Nekromanti Nytt spel på gång från Mindless Gaming …

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Det verkar som om Mindless Gaming har ett nytt spel på lut.

Jag snavade nyss över denna lilla presentation och måste säga att jag finner konceptet lockande.

Tysta stadens hjältar är definitivt något jag vill veta mer om.

EDIT: Jag noterade att det talats om spelet på Mindless Gamings forum åtminstone sedan februari i år. Jag är alltså ganska sent ute med denna »nyhet«.

Arfert

Facit
Jag har ju pratat en hel del med Mindless om spelet (och även sett en smula)... och tror att det kommer bli riktigt jävla bra om de lyckas med sitt uppsåt.

Tyvärr så vet jag inte hur mycket jag får berätta, med de släpper kanske mer info efter hand...

Låter intressant, hur intressant återstår dock att se tills de avslöjat lite mer.
Steampunk fantasy känns en aning eget om än inte helt banbrytande.
Jag hoppas på annorlunda riken mot vad man är van vid och att det blir ett snyggt designat spel som drar fram fantasin ur läsaren.

Ser ifram imot släppet.

Oscar Silferstjerna

Doktor Snuggles urmakare
Bara jag som tycker att världen verkar ganska lik den som finns i Oktoberlandet? Men jag tycker ändå att detta verkar hyfsat intressant. Lite tveksam dock till att man MÅSTE spela människa. Fattar inte varför. Även om jag verkligen är trött på alla trollraser och liknande i andra fantasyrollspel.

solvebring

Superhero
Herrejäklar vad coolt.
Ännu ett skäl till att favorisera den svenska rollspelsmarknaden. Det är ju det jag alltid sagt. :gremwink:
... I box och allt dessutom. Ja, minsann, det spelet skall jag verkligen vänta på!

Arfert

Facit
Nej, det är inte ett dugg likt Oktoberlandet, vad jag sett.. bortsett från det där att det inte är vikingatid/medeltida fantasy.

Brynolf

Dum fan
Hm en färdig kampanj, så inte SL behöver joxa med egna äventyr? Det kan ju vara en soft grej.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Tja, bilderna är häftiga och ambitionerna verkar stora. Men jag vill nog se mer innan jag definitivt bestämmer mig. Det är i alla fall alltid roligt att svenska spelföretag vågar ge ut sina alster.

Sodivra

Champion
Eksem said:
Plastfigurer? Golvplaner? Instabuy!
Javisst! Och med tillhörande kampanj också, så man får förhoppningsvis unika figurer för slp:er i kampanjen... lattjo. En låda som man kan -konsumera- och göra slut på på det viset blir som en chokladask.

Är det bara standardfiender och äventyrar-figurer däremot så blir jag lessen.

Originellt: En ny och intressant spelvärld, fantastisk, men ändå trovärdig.
Inte originell som att "Dansa runt i balettklänning och balansera avföring på tallrikar" (citat kortfilmen "Sann Konst"
Låter ju bra! (Citat Mindless Gamings forum)

Eksem

Champion
Jag hoppas att det inte blir alltför annorlunda, utan att det kanske påminner lite mer om hur japanernas fantasy ser ut. Jag tänker här TV-spel/Manga-fantasy.

Johan K

Gammal & dryg
Skoj att det kommer ut lite nytt.
Känns som det kommit en del svenska rollspel de senaste tiden. Vilket är trevligt !

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Bra initiativ

Jag tycker att det är ett fantastiskt fint initiativ. Ett sådant spel borde existera. Framför allt borde det existera bland de andra spelen i en genomsnittlig leksaksaffär, så att det finns en chans att någon upptäcker existensen av rollspel utan att behöva bege sig till en obskyr specialbutik eller råka surfa in på en skum hemsida. Det här är ett spel som jag skulle vilja skriva. (Det kanske inte skulle handla om samma sak eller ha samma regler, men det skulle vara förpackat i en låda och innehålla absolut allt man behöver för att spela det.) Sedan beror ju den faktiska framgången lite på om spelet är bra eller inte, och det har vi ju ingen aning om ännu. Hoppas kan man alltid.

/tobias

Zire

Swashbuckler
Nja, jag kan nog inte säga att det blev någon kärlek vid första ögonkastet.

"Lådan skall innehålla golvplaner, urklippbara pappersfigurer, några plastfigurer"
Låter inte så frestande. Och "när man väl lärt sig reglerna har man alltså direkt många timmars spelande framför sig utan att behöva förbereda egna äventyr" gör mig väldigt skeptisk. Följer det med färdiga rollpersoner eller är tanken att kampanjen ska passa alla rollpersoner och spelare?

Däremot så lät ju faktiskt konfliktsystemet ganska intressant.

Eksem

Champion
"En låda som man kan -konsumera- och göra slut på på det viset blir som en chokladask."

Ja, jag tycker det är skithäftigt, och jag hoppas att de verkligen jobbar med att styra upp en bra distribution av det här. Det känns nästan lika viktigt som att spelet faktiskt blir bra, för det vore väldigt tråkigt om en sådan här satsning misslyckas.

Arfert

Facit
Re: Bra initiativ

Såvitt jag hört kommer de göra ett allvarligt försök att få in spelet just på vanliga leksaksaffärer och liknade.

Hur det tänker uppnå det har jag däremot ingen aning om.

Zire

Swashbuckler
Re: Bra initiativ

Ja, hoppas de lyckas bättre än Riotminds, för jag har för mig att de försökte det med DoDT-boxen. Är det någon som förresten vet vad som hindrar leksaksaffärerna? Är det rollspelens dåliga rykte, är det dåliga marknadsutsikter eller är det bara allmänt ointresse från inköparna?