56k-varning (massa bilder)
Jag orkar inte mejla dig alla mina bilder och dessutom vill jag kommentera mina egna bilder själv.
Här ser vi då vad det första man får lägga ögonen på när man stiger in i Herr Nils' lägenhet är. Ett stort fucking jävla tvåhandssvärd modell Everything Slaying and Eternal Suffering +4
...och så här såg hans fåtölj ut...
Dom där jävla ballongerna var ju _överallt_!
Tagen från samma ställe, utan snyggt tajmad ballong. Observera Grävlingen som peekar runt skärmen.
Much Fluxx was played...
...much öl was had...
...och Storuggla fick två (2)! servetter, till Herr Nils' stora förtret.
Jag är imponerad av att Sverok satte upp lappar med "Kylskåp" och "Frys" för de som inte har fått lära sig skillnaden.
Och much kebab was had as well...
Prisutdelning, men min usla timing lyckades bara fixa denna och nästa bild med hyfsad kvalitet..
Eksem dekoreras för bästa SLP (ja, han var charmig. Eh, SLP:n då.). Observera Terminator-Insignia som ser ut som att hon ska dra fram en fyrtiofemma när som helst och blåsa skallen av Yassilus. Har jag inte helt fel så skymtar lokomotivs glasögon mellan Eksem och Korpen
Du måste vara arton år för att titta på följande bild. Ingen har någonsin anklagat Herr Nils för att vara direkt mogen...
DeBracy ser drogad ut och Dante och Vitulv orerar över reviderade upplagan av DoD6.
Avatarex ser riktigt bekymrad ut, håller han på att förlora månne? Nej, inte riktigt. Som ni ser har chrull (röd) två poäng, och de behöll han partiet ut tror jag (Feliath vann och varvade honom iallafall, men han kan ha plockat ett par till).
Gröntuva i förgrunden, Han har något i näsan, jag avnjuter en kopp kaffe i min extrem elita tröja och Storuggla visar upp lite av sin väktarpondus. Cheer up mate!
Once Upon a Time måste vara det spel som förärades flest partier och åskådare. Här ser vi en hel bunt som verkar ha lika kul allihopa.
Många gånger frågade jag mig vad som var så roligt i tryckerirummet. Bilden talar inte sitt tydliga språk.
Ambushfotografering är min specialitet, och kolla bara hur ambushad snubben i stolen(Nissenytt?) ser ut.
Någonstans innan helvetet bröt lös (vi lirade MagBlast). Seinet kokar ihop nån ond plan, det syns ju på honom. Eller så drömmer han bara om att få spela 30 kort själv i Fluxx utan att bli avbruten.
Det sista vi rollspelare saknar är fantasi. På bilden saknas min markör - tangenmattan från min mobiltelefon som påminde en aning om en trilobit eller en skalbagge. Feliath vann till slut tror jag, efter att både skohorn och aphänder misslyckats att ha ihjäl den förbannade tejprullen...
Klockan jävligt sent på tuben. Observera att ingen av dem MÄRKTE att detta kortet togs. De bara smusslade tillbaka sina balla poser och såg snopna ut när jag stoppade tillbaka kameran i fickan.
Men på allmän begäran fick jag plocka fram den igen, observera det grymma samarbetet mellan Dnalor och kalcidis i formande av den heliga treenigheten, så gör riktiga bröder. Observera också Arvidos finger i Feliaths nästrakt.
Sen tog jag två bilder när alla gick mot Gullmarsplan för att krubba, men den ena blev för mörk och den andra för suddig, hade sett jävligt ballt ut ifall de hade vart schyssta, liksom 15 rollspelare som går på en tom gata som om de ägde stället.
Tyvärr knarkade jag för mycket kaffe och sov för lite ordentlig sömn så jag minns bara ett enda roligt citat.
Arvidos: Vad sa du?
Dnalor: Jag vet inte, jag hörde inte vad du sa
Och med de visdomsorden lämnar vi min bildkavalkad för den här gången, hope you are pleased.
Ja just det, jag är ledsen för att jag lät dig vänta så länge chrull, jag lovar att återgälda dig det någon gång.