Nekromanti Nytt svenskt rollspel har gått till tryck!

Dimfrost

Special Circumstances
Re: Jag betackar mig för sådant där

tja, tänk dig ett spionlir i en "Diplomacy"-värld.. alltså mer nära verklighetens 1800-tal än det brukar vara i Steampunk, och lite skitigare, hårdare och konspiratoriskt. Att vi valt ett alternativt 1800tal beror på att dels kan man ha med Verne-teknik, dels så kan man ta sig historiska friheter, och behöver inte ha alla detaljer rätt.
Jag måste faktiskt hålla med Feliath här: om detta är din uppfattning av en sammanfattande och säljande beskrivning av spelet känns det väldigt mycket standardsteampunk. Till skillnad från Feliath tycker jag däremot inte att det är en särskilt dålig idé, främst för att det inte finns något liknande på svenska (att jag inte lär gilla reglerna är en annan sak, och jag är hur som helst för dålig insatt i Sagas regler för att kunna gå in på detaljkritik. Om jag nu inte skulle kunna få recensera det för Fenix räkning, då, men det antar jag redan är taget), men nyskapande eller originellt känns det inte.

/Dimfrost

Arfert

Facit

nix, det är taget, Dante recenserar... fast du får gärna berätta vad du gillar och inte gillar i reglerna. (om det inte är nåt i stil med BRPbaserat=URK så är vi alltid öppna för förbättringar till nästa tryck). Kanske på Saga-forumet är bättre då. Men är du snäll kanske du kan få lägga vantarna på ett promotion-ex på Stockholms spelkonvent, om du har vägarna förbi.

om du tycker Steam1888 är standard, tja då är det väl det för dig. Smaken är som baken.

sen kan man säga att "originaltet" när det gäller rollspel och rollspelsnamn är överskattat... hur originellt är det till exempel att kalla ett spel som handlar om cowboys med mera för "WESTERN"? Och bara låta det handla om cowboys? Jo ganska mycket originellt eftersom rollspelsmakare har dille på att göra saker överoriginella. Och sen är Western mycket bra, ett av de bästa spelen som överhuvudtaget gjorts på svenska...

Dimfrost

Special Circumstances

Jag är inte snäll, jag har nog tyvärr inte vägarna förbi SSK, men jag lär kunna låna spelet av Yassilus förr eller senare. Men risken att min regelkritik består av att BRP=urk är dock rätt överhängande. :gremlaugh: Nu ska vi dock sluta OT:a här, tror jag.

/Dimfrost

Arfert

Facit

ok.. fast du kan ändå få ett ex om du är intresserad ;-)

Johan K

Gammal & dryg
Måste ju säga att det är modigt av dig/er att lassa ut ett rollspel idag. Kan tänka mig att det är hård konkuranns av de andra "konkurenterna".
Hursomhelslt så får jag ju önska er lycka till & hoppas att det går lika bra för er, som för de andra producenterna !

Lorindor

Veteran
Fan, det här lät riktigt intressant! Ångpunk rockar ju! Och vilken överraskning det kom som då!

Om jag kommer över mitt dilemma med att all spelvärldasinformation presenteras som stämmningstexter, så kanske jag till och med köper spelet. :gremtongue:

- Lorindor, som efter att spelat Eon under lång tid är van att få allt stoff serverat på silverfat (förutom fakta om misslor då...)