Johan Sundkvist
Veteran
Det förefaller så att ett litet problem har uppstått inom min spelgrupp och vore tacksam för konstruktiva förslag. Detta slog mig under vårt senaste spelmöte. För att istället spela, ha det gemytligt och kul, vill de hellre diskutera regelfrågor, samt att de ifågasätter mina beslut som spelledare. Visst kan det finnas en del kritik som jag kankse bör tar till mig, men ett engagemang från båda "sidor" skulle öka stämmingen. Det känns inte speciellt motiverande att förbereda en spelsession i ett antal dagar innan och sedan mötas av oengagerade spelare som hellre ifrågasätter och diskuterar hur en speciell regel skall användas istället för att ha en rolig stund. För det är vad jag vill uppnå: att ha en social och rolig stund. jag får nästan känslan av att de tappat intresset, men det finns även ting som motstrider det faktumet. Men jag får i alla fall känslan av det. Att inte mötas av respekt då jag engagerat mig för att alla skall ha kul och sedan endast se det raseras är mycket frustrerande. Har någon något bra konstruktivt förslag hur jag skall få dem mer engagerade, intresserade och finna det roligt. Dessa problem har aldrig tidigare uppstått, men av någon anledning är det blivit så nu. Jag kan i och för sig ej hävda att all skuld skall läggas på deras axlar, säkerligen har även jag haft ett finger i spelet, men faktumet kvarstår, är de ointresserade av rollspel eller kommer de endast för att ifrågsätta mina beslut (som på intet sätt verkar vara orationella)? Vore kul och höra era synpunkter och förslag. Jag måste finna ett sätt att väcka gnistan till liv, den gnista som alltid tidigare funnits...
//Johan
//Johan