När jag var i tolv-trettonårsåldern var jag så sjukt trött på att alla andra tvunget skulle spela våld. Åh, och på att alla tyckte att de fick bestämma vad alla andra skulle ha för kön på sin rollperson. Men mest på att det bara var typ... dungeon crawl och ingen story.
Jag hade inget emot att det slogs litet mot monster, men för mig var det mer spännande när typ... jamen, äventyrsgänget på väg mot magiskolan (eller vad det nu var) hade en vagn, i vilken den sjukliga rollpersonen åkte, och vagnens hjul gick sönder mitt i skogen och rollpersonerna behövde använda sina ganska skrala FVn i typ "Utomhus" för att klara av att ta sig till nästa by för att hämta hjälp, ha något att äta under tiden de väntade, och inte bli skitosams med varandra. Två av dessa lyckades ganska bra.
Sjukdom, resursfördelning, auktoriteters trovärdighet och brist på sådan, resursbrist, samarbete under stress och för all del the occasional skattjakt och upphittade häftiga artefakt tyckte jag var mycket mer intressant än vad min SL drog fram ur Jorges Bestiarium utan att läsa ordentligt. Magisystem var också coola, förutsatt att systemet hade en inverkan på storyn/världen, och inte bara var poäng och spells man kunde lära sig.
/me var en ganska regelnäsvis och lillgammal tolvåring.