Nekromanti Och nästa film-Conan är …

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Dante said:
Tydligen har Jason Momoa valts att spela allas vår favoritbarbar (nej, fortfarande varken Birger eller Trygg-Torkel) i den kommande Conan-filmen.
I det här läget känner jag mig alldeles lycklig över att inte vara nåt större fan av Conan, för den där karln... Tja, låt oss säga att i en cast som nästan uteslutande består av jätteplatta karaktärer, s är hans plattast, och av en massa skådespelare som bara har 1-2 ansiktsuttryck vardera, så har han ett halvt.

//Krank, you got my symphathies

tull

Hero
krank said:
Dante said:
Tydligen har Jason Momoa valts att spela allas vår favoritbarbar (nej, fortfarande varken Birger eller Trygg-Torkel) i den kommande Conan-filmen.
I det här läget känner jag mig alldeles lycklig över att inte vara nåt större fan av Conan, för den där karln... Tja, låt oss säga att i en cast som nästan uteslutande består av jätteplatta karaktärer, s är hans plattast, och av en massa skådespelare som bara har 1-2 ansiktsuttryck vardera, så har han ett halvt.

Hur många ansiktsuttryck kräver du av Conan då?

Arfert

Facit
Persson said:
krank said:
Dante said:

Hur många ansiktsuttryck kräver du av Conan då?
Räcker med tre, max. Om man ska emulera den klassiska serien från 70-talet. (Den med Barry Windsor Smith som tecknare, naturligtvis.) Hur många ansiktsuttryck han har i movellerna är ju svårt ett veta, men de är nog inte många där heller.

Simon

Swashbuckler
krank said:
Men han har närvaro så det förslår! I like!

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Simon said:
Men han har närvaro så det förslår! I like!
Där får vi nog agree to disagree. De utmålar honom som värsta hårdingen i serien, men han framstår som en ganska tråkig, grå karaktär. Tycker jag.

solvebring

Superhero
Tja, det krävs väl ingen större konst för Conan direkt, så uttrycken räcker nog till. Jag menar, kan Arnold kan i princip alla skådisar.

... Däremot, är han inte lite... Liten?
Muskler har han, visst, men han ser ändå ganska slimmad ut. Inte som en barbar direkt.

solvebring

Superhero
Bobby Magikern said:
Schysst med en cimmerier som verkligen är svarthårig och brunhyad.
Han verkar vara brunhårig och grönögd och så irl... Tyvärr.
Såg det här på hans sida. Var ju tvungen att se vad det är för prick vi har att göra med. :gremwink:

... Hade ju lätt varit coolt om han haft de cimmeriska dragen naturligt, som du säger.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
solvebring said:
Tja, det krävs väl ingen större konst för Conan direkt, så uttrycken räcker nog till. Jag menar, kan Arnold kan i princip alla skådisar.
Men... Arnold kunde ju inte. Eller snarare; det var ingen som försökte få honom att gestalta figuren Conan som han ursprungligen framställdes. Det gör inte så många av serierna heller.

Fysisk så passar den här Momoa riktigt bra tror jag. Sen vet jag väl inte om jag ska gå och hoppas på att det blir »en bra tolkning« eller nåt. Bara den är nog bra för att jag inte ska känna mig lurad på hundringen det kostar att gå på bio så blir jag nog nöjd.

Organ

Out of time, out of mind
solvebring said:
Muskler har han, visst, men han ser ändå ganska slimmad ut. Inte som en barbar direkt.
Det beror nog på att din bild av Conan baseras på filmerna och inte på Howards historier. Där framställs han aldrig som varandes något slags muskelberg. Däremot poängteras ofta hans kattlika rörelser och snabba reflexer. Så även om Conan knappast ska betraktas som någon klenis så har han snarare maxat sin dex än sin styrka (för att uttrycka sig på ett sätt så att alla förstår vad jag menar... :gremwink: )

Sedan, vad gäller hans "litenhet", vill jag bara tillägga att han, enligt imdb är 193 cm lång. (Arnold är enligt samma källa 188 cm.)

/Anders

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Arfert said:
Kan funka... han är tydligen med i HBOs Game of Thrones också...
Som Khal Drogo är det nog mest en fördel att bara ha ett ansiktsuttryck. Jag har alltid föreställt mig honom som en kille som ser likadan ut oavsett om han dricker jäst stomjölk med sina underhuggare, knullar eller dödar någon (detta täcker också typ 90% av vad han gör i boken).

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Bara den är nog bra för att jag inte ska känna mig lurad på hundringen det kostar att gå på bio så blir jag nog nöjd.
Jag misstänker att det blir en straight-to-DVD-film, ungefär som De muterade krönikorna.

Big Marco

Läskig
Mekanurg said:
Jag misstänker att det blir en straight-to-DVD-film, ungefär som De muterade krönikorna.
Fast Mutant Chronicles gick upp på bio en del länder (bla USA). Även om den inte gjorde ett enormt intryck. I Sverige kom den dock ut enbart på DVD.

Snacket är att Conan är tänkt som bio-film. Vi får se hur Lionsgate och Millennium lyckas pusha filmen.

solvebring

Superhero
Snacket är att Conan är tänkt som bio-film. Vi får se hur Lionsgate och Millennium lyckas pusha filmen.
Conan har väl ändå ganska fet kultstämpel och en rejäl hoper fans? Det känns som om Conan är mycket möjlig som biofilm. I något så välkänt som Conan borde det finnas rejäla bioslantar att vinna. Dessutom verkar det ju vara ganska mycket snack om "The New Conan!" bort emellanåt så.
Inte för att jag vet det men jag får de vibbarna i alla fall.

Rickard

Urverk speldesign
Mekanurg said:
Bara den är nog bra för att jag inte ska känna mig lurad på hundringen det kostar att gå på bio så blir jag nog nöjd.
Varför misstänker du det? Conan är väldigt välkänd och har nyligen släppts som datorspel för att påminna folk om den gamle barbaren.

/Han som undrar hur B:ig filmen kommer vara

Arfert

Facit
Organ said:
solvebring said:
Det beror nog på att din bild av Conan baseras på filmerna och inte på Howards historier. Där framställs han aldrig som varandes något slags muskelberg. Däremot poängteras ofta hans kattlika rörelser och snabba reflexer. Så även om Conan knappast ska betraktas som någon klenis så har han snarare maxat sin dex än sin styrka (för att uttrycka sig på ett sätt så att alla förstår vad jag menar... :gremwink: )

Sedan, vad gäller hans "litenhet", vill jag bara tillägga att han, enligt imdb är 193 cm lång. (Arnold är enligt samma källa 188 cm.)

/Anders
Håller med, han är betydligt mer lämplig som Conan än Arnold var om man ska hålla sig till Howard, och även den ursprungliga tecknade serien. Jag minns att jag tyckte det var helt fel att Conan skulle spelas av en kroppsbyggare när jag fick höra det...