Nekromanti Och så var rollspel.nu 5 år...

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Jo, men visst serru...!

Jajamen, visst var det jag som kom med denna tanke - född ur rena önskedrömmar! :gremwink:

Tanken var väl att folk på något sådant tar med sig egna äventyr och håller i och att folk som är duktiga på något kanske håller i lite olika workshops eller liknande. Herr Nils skulle kunna förevisa Svärd av olika slag eller liknande, någon duktig scenarioskribent kanske kan hålla i något om att skriva scenarion osv. Det snackades en del om det, men eftersom jag höll på att kopiera var min fokus på annat håll och jag minns inte så mycket.
För att känna dig som en bortkommen kopiatortomte så tycker jag du fått med det mesta! Hela grundkonceptet finns där - det enda jag kan komma ihåg att jag tog upp som exempel på annan grej var att man skulle kunna kika på hästar nån dag - de är ju trots allt betydligt maffigare än de flesta tror! :gremlaugh:

Tja... den geografiska frågan är ju alltid lika intressant... Jag som norrlänning var generös och förslog mellan Norrland eller så. Då skulle väl jag och Dnalor få åka lika långt som Fogge från Kalmar eller så..... :gremtongue: Men men... Vart det läggs är väl en förmån för arrangör/arrangörer att bestämma.

Betänk dock att jag som for 20.28 från Stockholm kom hem idag strax innan 14.00..... :gremwink:

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Dags för ett gäng tack då!

Ruggigt trevligt helg trots över 30 restimmar...! Själva kalaseet började väl lite stelt för en annan som just aldrig träffat nån annan och missade första introduktionen (vi var ju lite fint folk och kom ett par minuter sent... :gremwink:) men det tog sig ju riktigt fint sen! Himla mycket trevligt folk det finns ute i rollspelssverige (massor av dialekter också!).

Lite tack? Tja... Dnalor för att han tyckte att jag skulle åka förstås. Gardener/Chrull/Yassilus/Seintet... kort sagt alla de som ordnat med saker och ting. Troberg måste få ett omnämnande för alla fullkomligt lysande handlingar under vår Feng Shui-omgång!

Ett riktigt stor och varmt tack till Herr Nils också för logi och många trevliga diskussioner och föreläsningar! :gremwink: Jag hamnade på rätt ställe!

Nåväl. Lokalerna orkar jag inte gnälla på, mat fick jag i magen och jag var allmänt rätt nöjd helt enkelt. Ser fram emot att terrorisera alla fler gånger!

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Borlänge

Hepp! En träff i Borlänge är bra. Då kan jag delta och hjälpa till med viss inhysning, då mina föräldrar bor där!

M.

Troberg

Sinister eater
Re: Obygdsträff ...

Fast, det är nog de mest slingriga vägar du någonsin åkt på.
Är du medveten om att du snackar med en som antagligen har hastighetsrekordet mellan Djurö och Gustavsberg (och iofs var otäckt nära att smälla riktigt otäckt en gång där när ena bakbromsen helt omotiverat bestämde sig för att låsa ena bakhjulet vid vinterväglag... Den gången räjsade jag inte ens, men det var ändå attans otäckt. Gav en snödriva en bredsida i cirka 70-80 knyck.)?

*drömmer om att sänka kanadensare och annat flytande skrot*
Ja! Minitorpeder! Man kanske skulle bygga en radiostyrd hajfena också?

Troberg

Sinister eater
Re: Obygdsträff house of troberg?

Troberg upplåter säkert sitt hus får en träff och mera obyggd kan det ju inte bli i enlighet med herr trobergus!
Om du ska använda originalformen av mitt namn är det Trobergius, med I alltså.

Bortsett från det så går det bra. Jag har lokaler med minst lika mycket utrymme som helgens träff, med åtminstone fem rum med spelbara bord (sex rum efter lördag, då jag hämtar ett bord till. Stolar kan bli ett problem, men det kan säkert någon bistå med.

Jag förlägger det dock helst under sommaren, då jag avser att ta ut min semester då. Dock inte till midsommar då jag har en annan rollspelsaktivitet inplanerad.

Tänk er, ni får en möjlighet att se min gräsklippare på riktigt!

Eftersom en del undrat så ligger Borlänge cirka 2 1/2 timmes bilväg västnordväst om Stockholm. Cirka 40 mil från Göteborg. Det är inte så långt om man samåker med några intressanta rollspelare att snacka med. Det är också en järnvägsknut för de som tror på spårbunden kollektivtrafik och har en flygplats för de som föredrar att resa mer modernt och politiskt korrekt.

För de som är lite modigare så kan man gå ut på stan och titta på den lokala freakshowen. För säkerhets skull kanske man ska be Vitulv ta med några kollegor som eskort...

Magnus har erbjudit sig att assistera med några sovplatser och det finns flera forumiter i grannskapet (bland annat lokomotiv, gröntuva, noone med flera) så det går nog att fixa, åtminstone om folk tar med sig liggunderlag eller luftmadrasser.

Ett villkor är dock att någon plockar med sig Rising. Vi börjar bli trötta på att han pratar utan att visa att han existerar.

Dalaupprorets centrum och bostadsorten för Troberg
Re: Obygdsträff house of troberg?

och på sommaren kan man varma i Borlänges varma källa tjärnasjön :gremsmile: minst trettio grader där eller nått :gremsmile: Så plocka med badkläderna och tvål :gremsmile:

Ja jag kan väl inhysa ett par iaf... för gröntuva och noone kan jag inte svara dock...

Kan nog låna ut en grill eller två också om det skulle finnas behov av det...

Troberg

Sinister eater
Visst ja!

Japp, det är klart, hur kunde jag glömma det?!?!

Sommaren är självskriven, annars kan man inte grilla!

(Jag har till och med fått gallret till min grill så rent att det inte längre klassas som biologisk vapen!)

Johan K

Gammal & dryg
Grattis i efterskott, wrnu !!!

Jaha, det är ju bara att grattulera till 5-årskalaset ju !! :gremsmile:

Verkar ju som ni hadde välldans skoj iaf, & det är ju alltid trevligt ju !!
man får kansek dyka upp till 10-årskalaset istället.... :gremgrin:

Hoppas att det kommer upp lite bilder från kalaset.. =)

Ackerfors

Alas, your rapids!
Om man ska vara petig...

...så är det inte förrän den förste februari som siten fyller, vilket dessutom råkar vara Gardeners egen födelsedag.

*skriver kalasartikel nu*

Dr_Graevling

Veteran
Jorrå! Jäkligt skoj med barnkalas och rollspel. Kan inte bli mycket bättre. Kul med massor av både halvgalna typer och fullständiga dårar (jag tänker inte gå in närmre på vem som är vad, det får ni känna efter själva).
Stjärnehult var en riktig hit, tycker jag verkligen.

Tack för mig.

Rickard

Urverk speldesign
Re: Visst ja!

"(Jag har till och med fått gallret till min grill så rent att det inte längre klassas som biologisk vapen!)"
Vilket vapen klassas den nu som?

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som ser den som ett "Everyday Hero"-vapen (egentligen tänkte han skriva "freezbee", men han vet inte hur det stavas)

chrull

Stockholm Kartell
hjälp!

är det här det RIKTIGA BorCon? :gremlaugh:

hursomhelst så låter det intressant. jag har syster i falun och hon har dessutom häst. så jag kan väll bo hos henne och rida fram och tillbaka...

chrull

Dr_Graevling

Veteran
Ja, nog var det grävlingen.

Efter lite hjälp... av någon. Minns inte riktigt vem det var, men vi var alla fruktansvärt trötta på den där eländiga tejprullen vid det laget. Och trötta i största allmänhet också, för den delen.
Jag ser det i och försig som att alla vann. Vi fick ju trots allt död på eländet.

Johan K

Gammal & dryg
Trevliga bilder !!! (ANT)

Kände tyvär dock bara igen ett fåtal av de som var med på bilderna... :gremblush:

Rickard

Urverk speldesign
Mitt inlägg i tacktråden

Jag måste först få tacka Herr Nils för tajmningen i fotot.. Man kan verkligen specialstudera min teknik och mimik för att klia mig på nästan medan jag går igenom mina noteringar i Feng Shui-äventyret..

Jag vill tacka Dimfrost för resan upp och ner.. Innan så trodde jag allvarligt talat inte att vi skulle snacka så mycket som vi faktiskt gjorde.. Det var intressanta diskussioner.. Det var även intressant när vi snackade om nybörjarrollspel, strider och monster sent på lördagsnatten/söndagsmorgonen med de andra..

Ett tack till Feng Shui-gänget jag spelledde.. Ni utnyttjade verkligen det jag sade.. Både att ta tag i miljöbeskrivningarna och utnyttja de enormt breda färdigheterna.. troberg utnyttjade det första rejält mycket, vilket var otroligt roligt att få uppleva.. Att slänga iväg en hotellbibel i luften som distrationsmoment för att sedan klippa till en person med lådan som bibeln låg i är en suverän beskrivning.. lokomotivs sköna rolltolkning var också rolig med hans coolhet i strider och hans sneakighet.. Hos Herr Nils märktes erfarenheten av alla smarta saker han företog sig.. Ta en bov som gisslan och använda denne som sköld.. Utnyttja färdigheterna för kontakter... Hitta på vilka personer du kände osv.. Förde historien framåt... deBracy var ofta den förutseende killen som tog hand om sakerna.. Den som såg och städade upp.. Snygg handstil har du också, ser jag nu när jag kollar igenom rollformulären.. Attans att jag inte såg din melodramic hook tidigare.. Den var skön.. Gillar dina småsaker du plitat ner på rollformuläret.. Sedan är det en pinsam sak.. Jag kommer inte ihåg vem det var som spelade monsterjägaren Steve.. Jag borde ha sagt att ni skulle skrivit ner era forumsnamn.. Attans.. Snygga bluffar hade han i alla fall (eller inte :gremwink:).. Tegelstensknocken var rätt skön..

Hade det varit en dag till så hade jag improvisationsspellett DoD också.. Det kan jag lite bättre än Feng Shui, som jag ändå bara hade spelat samt spellett en gång innan..

Ett tack till kalcidis för hans sköna sagor.. Skön kille med soft fantasi (samt soft kille med skön fantasi)..

Måste säga att alla på forumsträffen är ett skönt gäng.. Bra kamratskap.. Jag vet inte om man verkligen vill ha det mer spelbaserat möte.. Det är kul att sitta och snacka också, vilket det kan bli mindre av om det är arrangerade spel..

De två som överraskade mest, bland de jag inte träffat förut, var avatarex och troberg.. Troberg för att han inte alls var som jag föreställt mig och avatarex för hans vettiga åsikter och att han var så trevlig att prata med.. Jag önskar att jag hade pratat med lite fler personer.. Det var några som jag missade.. Missade även att köpa en Fenixprenumeration.. :gremfrown:

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som gärna kommer på nästa stora forumträff och som ser fram emot den

Gardener

Champion
Re: Ja, nog var det grävlingen.

Det var jag som skickade in den extremt tursamme Dr Lucky till dig i Lilac Room så du kunde döda honom med Pinking Shears, eller vad de nu heter.

Foggmock

Myrmidon
Gothcon är väl ett ganska säkert kort, eller är det bara jag som tycker att Cons blir forumträffar (jag menar, vi hänger ju för fan bara med varandra ändå, då de flesta faktiskt inte bor på platserna för Conen.).

Men det lutar åt att folk vill träffas i sommar, på Barnens Ö, Solens och vindarnas ö eller, eh, Borlänge. Jag ska se till att Gustav fixar körkort tills dess så han kan köra oss dit. Stannar man borta en vecka är det värt att släpa med sig en madrass istället för ett liggunderlag.

Och om sommarens träff blir i kaliber med femårsjubiléet kan ni ju glömma att vi får plats i min stuga, hur magnifik den än må vara.