Tydligen har Jason Momoa valts att spela allas vår favoritbarbar (nej, fortfarande varken Birger eller Trygg-Torkel) i den kommande Conan-filmen.
I det här läget känner jag mig alldeles lycklig över att inte vara nåt större fan av Conan, för den där karln... Tja, låt oss säga att i en cast som nästan uteslutande består av jätteplatta karaktärer, s är hans plattast, och av en massa skådespelare som bara har 1-2 ansiktsuttryck vardera, så har han ett halvt.Dante said:Tydligen har Jason Momoa valts att spela allas vår favoritbarbar (nej, fortfarande varken Birger eller Trygg-Torkel) i den kommande Conan-filmen.
krank said:I det här läget känner jag mig alldeles lycklig över att inte vara nåt större fan av Conan, för den där karln... Tja, låt oss säga att i en cast som nästan uteslutande består av jätteplatta karaktärer, s är hans plattast, och av en massa skådespelare som bara har 1-2 ansiktsuttryck vardera, så har han ett halvt.Dante said:Tydligen har Jason Momoa valts att spela allas vår favoritbarbar (nej, fortfarande varken Birger eller Trygg-Torkel) i den kommande Conan-filmen.
Räcker med tre, max. Om man ska emulera den klassiska serien från 70-talet. (Den med Barry Windsor Smith som tecknare, naturligtvis.) Hur många ansiktsuttryck han har i movellerna är ju svårt ett veta, men de är nog inte många där heller.Persson said:krank said:I det här läget känner jag mig alldeles lycklig över att inte vara nåt större fan av Conan, för den där karln... Tja, låt oss säga att i en cast som nästan uteslutande består av jätteplatta karaktärer, s är hans plattast, och av en massa skådespelare som bara har 1-2 ansiktsuttryck vardera, så har han ett halvt.Dante said:Tydligen har Jason Momoa valts att spela allas vår favoritbarbar (nej, fortfarande varken Birger eller Trygg-Torkel) i den kommande Conan-filmen.
Hur många ansiktsuttryck kräver du av Conan då?
Men han har närvaro så det förslår! I like!krank said:I det här läget känner jag mig alldeles lycklig över att inte vara nåt större fan av Conan, för den där karln... Tja, låt oss säga att i en cast som nästan uteslutande består av jätteplatta karaktärer, s är hans plattast, och av en massa skådespelare som bara har 1-2 ansiktsuttryck vardera, så har han ett halvt.
Där får vi nog agree to disagree. De utmålar honom som värsta hårdingen i serien, men han framstår som en ganska tråkig, grå karaktär. Tycker jag.Simon said:Men han har närvaro så det förslår! I like!
Han verkar vara brunhårig och grönögd och så irl... Tyvärr.Bobby Magikern said:Schysst med en cimmerier som verkligen är svarthårig och brunhyad.
Men... Arnold kunde ju inte. Eller snarare; det var ingen som försökte få honom att gestalta figuren Conan som han ursprungligen framställdes. Det gör inte så många av serierna heller.solvebring said:Tja, det krävs väl ingen större konst för Conan direkt, så uttrycken räcker nog till. Jag menar, kan Arnold kan i princip alla skådisar.
Det beror nog på att din bild av Conan baseras på filmerna och inte på Howards historier. Där framställs han aldrig som varandes något slags muskelberg. Däremot poängteras ofta hans kattlika rörelser och snabba reflexer. Så även om Conan knappast ska betraktas som någon klenis så har han snarare maxat sin dex än sin styrka (för att uttrycka sig på ett sätt så att alla förstår vad jag menar... )solvebring said:... Däremot, är han inte lite... Liten?
Muskler har han, visst, men han ser ändå ganska slimmad ut. Inte som en barbar direkt.
Som Khal Drogo är det nog mest en fördel att bara ha ett ansiktsuttryck. Jag har alltid föreställt mig honom som en kille som ser likadan ut oavsett om han dricker jäst stomjölk med sina underhuggare, knullar eller dödar någon (detta täcker också typ 90% av vad han gör i boken).Arfert said:Kan funka... han är tydligen med i HBOs Game of Thrones också...
Jag misstänker att det blir en straight-to-DVD-film, ungefär som De muterade krönikorna.Bara den är nog bra för att jag inte ska känna mig lurad på hundringen det kostar att gå på bio så blir jag nog nöjd.
Fast Mutant Chronicles gick upp på bio en del länder (bla USA). Även om den inte gjorde ett enormt intryck. I Sverige kom den dock ut enbart på DVD.Mekanurg said:Jag misstänker att det blir en straight-to-DVD-film, ungefär som De muterade krönikorna.
Conan har väl ändå ganska fet kultstämpel och en rejäl hoper fans? Det känns som om Conan är mycket möjlig som biofilm. I något så välkänt som Conan borde det finnas rejäla bioslantar att vinna. Dessutom verkar det ju vara ganska mycket snack om "The New Conan!" bort emellanåt så.Snacket är att Conan är tänkt som bio-film. Vi får se hur Lionsgate och Millennium lyckas pusha filmen.
Varför misstänker du det? Conan är väldigt välkänd och har nyligen släppts som datorspel för att påminna folk om den gamle barbaren.Mekanurg said:Jag misstänker att det blir en straight-to-DVD-film, ungefär som De muterade krönikorna.Bara den är nog bra för att jag inte ska känna mig lurad på hundringen det kostar att gå på bio så blir jag nog nöjd.
Håller med, han är betydligt mer lämplig som Conan än Arnold var om man ska hålla sig till Howard, och även den ursprungliga tecknade serien. Jag minns att jag tyckte det var helt fel att Conan skulle spelas av en kroppsbyggare när jag fick höra det...Organ said:Det beror nog på att din bild av Conan baseras på filmerna och inte på Howards historier. Där framställs han aldrig som varandes något slags muskelberg. Däremot poängteras ofta hans kattlika rörelser och snabba reflexer. Så även om Conan knappast ska betraktas som någon klenis så har han snarare maxat sin dex än sin styrka (för att uttrycka sig på ett sätt så att alla förstår vad jag menar... )solvebring said:... Däremot, är han inte lite... Liten?
Muskler har han, visst, men han ser ändå ganska slimmad ut. Inte som en barbar direkt.
Sedan, vad gäller hans "litenhet", vill jag bara tillägga att han, enligt imdb är 193 cm lång. (Arnold är enligt samma källa 188 cm.)
/Anders