Varför simulerar du inte torterandet av mindre varelser för sadistisk semi-sexuell njutning eller presenterandet av troféer här? Eller ätandet av sina egna barn om de är sjukliga? Eller grejen där katter äter ansiktet först på döda människor som tagit hand om dem?mirandir;n147718 said:Alla katter har 3 egenskaper: Fysiskt, Psykiskt, intution. En egenskap kan ha ett värden mellan 2 och 11. När katten utför en handling så slår man 2T6 och om det är lika med eller lägre än egenskapsvärdet så lyckas man.
Fysiskt används för alla fysiska handlingar som t.ex. attackera, klättra i träd, et.c.
Psykiskt används för att se om katten känner till någonting, kasta magi och liknande.
Intution används när katten söker igenom ett rum eller för att upptäcka faror.
Alla katter har 9 liv.
I strid börjar spelaren till vänster om spelledaren att utföra en handling sedan fortsätter man medurs runt bordet. Sedan får alla SLK (SpelLedarKatter) göra varsin handling.
En attack med vapen gör 2 liv i skada. En attack utan vapen gör 1 liv i skada.
Om katten som attackeras bär en rustning så slå 1T6. Om resultatet är 1-3 så tar katten ingen skada.
Magisk attack ger 1 liv i skada som inte kan undvikas med rustning.
Magi kan användas för att hela 3 liv.
... And thats about it ...
Jag gillar dig .113, och jag måste respektera någon som får in så här många puns i en post..113;n147721 said:Catastrophy: The RPG about cute fuzzy cats striving to bring on the destruction of mankind, or perhaps even the world.
Take on the role of one of the many classes including the Barbaricat, the Wild Cat, Nin-cat(or Catja's) or perhaps the fiery, but cute, Purromancer in an attempt to drive out the enemies of Catkind.
In the first mission, which is included in the book, you will follow the adventures of the Catcher as she uses her army to siege the city of Catmandu, using his many catapults (yes, the ammo is cats.. they always land on their feet. ) to break through the enemy lines.
In the end of this first mission a small hint of what comes will be mentioned, stay tuned for more news of the.... Cataclysm.
Äh! Sånt är ju rutin! Så därför krävs inget tärningsslag!God45;n147720 said:Varför simulerar du inte torterandet av mindre varelser för sadistisk semi-sexuell njutning eller presenterandet av troféer här? Eller ätandet av sina egna barn om de är sjukliga? Eller grejen där katter äter ansiktet först på döda människor som tagit hand om dem?
Jag gillar dig också Mirandir. Välkommen till forumetmirandir;n147728 said:Äh! Sånt är ju rutin! Så därför krävs inget tärningsslag!
Eller grejjen där de kan mörda vissa personer genom att bara vara i närheten av dem...God45;n147720 said:Varför simulerar du inte torterandet av mindre varelser för sadistisk semi-sexuell njutning eller presenterandet av troféer här? Eller ätandet av sina egna barn om de är sjukliga? Eller grejen där katter äter ansiktet först på döda människor som tagit hand om dem?
chrull;n147784 said:För att få ett spel som är mer i linje med vad OP efterfrågar så borde det väl bara vara att ta mouseguard eller ponyfinder och göra en search and replace på mouse eller pony till kitten så borde spelet typ vara klart?
Recca;n147789 said:Mouse guards regler är inget jag vill ha att göra med när jag spelar min barbaricat...
Recca;n147789 said:Mouse guards regler är inget jag vill ha att göra med när jag spelar min barbaricat...
Svärd & Kattkonst!chrull;n147793 said:Handy guide:
Step 1: Ta ditt favoritfantasyrollspel.
Step 2: Byt ut alla raser mot olika kattraser.
Step 3: There is no step 3.
DeBracy;n147814 said:Svärd & Kattkonst!
Spelet där du bland annat kan spela mutantkatt, robotkatt, kattrese, underjordisk katt och uråldrig katt!