Alltså jag måste erkänna att jag inte fattar vad det är som diskuteras längre. OT-forumet eller ODB?
/M
/M
Du får gärna förtydliga vad du menar, du säger att du inte trodde forumet skulle köpa att vi har en åsiktskorridor samtidigt som du trodde det skulle bli en diskussion om vad den medför?Ond bråd död;n195536 said:Jag hade inte räknat med att folk inte ens skulle köpa att vi har en åsiktskorridor och att PK styr diskussionen. Visst någon enstaka hade jag räknat med skulle vägra erkänna det, men att det ens blev en diskussion ställde till det. Jag hade inte alls räknat med den totala mur jag ställdes inför. Jag trodde diskussionen skulle handla om vilka problem PK medfört och höra lite åsikter kring dessa. Kanske få någon insikt i hur andra tänker kring den censuren.
Jag kommer svara på litet mer än jag citerar, men jag citerar begränsat eftersom inlägget är så långt och jag riskerar att skriva långt. Läs obds inlägg för bättre sammanhang. De citerade partierna är de jag tänker inleda med att kommentera. Jag tänker fortsätta försöka vara konstruktiv, eftersom jag inte vill att du ska må dåligt av att vara på forumet, och eftersom jag är intresserad av att du ska förstå det du beskriver att du inte förstår, samt eftersom jag tycker det är viktigt att vi hjälper varandra uppnå ett bättre forumklimat, men jag kommer inte hymla med att jag tycker radikalt annorlunda från dig om väldigt mycket. Bland annat väldigt mycket du beskriver i den post jag svarar på.Ond bråd död;n195536 said:[...]Jag gjorde faktiskt mitt yttersta- stundvis - för att inte provocera och för att få till en diskussion. På gränsen till hobbymoderering när jag bad folk att faktiskt diskutera ämnet och inte utgå från att jag var satan. [...]
Och allt detta pga några inlägg om problem med invandring. Om inte det är PK och åsiktskorridor så vette fan vad det ska va.
Så. Var det konstruktivt?
Ond bråd död;n195538 said:va? Är det nåt subtilt här som jag missar?
Lukas;n195544 said:Du får gärna förtydliga vad du menar, du säger att du inte trodde forumet skulle köpa att vi har en åsiktskorridor samtidigt som du trodde det skulle bli en diskussion om vad den medför?
Är inte det ganska motsägelsefullt?
Ville du att folk skulle ta ett hypotetisk ställningstagande och diskutera åsiktskorridoren som riktigt trots att de inte tror på den? Eller vad ville du egentligen?
Jag säger faktiskt att det jag INTE gör är att hänvisa någon till en hjälplinje för psykisk ohälsa Jag drog det som ett exempel på saker man kan göra när man försöker trösta någon pga utanförskap. Hjälplinje för psykiskisk ohälsa var rubriken som tog mig till sidan jag länkar till, men, ser jag, inte faktiskt rubriken på sidan jag länkar till. Nåja. Jag säger hur som helst att jag definitivt inte gör något sådant.RasmusL;n195539 said:Det som faktiskt gör mig lite orolig är dock när du i ditt senare svar liknar detta du gör i tråden vid att hänvisa någon till en hjälplinje för psykisk ohälsa. Förutom att vara bland det fulaste påhopp jag sett här på forumet så börjar jag undra om du faktiskt tror att OBD är psykiskt sjuk, eller korkad eller liknande, bara för att hen inte delar din uppfatting?
Är ju mitt fel att vi hamnade OT. Men för mig är det lugnt. OBD gillar att prata om OBDMagnus Seter;n195552 said:Vi har som policy att prata ämnen, och inte personer. Nu har det blivit väldigt mycket fokus på personen ODB och inte på ämnet OT-forumet.
Jag vet inte riktigt hur jag ska hantera det, eftersom det är ODB som påbörjat tråden, samt även varit med och dra den till det personliga hållet.
Så jag bestämmer så här: ODB, om du vill att tråden låses av någon anledning för att du känner att det blir för mycket fokus på din person, så säg till.
/Magnus
Magnus Seter;n195543 said:Alltså jag måste erkänna att jag inte fattar vad det är som diskuteras längre. OT-forumet eller ODB?
/M
Ond bråd död;n195555 said:"Jag hade inte räknat med att folk inte ens skulle köpa att vi har en åsiktskorridor " alltså jag hade räknat med att de skulle köpa det.
Jaja, så grejen om hjälplinjen för psykisk ohälsa hade inget med diskussionen vi för här alls att göra, då hajjar jag! Konstigt, jag missade sidodiskussionen om psykisk ohälsa som jag antar att du refererade till?Xhakhal;n195559 said:Jag säger faktiskt att det jag INTE gör är att hänvisa någon till en hjälplinje för psykisk ohälsa Jag drog det som ett exempel på saker man kan göra när man försöker trösta någon pga utanförskap. Hjälplinje för psykiskisk ohälsa var rubriken som tog mig till sidan jag länkar till, men, ser jag, inte faktiskt rubriken på sidan jag länkar till. Nåja. Jag säger hur som helst att jag definitivt inte gör något sådant.
Resten av ditt inlägg känner jag inget behov av att svara på eftersom det känns som om vi då går in i en sidodiskussion som gränsar till hobbymoderering eller tjafs.
/Xhakhal, moderator irc:nTa inte upp den här forumtråden på ircen, är ni snälla.