Nekromanti Nytt år - vad ska du spela?

Übereil

Swashbuckler
Radioaktiv said:
Jag önskar att jag fick spela Tales from the Floating Vagabond. Jag har alla böcker, men ingen att spela med! Äh, kanske inte nog med tid heller. Men önska får man. :gremsmile:
Pitcha, vet jag.

Übereil

Organ

Out of time, out of mind
Arfert said:
...Och kanske lite Svenska kulter!.
Behöver inte det testspelas? Om du har möjlighet att komma loss en eller ett par vardagskvällar kan jag nog ställa upp med både en villig spelgrupp och spellokal i söderförort.

/Anders

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Radioaktiv said:
Jag önskar att jag fick spela Tales from the Floating Vagabond. Jag har alla böcker, men ingen att spela med!
Any time, any place, baby! Jag köpte TftFV av någon här på WRNU för massor av år sedan! Störtskönt koncept!

Organ

Out of time, out of mind
Ujjujjujjujj! Så många spel, så lite tid.

Men om jag ska hålla mig inom ramen för det som kan kallas "någorlunda sannolikt" så blir det nog som följer:

Om vi blir klara med den Pathfinder-kampanj (Kingmaker) som rullat på bra länge nu (vi är ungefär halvvägs) så har jag lovat mig själv att själv dra på mig spelledar-fezen och sjösätta någon form av kampanj. Exakt vad är inte bestämt än men än så länge lutar det åt antingen Dark Heresy eller Dragon Age RPG.

Efter det ligger RQ6, helst som spelare, högt upp på önskelistan.

Sedan skulle jag åter igen även vilja spela WFRP med klacken på Magnus Seters kärleksfulla spelledarstövel i nacken.

/Anders

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Vi ska äventyra i Wyoming 1869 (Pinkerton-detektiver), Paris 1356 (franska hårdingar), i Alger 1943 (brittiska agenter) och på Mars 1896 (ett team med svenska, franska, japanska och ryska upptäcktsresande).

G

Guest

Guest
Jag har ambitionen att;

...spela mer OD&D med Eksem, Anth, Jarl etc.
...spela rollspel över nätet med mina hombres i dalaskogen.
...återuppväcka indiespelsgruppen "These are not the mints you're looking for".
...pröva tremulus - Call of Cthulhu möter Apocalypse World.

I övrigt blir det nog inte så mycket mer rollspelande i år, inte förrän september iaf.

PAX

Jordisk Äventyrare
Vilka spel utspelar sig i Paris 1356 respektive Alger 1943 ?

Äventyr

Världsbyggare
Vi kommer att spela Äventyr (naturligtvis (och dessutom har dottern kommit på att vi kan spela både Sagan om ringen och Harry Potter med Äventyrs regler, så det lär bli mycket av den varan), och sedan håller jag tummarna för att det blir lite DoD Expert. Gammalt spel, javisst. Men jag är en riktig nostalgiker. Star Wars hade inte heller varit fel.

PAX

Jordisk Äventyrare
Star Drive med vår egna regeluppsättning. Kampanjen rullar vidare...

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
PAX said:
Vilka spel utspelar sig i Paris 1356 respektive Alger 1943 ?
Våra kampanjer är hembyggda och vi använder alltid en moddad Basic Role-playing som regelmotor.

Andy

Vila i frid
Jag ska spelleda:

1. A Song of Ice and Fire RPG - A Game of Thrones Edition
2. Star Wars RPG Beginners Game
3. Hård rymd science fiction power by Noir

Jag ska spela:

1. Harnmaster

Sen vill jag gärna testa Legend, Drakar & Demoner, Svavelvinter och Coriolis.

Storuggla

Champion
"1. A Song of Ice and Fire RPG - A Game of Thrones Edition"

Vill jag spela/spelleda. men jag skulle transportera det bort från Westeros och ha mig och till sist skulle det antagligen bli något annat spel helt och hållet om ingen slog mig med en strumpa fylld med t6or.

Storuggla, eller apelsin

Pilzefrau

hon/henne
Jag spelar AW i en grupp och spelleder det i en annan, så det blir det av bara farten. Jag spelar också Dungeon World på Snail's Pace (ett pbf-forum) och förhoppningsvis också mer DW med mina små kusiner.

Utöver det kan jag väl sätta som mål att någon gång, om så bara på konvent, spela ett annat AW-hack. Ordnade efter trolighetsgrad:
– World of Dungeons
– Monsterhearts
– Sagas of the Icelanders
– Vårt Nobilis–hack
– Mumin
– tremulus
– Ett Redwall-hack till DW jag vill skriva
– Murderous Ghosts
– Homestuck
Det finns så många!

Nu kommer jag också på att jag så gärna vill testa Hollowpoint, men det kan jag inte säga något om huruvida det kommer hända. Jag borde testa det en gång hemma för att sedan fixa en pitch att ta med till konvent.

Skarpskytten said:
Tomas (Harold) said:
Modulen Lojalisternas tid till Svavelvinter.
Jag tycker att du ska berätta mer om detta :gremlaugh:
Så gärna, fast jag ska inte ta upp för mycket plats i den här tråden. Lojalisternas tid är Erik Granströms comeback som rollspelsskribent, och använder sig av personer och miljöer från hans kommande roman i konflux-sviten. Han har skrivit lite om det på sin blogg. Modulen, som får ett liknande upplägg som Tramenze med en mix av kampanjmaterial och scenario, är lite av ett Gangs of New York i tricilvisk tappning. Det kommer mer info på Fria Ligans blogg framöver. Vi siktar på släpp under våren.

snorful

Veteran
Det blir väl till att leda:

Dungeon World, Rogue Trader, kanske lite mer Swords and Wizardry, skulle gärna GMa lite Nobilis, och är ack så sugen på att starta igång en MERP-kampanj, och sen så skall jag väl leda klart Prophecies of the dragon i d20 WoT med.

Att spela, så blir det lite Pendragon GPC, säkert lite Conan d20, och gärna något annat med.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
snorful said:
… och sen så skall jag väl leda klart Prophecies of the dragon i d20 WoT med.
Jäklar vad roligt att nämner/spelar Wheel of Time! Jag har en soft spot för det i mitt hjärta: första d20-spelet jag skaffade, och jag tycker fortfarande att det är den står sig rätt bra bland d20-spelen (utan att ha spelat det så värst mycket eller så).

snorful

Veteran
DeBracy said:
snorful said:
… och sen så skall jag väl leda klart Prophecies of the dragon i d20 WoT med.
Jäklar vad roligt att nämner/spelar Wheel of Time! Jag har en soft spot för det i mitt hjärta: första d20-spelet jag skaffade, och jag tycker fortfarande att det är den står sig rätt bra bland d20-spelen (utan att ha spelat det så värst mycket eller så).
Det är ett helt ok d20spel tycker jag, med lite försök till nyskapande i magisystemet, vilket gör att det känns lite mer WoT än DnD 3.5. Tyvärr så är kampanjen lite av en stilstudie i att åka tåg, inget spelarna gör spelar någon roll om de inte gör det när äventyret säger att de skall göra det, och jag har för lite investerat i det för att göra om allt i äventyret. Sen så lider det lite av problemet som många licensierade spel har, att man självklart skall träffa på böckernas huvudpersoner runt var och varannan krök. Men men, spelarna verkar ha roligt i alla fall :gremwink:

Lupus Maximus

Tekniker
Som spelare kommer det att bli Drakar och Demoner. Kampanjen som pågått i ca 15 år tog slut, och dags att påbörja nästa.

Sedan blir det att spelleda lite fantasy av något slag med exet. Tror jag skall passa på att testa RQ6.

Sedan beror det nog mest på om jag hittar kompatibla spelare om det blir något mer :gremsmile: