Jag tror inte mycket kommer bli ihågkommer alls. Eftersom vi lägger in all vår information på ytterligt förgängliga, digitala medier. Inskrifter på sten, papper, pergament, etc kan med mer eller mindre tur bevaras i stort sett för evigt. En CD-skiva klarar sig kanske i ett decennium eller så, och internet och databaserna haverar förr eller senare när Snake Plissken EMP:ar hela världen. Skulle någon diskett av något slag klara sig, kommer ingen ändå att begripa sig på hur man läser av den. Då återstår blott arkeologiska källor, och allt våra ättlingar om tusen år kommer veta om oss är att vi byggde
gigantiska glasdildos och hade
märkliga sexhjälpmedel. Undrar hur sexfixerade de kommer tro att vi var?
Som någon annan också sade, kan jag också tänka mig att våra ättlingar kommer att förbanna oss för att vi gjorde Nordeuropa till pseudoarktis, dränkte Stillahavsöarna, och fick Sahara att uppsluka hela Afrika. Och gjorde slut på all olja, såklart.
Men från denna mörka tid kommer några få personers kulturgärningar säkert att överleva och odödliggöras; 2000-talets Sofokles, Dante och Shakespeare. En av dem heter definitivt Ola 'Ymir' Jentzsch
- Ymir, väldigt cynisk, lite sarkastisk, men alltid lika dryg