Nekromanti Nytt standardvisningsläge!

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
För information: Jag bytte nyss standardvisningsläge från trådad till platt.

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Och så välkomnar vi forumet från det tidiga 90-talet till vår moderna tid. Hej och välkommen till verkligheten!

Stort tack Dante!

Dante

Staff member
Re: OMG! Revolutionsvågen har nått wrnu!

Japp. <div>
</div> <div>Nästa steg blir att ta dän den dumma »Nytt svar-knappen« överst i varje diskussion. Du vet, den som gör att folk svarar på det senaste inlägget i stället för det inlägg de egentligen skulle svara på. </div>

Gardener

Champion

Ta bort både Svara och Citera längst ner i inläggen och bara ha en Svara som fungerar som Citera och göra den extra tydlig också kanske?

anth

Vetefan

Gardener said:
bara ha en Svara som fungerar som Citera
Är det inte risk för att folk kommer att missbruka citera-funktionen då?

Jag har sett ett par skräckexempel på andra forum där folk bara citerar utan att rensa oväsentliga citat - där är det inte ovanligt med ett dussin nästlade citat i varje inlägg.

Går det att ställa in så att editorn automatiskt raderar alla nästlade citat?

Dante

Staff member
Nästlade citat must die!

Gardener said:
bara ha en Svara som fungerar som Citera
<div>
</div> <div>
anth said:
Är det inte risk för att folk kommer att missbruka citera-funktionen då?

Jag har sett ett par skräckexempel på andra forum där folk bara citerar utan att rensa oväsentliga citat - där är det inte ovanligt med ett dussin nästlade citat i varje inlägg.

Går det att ställa in så att editorn automatiskt raderar alla nästlade citat?
</div> <div>
</div> <div>Nästlade citat är en styggelse. Det borde funka så att citat läggs efter varandra (som jag gjort ovan) i stället. </div>

w176

Förlorad dotter

Jag hänger på ett forumet som tar bort all nästling i citaten och bara citerar det som är "färskt" automatiskt, och det funkar väldigt bra. Vill man sortera längre bakåt kan man alltid göra det manuellt.

Gardener

Champion

w176 said:
Jag hänger på ett forumet som tar bort all nästling i citaten och bara citerar det som är "färskt" automatiskt, och det funkar väldigt bra. Vill man sortera längre bakåt kan man alltid göra det manuellt.
Jo, det är sant, ska det vara automatisk citering bör det bara vara senaste som citeras. Det vet jag inte om jag orkar fixa. =)

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Yay!

//Krank, som påminner sig själv om att börja rensa onödiga block i artikelsystemet snart

Möller

Hubert Hortlax
Jättebra. Visserligen är det väl en månad sedan jag tjatade om det här, men det är självklart kul att det händer. Nu kommer vi inte skrämma bort kidsen med 90-talsteknik, utan bara vår arrogans och elitism.

Fienden

Hero
Möller said:
Jättebra. Visserligen är det väl en månad sedan jag tjatade om det här, men det är självklart kul att det händer. Nu kommer vi inte skrämma bort kidsen med 90-talsteknik, utan bara vår arrogans och elitism.
Och skräckinjagande fejkhippa uttryck såsom 'kidsen' :gremwink:

//Kraetyz, som frågade sig från dag 1 varför trådad visning existerade

Ögat

Hero
Vilken grej.

Jag trodde att platt redan var standard, för de senaste åren har jag kämpat som en dåre för att få trådar istället. =)

den enes bröd, osv.

anth

Vetefan

Gardener said:
Jo, det är sant, ska det vara automatisk citering bör det bara vara senaste som citeras. Det vet jag inte om jag orkar fixa. =)
Men om det redan är standard på flera andra forum borde det väl betyda att det finns något plugin som fixar biffen?