Lunkster
DnD5e mestadels
Eftersom jag är lite lätt allergisk mot molntjänster så vill jag lagra allt lokalt (med backup mot tex github.com eller Dropbox). Jag har använt Obsidian.md ett halvår för egna anteckningar vilket är ett grymt verktyg, och har nu börjat använda det till DnD. Funkar på MS, Mac, Linux, iOS och Android.
Bra exempel för det på YT är Josh Plunketts kanal .
Har nu importerat in OSR och alla spells samt installerat plugins för Initiative tracker, Dice roller, Stat blocks, Leaflet maps och det är riktigt nice.
Att dessutom använda det tillsammans med Deskreen för att dela fönster, tex kartor, till en ipad på bordet är lite lockande
Finns en bra FB-grupp för detta men jag efterlyser svenska användare för att utbyta idéer och erfarenheter.
Någon här?
(Skärmdump från telefån)
Bra exempel för det på YT är Josh Plunketts kanal .
Har nu importerat in OSR och alla spells samt installerat plugins för Initiative tracker, Dice roller, Stat blocks, Leaflet maps och det är riktigt nice.
Att dessutom använda det tillsammans med Deskreen för att dela fönster, tex kartor, till en ipad på bordet är lite lockande
Finns en bra FB-grupp för detta men jag efterlyser svenska användare för att utbyta idéer och erfarenheter.
Någon här?
(Skärmdump från telefån)