med.

Bråken gör också många andra användare oroliga, vilket i sin tur påverkar deras deltagande. Det här är inte endast en fråga om att låta några personer bråka om ett visst ämne, utan även den påverkan deras grälsjuka har på resten av forumet.

Den påverkan anser jag inte är i proportion till bråken i sig, men jag kan inte blunda för att bråken gör rollspel.nu till en sämre mötesplats.

Tsianphiel;n195484 said:
Som något av en utomstående och en av de som ofta deltar i trådar som stängs ner gör jag följande observationer:

- Oavsett hur forumet upplevs så upplever jag som tycker att jämställdhet och mångfald i allra högsta grad hör till att diskutera rollspel att jag hänvisas till OT-forumet, för oavsett hur jämställdhet, mångfald och feminism förs upp på agendan så ses det alltid som politiskt och icke tillhörande de trådar som diskuterar rollspel.[...]
Jag vet att jag gled lite i ämnet här, men så länge OT är stängt så vet inte jag vart jag får lov att diskutera de ämnen jag brinner för utan att det blir diskussioner runt vart mina ämnen hör hemma.
Jag hör till de som, på grund av ett par användare som derailar trådarna jag försöker föra en konstruktiv diskussion i, börjat vända mig till tex slack eller facebook istället. PMa folk som vill ha svar på frågor om jag ser att personerna hänger i trådarna, för jag ids inte med att behöva hantera dem, skicka tusen anmälningar, få trådarna låsta, och sedan vänta nog lång tid innan jag kan ta upp ämnet igen. Palla detta.
Jag hör till de som upplever att banhammern på wrnu är för snäll, och inte bara borde användas för att straffa folk för precis den sak de gör just då, utan också borde användas för att se på folks totala gärning och värna om alla andras trivsel på forumet, på ett sätt som inte sker just nu. Thispaniel skriver en del i sitt inlägg som jag citerar (men jag citerar inte just de bitarna, läs hela inlägget för dem) som frågar om hur modereringar kunde göras mer konstruktiva, och det är en diskussion jag tycker är viktig att ta, men låt mig också vara väldigt tydlig med detta:

Det sista moderatorerna är, är orättvisa eller för hårda. Om något har vi en kår extremt snälla, väldigt timida och försiktiga moderatorer, som är extremt noga med att inte ge någon special treatment. Om ni upplever er ovanligt utsatta på wrnu jämfört med andra nätforum så säger det nog mer om dessa nätforum, än vad det gör om wrnu.

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
RasmusL;n195506 said:
"Du är väldigt okonstruktiv just nu"

Hehe, ja, det är väl ingen i det där sidospåret som är så väldigt problemlösande till naturen, men ni ägnar er väl mest åt positionering just nu som medvetet val? :p

Vad är du ute efter just nu?

RasmusL

Champion
Ond bråd död;n195504 said:
Varför är du så dissig mot dig själv? Jag står troligen på motsatta sidan politiskt men tycker du är en skön snubbe bara. Jag kanske minns fel men har inget minne av att du var taskig mot mig iaf. Och de gånger vi bråkade (var nog nåt år sen i så fall) så var du snabb att skärpa dig. Troligen snabbare än mig också. <3
Forat harar mig, fjärde försöket att få till den här posten:

Det är väl kanske just det: jag har försökt men når uppenbarligen inte ens nära tillräckligt långt. När en inte ens kan posta bilder på gäddor utan att vara otrevlig, liksom ^_^

< 3

RasmusL

Champion
Xhakhal;n195510 said:
Vad är du ute efter just nu?
När flera individer i grupp samtidigt vänder sig mot en som känner att den är ensam, ogillad och utsatt och säger att hen har fel, borde skärpa sig och skämmas? Jag vet inte, men jag hoppas att ingen tror att det faktiskt ägnar sig åt något konstruktivt? :p

.113

Swashbuckler
Alltså jag har iofs saknat en del av OT forumet men folk har verkligen väntat på att någon ska ge en anledning till att tända till.

Ang. Att ha ett politiskt forum tänker jag såhär att det som känns tragiskt är ju att det som moderator måste vara jobbigt med politiska inlägg för även om det inte är stor del så upplever då jag och många Andra dessa poster tyvärr som otrevliga fastän det ligger något I dem man kanske håller med om. Om jag vill diskutera symbaroum och nån muppade kommer dit och jävlas så känns det ju jobbigt men sådant händer typ aldrig alls. Det gör det I politiska frågor.. Tillräckligt ofta för att det ska kännas ofta.

Om det va 1% chans man blev rånad varje gång man gick till södra delen av Stan skulle man ju hellre gå till vänstra om det garanterat aldrig hände där.

Och jobbet på moderatorerna som får på sin fritid lusläsa massa extra bara pga vissa poster... Klart det är jobbigt..

En person på forumet har ett sätt skriva ibland som inte alls går ihop med mig men gör massor med annat bra plus har gjort en av de bästa feminist trådarna på forumet.

Det är synd att visa trådar inte fungerar, jag kan hålla med om att det inte känns helt bra att slänga vissa trådar I OT men jag köper grejen med att de göms från senaste inlägg.. Jag tycker bara det är trist att stämningen så ofta blir dålig. Oavsett om banningen kommer är det ofta dåligt ändå. Och jag skulle aldrig Orka vara moderator. Iaf inte utan lön ;)

Men ett politik forum uppmuntrar mest troligt bara de som inte kan hålla fingrarna I styr tror jag, vilket bara kommer ge mer jobb..

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
RasmusL;n195519 said:
När flera individer i grupp samtidigt vänder sig mot en som känner att den är ensam, ogillad och utsatt och säger att hen har fel, borde skärpa sig och skämmas? Jag vet inte, men jag hoppas att ingen tror att det faktiskt ägnar sig åt något konstruktivt? :p
Vet du? Det finns tillfällen då rätt och mest konstruktiva sätt att hantera saker är att lyssna, låta en människa prata av sig litet oavsett vad de säger, och sedan klappa dem på axeln och ge dem en näsduk. Eller en länk till tex en hjälplinje för psykisk ohälsa, om de inte själva tar kontakt med kurator.
Och så finns det tillfällen, till exempel på ett forum med tydligt utskrivna regler som upprepade gånger brutits, när alternativen bortom 'berätta vad som gått fel och hur personen kan ta ansvar för sin situation' liksom inte passar sig. Särskilt som diskussionen som förs också den närmar sig brott mot forumets regler.

Jag hoppas du ser skillnaden, och också ser att ditt sätt att just nu försöka driva upp den här konflikten ännu mer genom sidledes kommentarer inte hjälper särskilt mycket åt något håll, annat än ifall din målbild faktiskt är att förstora eller skapa ett bråk. Jag vill däremot inte tro att det faktiskt är din målsättning, men jag har litet svårt att se vad den annars skulle vara? Därav att jag frågar dig vad du faktiskt vill åstadkomma just nu, så jag inte missförstår dig. Min följdfråga hade varit 'och hur tänker du dig att det du skriver främjar din agenda?', men då skulle vi nog bli väldigt OT.

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
För övrigt anser jag att OT-forumet bör förgöras.*

*Eller åtminstone fortsätta ha paus ett tag, och inte splittas upp i ett dedikerat politikforum senare. Jag ser bara nackdelar med den uppdelningen. Men eftersom Magnus Seter inte gjort en poll på ämnet föreställer jag mig att det inte är uppe för diskussion, om jag inte missat något tidigare i tråden.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
OBS!

ODB känner sig missförstådd och trampad på. Jag vill gärna att vi andra tar hänsyn till det, och tar det i beaktande när vi postar i tråden.

/Magnus

Ond bråd död

Swashbuckler
Xhakhal;n195493 said:
Du är väldigt okonstruktiv just nu, så du är extremt svår att svar på. Du gör en grej, nämligen, som kan sammanfattas ungefär så här och som återkommer i ganska många diskussioner där en part känner sig stött:

"Jag tänker nu projicera hur jag känner mig pga resultatet av era handlingar och bara påstå att det är motivationen bakom dem, föra mitt argument som om det vore sanning och göra så att om någon av er går i svaromål måste ni acceptera min premiss, nämligen att ni hatar och avskyr mig, vilket gör att jag kan låtsas vara så utsatt som jag känner mig, och göra att jag har the moral high ground oavsett hur jag beter mig mot er. Jag har aldrig hört talats om ordet skuldbeläggande, eller om jag har hört talas om det, så tog jag det som en instruktion."

Det här blir skevt. Det är ingen som hatar dig. Det är många som är irriterade på dig. Eftersom du ställde frågan till 'allmänheten' och jag känner mig rätt allmän just nu så sökte jag litet på forumet för att påminna mig om vem du var nu igen - och nu minns jag dig mest som människan som då och då derailar progressiva diskussioner, skrev litet rasistiska saker i en tråd om Eon II, hittar på folk som håller med dig men inget vågar säga, och likställer att bli emotsagd med att bli illa behandlad. Du påstår att du blir illa behandlad, men du får väldigt tydliga instruktioner för hur du ska bete dig för att undvika att bli bannad, och du struntar i dem väldigt ofta.
Läser jag dig snällt är du också väldigt blind för vilka av dina uttalanden som kommer skära sig med de på forumet som inte delar dina åsikter, och väldigt blind för när någonting du bara uppfattar som din åsikt i själva verket mynnar ut i ett skadligt beteende, riktat mot andra på forumet. Jag tänker här på att tex deraila feministiska diskussioner är direkt skadligt för människor som drabbas av sexism och som går miste om ännu en trygg plats på internet där de inte längre kan diskutera.

Kort sagt: Det skulle nog vara gynnsamt för klimatet på forumet om du lyssnade på vad folk sade åt dig och förstod att det handlar om ditt beteende, inte dina åsikter. Visst, alla håller inte med om dina åsikter heller, men det är ditt beteende som orsakar konflikterna, och när ett beteende upprepas ofta, då tappar man social kredit. Då blir man bemött mer hårt, mer omedelbart, och mindre tolerant än när någon som har hög social kredit (på grund av gott beteende och välgrundat förtroende) kanske gör någonting liknande. Vi vet nämligen att säger vi till den senare personen att skärpa sig så kommer det hända. Vi vet att det tidigare exemplet (du) verkar oförbätterlig.

Om du visar litet förbättringsvilja istället för rättshaveristiska, självrättfärdigade tendenser kommer du nog att bemötas mycket bättre. Om du känner dig mobbad och utsatt föreslår jag att du samlar dig till en konstruktiv diskussion istället för en skuldbeläggande, och på ett sätt som visar god vilja och förtroende i PM frågar en moderator hur du ska bättra dig för att kunna bidra till den goda stämningen på forumet, snarare än hindra den från att infinna sig.

Nej, det där var konstruktivt. Jag ville veta vad sjutton det är jag har gjort som stör folk så att de spontant kommer med såna påhopp som killen som fick 48 timmar eller sitter och hatar på IRC. Eller att de spontant drömmer ihop en massa idéer om mig som person, att jag är konspiratoriker eller sexist m.m. Nu fick jag faktiskt ett vettigt svar av dig också.

Jo, nog sjutton är det folk som hatar mig här, men frågeställningen var lite tillspetsad för att väcka folk s a s. Få dem att fundera på vad som hänt med dem och hela situationen. Kanske få någon att tänka "men jag är ju ingen mobbare, vad är det jag sysslar med?" Det är nog inte särskilt många som verkligen hatar, men det är en orimlig avsky det märker man. Kika på mina senaste OT-trådar hur folk tillskriver mig egenskaper och åsikter. För det är lite det här som är så förunderligt. Jag behandlades inte så här innan jag skrev de inläggen. Så fort det första inlägget var postat så var det som om jag hade dödat Moder Teresa eller nånting. Folk började skriva på IRC hur galen jag var och att jag borde bannas. Inläggen i trådarna var riktade mot mig som person eller hackade sönder mina texter för att kritisera varenda mening. Det var som hela gänget fick till uppgift att motbevisa och discreditera mig.

Om du kikar på mina gamla bråk så helt klart har jag haft min del och mer, och jag har varit dryg och elak vid tillfällen, men då var jag fortfarande en vanlig bråkstake som alla de andra. Förändringen kom med mitt rant i somras. Då var jag inte vatten värd plötsligt.

Läs mig snällt. Åtminstone i inläggen i somras. Jag erkänner att jag misstog mig rejält där. Jag hade räknat med mothugg av de vanliga förstås men att en hel del skulle hålla med och beklaga sig. Nu var det bara någon enstaka som alls backade upp mig lite försiktigt. Om jag var blind för något där så peka gärna ut det. Jag gjorde faktiskt mitt yttersta- stundvis - för att inte provocera och för att få till en diskussion. På gränsen till hobbymoderering när jag bad folk att faktiskt diskutera ämnet och inte utgå från att jag var satan. Men säkert tappade jag kontrollen då och då. De blir lätt så när man blir så angripen, och det hoppas jag folk har förståelse för.

Jag hade inte räknat med att folk inte ens skulle köpa att vi har en åsiktskorridor och att PK styr diskussionen. Visst någon enstaka hade jag räknat med skulle vägra erkänna det, men att det ens blev en diskussion ställde till det. Jag hade inte alls räknat med den totala mur jag ställdes inför. Jag trodde diskussionen skulle handla om vilka problem PK medfört och höra lite åsikter kring dessa. Kanske få någon insikt i hur andra tänker kring den censuren. Det första ranten var just en rant, men tanken var ändå att få höra fler som höll med och som vände sig mot t.ex. sexövergreppen. Det är ju ändå ett väldigt feministiskt forum. Men det var som i övriga Sverige att feministerna hellre kritiserade vad jag skulle kalla struntsaker än kritiserade allvarliga problem som följt med invandringen.

Så kanske kom jag lite fel där och blev lite för raljant och tog det för givet att de flesta höll med om grunden åtminstone. Men oavsett så kan inte det förklara den helt förändrade stämningen. Det var som Pandoras Box. Plötsligt var jag någon annan helt oönskad. Krille är iaf konsekvent och tycker illa om mig oavsett, pga vår lite olika syn på rättvisa och hur man lämpligast påpekar bristen på denna. Men resten tvärvände och blev fiender. Och sett till att jag plötsligt argumenterade med fiender och att modsen lät bli att moderera angriparna så var jag en ängel.

Jag tror folk har svårt att förstå situationen. Jag har hängt här sen det hette the Yard eller nåt sånt och även om jag med tiden känt mig allt mindre välkommen så har jag alltid varit en i gänget ändå på nåt vis. På lite distans, men ändå en del av forumet. Plötsligt så är man utstött. Sånt påverkar. Och i mitt fall så blir jag förbannad andra kanske reagerar annorlunda. Det var chockerande att läsa att personer som jag sett som bra människor plötsligt sitter och skriver elaka saker om mig. Det är en speciell upplevelse kan man säga. Man blir förvånad över hur fel man kan ha om vissa människor.

Och allt detta pga några inlägg om problem med invandring. Om inte det är PK och åsiktskorridor så vette fan vad det ska va.

Så. Var det konstruktivt?

Ond bråd död

Swashbuckler
RasmusL;n195513 said:
Forat harar mig, fjärde försöket att få till den här posten:

Det är väl kanske just det: jag har försökt men når uppenbarligen inte ens nära tillräckligt långt. När en inte ens kan posta bilder på gäddor utan att vara otrevlig, liksom ^_^

< 3

Jag kopierar alltid texten innan jag postar här. Varje gång man klickar svara och har glömt det så är det nervpirrande om forumet faktiskt ska göra sitt jobb eller om allt är förlorat.

Ond bråd död

Swashbuckler
Xhakhal;n195523 said:
Vet du? Det finns tillfällen då rätt och mest konstruktiva sätt att hantera saker är att lyssna, låta en människa prata av sig litet oavsett vad de säger, och sedan klappa dem på axeln och ge dem en näsduk. Eller en länk till tex en hjälplinje för psykisk ohälsa, om de inte själva tar kontakt med kurator.
Och så finns det tillfällen, till exempel på ett forum med tydligt utskrivna regler som upprepade gånger brutits, när alternativen bortom 'berätta vad som gått fel och hur personen kan ta ansvar för sin situation' liksom inte passar sig. Särskilt som diskussionen som förs också den närmar sig brott mot forumets regler.

Jag hoppas du ser skillnaden, och också ser att ditt sätt att just nu försöka driva upp den här konflikten ännu mer genom sidledes kommentarer inte hjälper särskilt mycket åt något håll, annat än ifall din målbild faktiskt är att förstora eller skapa ett bråk. Jag vill däremot inte tro att det faktiskt är din målsättning, men jag har litet svårt att se vad den annars skulle vara? Därav att jag frågar dig vad du faktiskt vill åstadkomma just nu, så jag inte missförstår dig. Min följdfråga hade varit 'och hur tänker du dig att det du skriver främjar din agenda?', men då skulle vi nog bli väldigt OT.

va? Är det nåt subtilt här som jag missar?

RasmusL

Champion
Xhakhal;n195523 said:

Jag vet att det är din diskussionsstil så jag ska försöka att inte döma dig för det men du framstår i inlägget till OBD som om din upplevelse av situationen är "rätt" och att OBDs är "fel" samtidigt som du ekar samma ord som flera tidigare talare. Du vet också att när vi snackar känslor och åsikter så lyser objektiviteten med sin frånvaro och det du säger är på inget sätt allmängiltigt. Dina åsikter delas av vissa, inte av andra. :)

OBD säger, om jag får tolka hen fritt (sorry om jag tar mig friheter nu OBD!), att hen upplever att hen döms på förhand som människa snarare än att få sina argument lyssnade på och bemötta. Det är i den här kollisionen av att OBD inte känner sig hörd och du säger till hen att hen har fel, att det är hen som bör lyssna och att hen ska visa förbättringsvilja utan skuldbeläggande som det blir vääääldigt okonstruktivt. Vill du trigga eller "sätta dit" någon så är du dock right on track ^_^

Det som faktiskt gör mig lite orolig är dock när du i ditt senare svar liknar detta du gör i tråden vid att hänvisa någon till en hjälplinje för psykisk ohälsa. Förutom att vara bland det fulaste påhopp jag sett här på forumet så börjar jag undra om du faktiskt tror att OBD är psykiskt sjuk, eller korkad eller liknande, bara för att hen inte delar din uppfatting? o_O

Status
Not open for further replies.