apokalyps---med flit?
"Inte de som var socialt avvikande eller hade andra defekter... Man vill ju ha det bästa avels materialet. Om du förstår mig.
Sedan skickar de ju upp brottsligar och missfoster och andra avvikande människor upp på ytan i tron om att de dör."
Måste det vara ett krig som gjort att jorden blivit så obeboelig? Jag får lite vibbar av att någon form av nynazirörelse/sekt fått för sej att rena jorden från de ovärdiga. Alltså att de skulle skapa en übermench-värld, där man låter de "värdiga" rasbitarna "gå i ide" tills det att alla ovärdiga dött och jorden återbildats igen...
...think about it! Det är inte omöjligt....
Destta skulle dessutom förklara varför inte alla bor i enklaver, men klarat sej hyfsat ändå. Det kna röra sej om anti-fachistoida rörelser som blivit insatta i den planerade apokalypsen och förbetett sej bäst de kunnat... Dessutom, om du inte skulle vilja skriva om varenda enklav i hela världen(och jag gissar att det skulle finnas ett par tusen om apokalypsen var förutsedd) så kan det förklara varför det bara finns några stycken, som dessutom kankse inte är så skiljda från varandra...
Och det faktum att det skulle röra sej om en nynazi-sekt är ingenting du skulle behöva låta världen vara medveten om. Kolla all propaganda i världen, och så kan du tänka dej vad dessa nynazister skulle säga till sina barn... förmodligen någotning med "guds vilja" eller något(tänk dej sedan vad anti-nazisterna skulle säga till SINA ungar
) Och givetvis var apokalypsen ovanbornas fel. För att förstöra för vanliga, goda människor...
Och sammanhålning? det kanske var en sekt eller något, men det tar inte lång tid innan hatiska personer börjar käbbla med varandra till följd av missnöje och brist på syndabockar... Kan tänka mej att en sådan sekt skulle hålla utan syndabockar i kanske tre genrationer, högst...
/Mask - börjar bli riktigt fäst vid idén...