Nekromanti Ogenomtänkt ide

King Kromm

Hero
Re: Va?

Ja, du vet, när han försöker lura mig genom att göra de klara oklart, jag menar, vem vet inte att både en toalett och en bastuba e samma sak??

Kissowa

Veteran
Noob som jag är...

Jag måste få lägga mig i den här diskussionen... Jag är nybörjare (NÄHÄ?) och jag tycker de låter lite som om man ser ner på sådana som mig här... Men från början var väl alla nybörjare eller? Ingen föds väl in rollspel? (eller jo kanske, men de lär inte vara många) *tror sig veta* Jag postade ett mess i en av forumen där jag bad om en "mentor" ungefär. Det kan väl vara en utmärkt idè? Ta en nybörjare under era vingar och lär dom allt du kan... Så blir alla glada och nöjda... :gremsmile: *kram*

//Kissowa

King Kromm

Hero
Re: Noob som jag är...

Det kan väl vara en utmärkt idè? Ta en nybörjare under era vingar och lär dom allt du kan...
Låter kanske ganska bra, men jag ställer mig frågande till om det är det, jag gissar att du menar allt om rollspel, och i så fall är det bästa sätet att lära sig att spela/spelleda och på så vis skaffa sig erfarenheter, men visst, jag ställer gärna upp och svarar på frågar, när jag kan dem, men varför nöja sig med en "mentor" när du kan få ett par tusen? Nåja, fullt så många aktiva finns det kanske inte på rollspel.nu(har ingen anning) Men om du frågar något så borde du nog på svar av iaf någon, så det är bara att fråga på!

walium

Ganska töntig, faktiskt
Har vi inte alla varit det?

Jaaa!! En ny tjej! Hurra!!

"Ta en nybörjare under era vingar och lär dom allt du kan..."

Detta har diskuterats ganska så nyligen, fast jag vet inte om det ledde till något konkret. Men titta gärna förbi vrålrutan eller skicka ett meddelande om du har några frågor. Vi är faktiskt riktigt snälla typer ska du veta. :gremsmile:

Troberg

Sinister eater

Jag är nybörjare (NÄHÄ?) och jag tycker de låter lite som om man ser ner på sådana som mig här...
Vi har inget mot nybörjare, tvärtom. Det är inte förrän vi börjar bli erfarna som vi startar heliga ordkrig i skyttegravsstil om petdetaljer i regelsystem, ackompanjerade av diskret dolda personliga förolämpningar. :gremgrin:

King Kromm

Hero

Vi har inget mot nybörjare, tvärtom. Det är inte förrän vi börjar bli erfarna som vi startar heliga ordkrig i skyttegravsstil om petdetaljer i regelsystem, ackompanjerade av diskret dolda personliga förolämpningar.
Ska det tolkas som om du inte gillar alla rollspels fanatiker som faktiskt kan hittas här??

Troberg

Sinister eater

Ska det tolkas som om du inte gillar alla rollspels fanatiker som faktiskt kan hittas här??
Skulle jag skrivit 1500 inlägg i så fall?

Jag älskar sådana diskussioner.

Vilken sida är framsidan på ett mynt?
Vad kom först: tuppen eller ägget?
Vilken tärning är bäst att slå färdigheter med?
Vilka skillnader är det på generella system och metasystem?
Vad är en hjälte?
Om en bil krockar med ett träd, är det en bilolycka eller en trädolycka?
Vad är OT?

Det är ju sånt som gör livet värt att leva!

Re: Noob som jag är...(OT)

1 Den som är upp
1:1 kanske
1:;2 den som blir mest fördelaktig av alla man slår.
1:3 Ja
3: död
2 vägolycka - det är ju vägen som försvinner
5: du glömde G coh ett T

walium

Ganska töntig, faktiskt

"...ackompanjerade av diskret dolda personliga förolämpningar."

Öhöö.....du är en...en tönt! Just det! :gremwink:

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Re: Noob som jag är... [OT]

Alltså måste det vara en konspiration, för det blir ju inte ägg utan tuppar/höns, och det blir inte tuppar/höns utan ägg... [glödlamps-smiley?]

Sodivra

Champion
Hahaha

Jaaa!! En ny tjej! Hurra!!

Uppenbart, eller hur? :gremsmile: Jag såg Kissowas inlägg på rollspelsforumet, sedan såg jag det här, där det stod *tro sig veta* och *kram*.. "Hmmm.. Det måste vara en tjej då" tänkte jag.. :gremwink:

Kissowa

Veteran
Re: Har vi inte alla varit det?

Jo jag e tjej, men jag förstod inte att det var så uppenbart... :gremsmile:
De låte på er som om inga tjejer rollspelar... *undra*

Det jag mest undrar om me de här me rollspel, e var jag ska börja... Jag menar det känns inte som om jag bara kan hoppa in i ett spel hursomhelst... Jag är väl dum eller nått, men jag behöver tydliga riktlinjer... :gremwink:

//Kissowa*

(*kiswa = drakar & demoner ifall någon undrade. :gremwink:

Big Marco

Läskig

För få tjejer rollspelar. Men vi blir alla glada om det kommer fler in i hobbyn.

Faktiskt är det så enkelt - det är ofta bara att hoppa in i ett spel. Till en början brukar det vara bra att vara lite passiv så man hinner känna efter hur gruppen spelar (för det spelas på ett otroligt variet sätt runt om i världen). Sedan är det bara att sätta igång.

Vi får se om du upplever samma sak som jag gjorde när min fästmö spelade första gången, då jag var spelledare. Hon var i en gruva och hade just väckt en vätte i ett rum. Han skrek "ut ur mitt rum!" (i min gestaltning då, med en lätt ynklig röst). Varpå min fästmö kastar sig fram och ger mig en kram och kommentaren "Du lät så söööööt!".

Det var lite ... överraskande. =)

Jo jag e tjej, men jag förstod inte att det var så uppenbart... :gremsmile:
Tjaa, det kan ju förstås ha nåt att göra med att han kollade din profil och i sin ensamhet lyckades klura ut att det inte finns många killar som heter Heidi. Men man vet ju aldrig :gremwink:

Tjaa, tyvärr, till min och många andra rollspelares stora sorg ([självgodhet maximal]speciellt vi som ser bra ut och vill träffa tjejer som delar vår hobby :gremwink: [/självgodhet maximal]) , så är det nog så att tjejer är en verklig minoritet inom hobbyn.
Mitt råd till dej är iallafall att hänga på Arvidos och tjata på honom. Han är en hyvens kille :gremsmirk:

/BD, som för gäves försöker få SIN flickvän att spela rollspel. Just nu använder han Svenil som lockbete.

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Re: Smiley-Instruktioner

Synnerligen kreativt! :gremsmile:

Men för devilsmileyn får jag nästan nöja mig med antingen :gremelak: eller att länka från någon annan hemsida. De som har akut behov av den kan ladda ned den bifogade bilden (
)... :gremcrazy:

*har även kommit fram till en avancerad smiley-avvecklar-konspiration ledd av Azagthoth*

Morgoth

Swashbuckler

Här på forumet hittar du [color:\\"blue\\"]w176[/color], [color:\\"blue\\"]Insignia[/color], [color:\\"blue\\"]magoo[/color], samt någon eller några som inte gör så mycket väsen ifrån sig (tillexempel [color:\\"blue\\"]Harmonia[/color] som dök upp för ett tag sedan, men försvann kort därefter under mystiska omständigheter...). Har jag missat nån?

Som du kanske redan har märkt får tjejer överlag bättre respons på sina inlägg. :gremwink: