Vitulv
Årets spelledare 2011 och 2013
Varför tar du själv upp det då?D20 är enligt mig, och några med mig, inte ett bra system. Varför behöver inte diskuteras, för det har ältats om och om i otaliga trådar.
Även om jag normalt ogillar d20, så måste jag säga att i det här fallet passar det rätt bra. Det är ju gjort för dungeonbashing, enda datorspelen jag kan komma på som passat bättre för d20 är Diablo och Gauntlet.jag har inte läst ett dugg om ett warcraft3 spel, men reagerar instinktivt på att du tycker att D20 verkar vara ett bra val.
Måste bara säga emot. D20 är enligt mig, och några med mig, inte ett bra system.
Tja, det kanske inte tillför så mycket som spel, men det kanske lockar in lite folk i hobbyn som annars bara hade spelat datorspel.Behöver vi verkligen ett spel baserat på WC? Det känns för mig som om det bara är ett till i raden av amerikanska "axellskyddsspel" (ju större axelskydd man har dessto mäktigare är man). Värdlen är väll heller inte så mycket att hurra över, det är väll ingen större skillnad på den och resten av alla "normal" fantasyvärldar.
Det beror på att det är Sword & Sorcery, alltså White Wolf som har gjort spelet, och inte Wizards.Var det bara jag som reagerade på att när man tröck på online store så hamnade man i White Wolf's affär. Bara apropå Wizards vinst...