Nekromanti Nytt rollspel...

Freddy

Veteran
Tackar för din konstruktiva kritik, jag måste säga att jag köper ditt resonemang. Det skulle ju vara himla coolt med ett alldeles vitt vinterlandskap. Varelserna kan ju annars vara männskliga experiment som rymt från någon gammal militärbas och förökat sig...
Och är det vinter blir det ju ännu farligare att vistas utom hus...

Freddy

Veteran
Jo, du har ju rätt. Låter som en skön idé det där Is... Jag studerar geografi just nu och har lärt mig lite om det som du skriver om... Det låter ju som om det skulle kunna funka... Så jag har ju studerat glacifluvialaprocesser och sådant... Det låter ju rätt vettigt det du säger...

Mask_UBBT

Hero
Ingen aning...[ant]

...har sett det två gånger, och tycker det känns för seriöst för att vara kul och för löjligt för att vara intressant...

Mask_UBBT

Hero
Re: intriger?

"Vad håller du på med för något rollspel???"

Sisu, ett rollspel som utspelar sej under jorden, innan svartalferna(min vision av dvärgar) upptäcker jurdytan och kommer upp i ljuset.

Världen har växt och växt under den senaste tiden, och nu har den kommit upp i löjliga proportioner... :gremtongue:

/Mask - överambitiös... :gremcrazy:

Mask_UBBT

Hero
apokalyps---med flit?

"Inte de som var socialt avvikande eller hade andra defekter... Man vill ju ha det bästa avels materialet. Om du förstår mig.
Sedan skickar de ju upp brottsligar och missfoster och andra avvikande människor upp på ytan i tron om att de dör."

Måste det vara ett krig som gjort att jorden blivit så obeboelig? Jag får lite vibbar av att någon form av nynazirörelse/sekt fått för sej att rena jorden från de ovärdiga. Alltså att de skulle skapa en übermench-värld, där man låter de "värdiga" rasbitarna "gå i ide" tills det att alla ovärdiga dött och jorden återbildats igen...

...think about it! Det är inte omöjligt....

Destta skulle dessutom förklara varför inte alla bor i enklaver, men klarat sej hyfsat ändå. Det kna röra sej om anti-fachistoida rörelser som blivit insatta i den planerade apokalypsen och förbetett sej bäst de kunnat... Dessutom, om du inte skulle vilja skriva om varenda enklav i hela världen(och jag gissar att det skulle finnas ett par tusen om apokalypsen var förutsedd) så kan det förklara varför det bara finns några stycken, som dessutom kankse inte är så skiljda från varandra...

Och det faktum att det skulle röra sej om en nynazi-sekt är ingenting du skulle behöva låta världen vara medveten om. Kolla all propaganda i världen, och så kan du tänka dej vad dessa nynazister skulle säga till sina barn... förmodligen någotning med "guds vilja" eller något(tänk dej sedan vad anti-nazisterna skulle säga till SINA ungar :gremwink: ) Och givetvis var apokalypsen ovanbornas fel. För att förstöra för vanliga, goda människor...

Och sammanhålning? det kanske var en sekt eller något, men det tar inte lång tid innan hatiska personer börjar käbbla med varandra till följd av missnöje och brist på syndabockar... Kan tänka mej att en sådan sekt skulle hålla utan syndabockar i kanske tre genrationer, högst...

/Mask - börjar bli riktigt fäst vid idén...

G

Guest

Guest
Re: Ingen aning...[ant]

Vilken av dom, själv slopade jag Cleopatra 2525 men bänkade mig för Jack of All Trades som visades efter Cleopatra 2525, inte kunde man ju missa Bruce Cambell.

Men Andromeda hängde man med betydligt bättre, såg nog de flesta avsnitt. Men mest på grund av att Kevin Sorbo blivit något av en kultfigur i min spelargrupp. :gremwink:

Mask_UBBT

Hero
Re: Ingen aning...[ant]

" själv slopade jag Cleopatra 2525 men bänkade mig för Jack of All Trades som visades efter Cleopatra 2525, inte kunde man ju missa Bruce Cambell."

Jack of all trades va kul... :gremsmile:

Freddy

Veteran
Re: apokalyps---med flit?

Det låter ju himla fint det du säger.
Du kanske vill hjälpa mig att få det av??? Jag skulle behöva lite hjälp och jag har länge sökt efter någon som har tid och är lite insatt. Själv pluggar jag nu och kan kanske inte göra så mycket just nu... Jag pluggar på geografi programmet i Umeå och har just läst om Jordens atmosfär, om solensstrålning, varför himlen blir röd om kvällarna och massa annat tjafs... Det är himla tungt och jag har 10 poäng att ta innan jag får tillbaka mitt studie bidrag... Jag har även funderat på att skriva en EON bok eller nått... Jag har lite framtids projekt på gång.

Freddy

Veteran
Re: intriger?

Jo, men det låter ju intressant. Kanske man skulle börja tillverka rollspel och BARA göra underjorden rollspel. :gremlaugh:
Skulle väl bli lite väl tjatigt i längden antar jag...

Mask_UBBT

Hero

har inte så mycket tid, men vill du hahjälp med något är det bara att skicka ett mejl...
kan kanske bidra med att skriva lite, om du vill, men det får nog bli lite i framtiden. Men det borde änven ditt skrivande vara. först borde du få ett komplett koncept... Till detta är jag mer än gärna med och hjälper till med, och det borde inte ta upp så väldigt mycket tid som jag inte har...
Min mailadress är; gman@trust-me.com

/Mask

G

Guest

Guest
Man gör vad man kan för att tillföra sina egna ideér, sen behöver inte det betyda att du måste följa dom. :gremsmirk:
Blev lite impad själv av ideén, startade ett intressant äventyr för länge sedan som tyvärr hamnade på skräphögen. Hittade den när jag surfade runt på Pyramids hemsida. Men efter lite modifiering så är det perfekt att dra igång en liknande kampanj med oavsett om man kör i ett ökenlandskap eller vinterlandskap. Frågan är om man törs skicka med det här utan att SJG kommer och flåsar en i nacken.

Freddy

Veteran

Om man kanske skulle ta och börja med konceptet då. Jag vill gärna att du hjälper till för du har varit seriös och kommit med bra idéer.
Men jag vet inte riktigt hur man ska göra för att skapa sig ett rollspel, vilka steg man måste gå igenom och hur får man det publicerat när man väl är färdig???

Mask_UBBT

Hero

Visst, jag är gärna med o utvecklar konceptet, med dej, och om du vill kan jag tänka mej att bli medkonstruktör till grejen om du vill...

Maila bara, säg hej och berätta var du stårmed idéerna nu, och så kan vi spåna vidare efter det.

/Mask

Nemesis IV

Veteran
Tror jag såg i Codex att "snabbare än lluset-resor" verkligen fungerade. En massa om verklighets-böjning (warp) och sånt så jag fattade inte allt...

Freddy

Veteran
Det handlar väl om att böja universum, eftersom det finns teorier om att universum är en platt skiva, och lyckas man böja universum så krymper ju avståndet mellan två olika platser... Jag skulle vilja rita för att förklara... Det är lite svårt...

Freddy

Veteran

Okej, det låter fint. Jag hör av mig snart när jag fått skriva ihop lite idéer.

Mask_UBBT

Hero

Om du hör av dej snart kan jag kanske hjälpa dej på ett sätt till... kommer dock inte skriva hur här, det är fortfarade lite inofficiellt... :gremcool: :gremwink: