Pitcha, vet jag.Radioaktiv said:Jag önskar att jag fick spela Tales from the Floating Vagabond. Jag har alla böcker, men ingen att spela med! Äh, kanske inte nog med tid heller. Men önska får man.
Übereil
Pitcha, vet jag.Radioaktiv said:Jag önskar att jag fick spela Tales from the Floating Vagabond. Jag har alla böcker, men ingen att spela med! Äh, kanske inte nog med tid heller. Men önska får man.
Behöver inte det testspelas? Om du har möjlighet att komma loss en eller ett par vardagskvällar kan jag nog ställa upp med både en villig spelgrupp och spellokal i söderförort.Arfert said:...Och kanske lite Svenska kulter!.
Any time, any place, baby! Jag köpte TftFV av någon här på WRNU för massor av år sedan! Störtskönt koncept!Radioaktiv said:Jag önskar att jag fick spela Tales from the Floating Vagabond. Jag har alla böcker, men ingen att spela med!
Våra kampanjer är hembyggda och vi använder alltid en moddad Basic Role-playing som regelmotor.PAX said:Vilka spel utspelar sig i Paris 1356 respektive Alger 1943 ?
Det kommer göras när vi väl gjort karaktärer. Ev blir det om 2 veckor.Necross said:Berätta gärna hur detta gick!Ulfgeir said:Dock kommer vi ta en liten paus för att testa nya Star Wars-spelet
Så gärna, fast jag ska inte ta upp för mycket plats i den här tråden. Lojalisternas tid är Erik Granströms comeback som rollspelsskribent, och använder sig av personer och miljöer från hans kommande roman i konflux-sviten. Han har skrivit lite om det på sin blogg. Modulen, som får ett liknande upplägg som Tramenze med en mix av kampanjmaterial och scenario, är lite av ett Gangs of New York i tricilvisk tappning. Det kommer mer info på Fria Ligans blogg framöver. Vi siktar på släpp under våren.Skarpskytten said:Jag tycker att du ska berätta mer om dettaTomas (Harold) said:Modulen Lojalisternas tid till Svavelvinter.
Jäklar vad roligt att nämner/spelar Wheel of Time! Jag har en soft spot för det i mitt hjärta: första d20-spelet jag skaffade, och jag tycker fortfarande att det är den står sig rätt bra bland d20-spelen (utan att ha spelat det så värst mycket eller så).snorful said:… och sen så skall jag väl leda klart Prophecies of the dragon i d20 WoT med.
Det är ett helt ok d20spel tycker jag, med lite försök till nyskapande i magisystemet, vilket gör att det känns lite mer WoT än DnD 3.5. Tyvärr så är kampanjen lite av en stilstudie i att åka tåg, inget spelarna gör spelar någon roll om de inte gör det när äventyret säger att de skall göra det, och jag har för lite investerat i det för att göra om allt i äventyret. Sen så lider det lite av problemet som många licensierade spel har, att man självklart skall träffa på böckernas huvudpersoner runt var och varannan krök. Men men, spelarna verkar ha roligt i alla fallDeBracy said:Jäklar vad roligt att nämner/spelar Wheel of Time! Jag har en soft spot för det i mitt hjärta: första d20-spelet jag skaffade, och jag tycker fortfarande att det är den står sig rätt bra bland d20-spelen (utan att ha spelat det så värst mycket eller så).snorful said:… och sen så skall jag väl leda klart Prophecies of the dragon i d20 WoT med.