Nekromanti Okay.. vem blir först att bygga det här rollspelet?

God45

#PrayersForBahakan
Någon sorts älskare av vidrig bakhållsrovdjur som sprider parasiter och inte ger något av värde? Katter är äckliga är vad jag säger. Folk som gillar katter har parasiter i hjärnan som lurar dem att gilla dem. Det är inte ens ett skämt: https://en.wikipedia.org/wiki/Toxoplasmosis

Vi borde förbjuda dem. Eller dränka dem i en stor säck vi dumpar i havet. Det som är lättast.

mirandir

Veteran
Alla katter har 3 egenskaper: Fysiskt, Psykiskt, intution. En egenskap kan ha ett värden mellan 2 och 11. När katten utför en handling så slår man 2T6 och om det är lika med eller lägre än egenskapsvärdet så lyckas man.

Fysiskt används för alla fysiska handlingar som t.ex. attackera, klättra i träd, et.c.

Psykiskt används för att se om katten känner till någonting, kasta magi och liknande.

Intution används när katten söker igenom ett rum eller för att upptäcka faror.

Alla katter har 9 liv.

I strid börjar spelaren till vänster om spelledaren att utföra en handling sedan fortsätter man medurs runt bordet. Sedan får alla SLK (SpelLedarKatter) göra varsin handling.

En attack med vapen gör 2 liv i skada. En attack utan vapen gör 1 liv i skada.

Om katten som attackeras bär en rustning så slå 1T6. Om resultatet är 1-3 så tar katten ingen skada.

Magisk attack ger 1 liv i skada som inte kan undvikas med rustning.

Magi kan användas för att hela 3 liv.

... Typ...

God45

#PrayersForBahakan
mirandir;n147718 said:
Alla katter har 3 egenskaper: Fysiskt, Psykiskt, intution. En egenskap kan ha ett värden mellan 2 och 11. När katten utför en handling så slår man 2T6 och om det är lika med eller lägre än egenskapsvärdet så lyckas man.

Fysiskt används för alla fysiska handlingar som t.ex. attackera, klättra i träd, et.c.

Psykiskt används för att se om katten känner till någonting, kasta magi och liknande.

Intution används när katten söker igenom ett rum eller för att upptäcka faror.

Alla katter har 9 liv.

I strid börjar spelaren till vänster om spelledaren att utföra en handling sedan fortsätter man medurs runt bordet. Sedan får alla SLK (SpelLedarKatter) göra varsin handling.

En attack med vapen gör 2 liv i skada. En attack utan vapen gör 1 liv i skada.

Om katten som attackeras bär en rustning så slå 1T6. Om resultatet är 1-3 så tar katten ingen skada.

Magisk attack ger 1 liv i skada som inte kan undvikas med rustning.

Magi kan användas för att hela 3 liv.

... And thats about it ...
Varför simulerar du inte torterandet av mindre varelser för sadistisk semi-sexuell njutning eller presenterandet av troféer här? Eller ätandet av sina egna barn om de är sjukliga? Eller grejen där katter äter ansiktet först på döda människor som tagit hand om dem?

.113

Swashbuckler
Catastrophy: The RPG about cute fuzzy cats striving to bring on the destruction of mankind, or perhaps even the world.

Take on the role of one of the many classes including the Barbaricat, the Wild Cat, Nin-cat(or Catja's) or perhaps the fiery, but cute, Purromancer in an attempt to drive out the enemies of Catkind.

In the first mission, which is included in the book, you will follow the adventures of the Catcher as she uses her army to siege the city of Catmandu, using his many catapults (yes, the ammo is cats.. they always land on their feet. ) to break through the enemy lines.

In the end of this first mission a small hint of what comes will be mentioned, stay tuned for more news of the.... Cataclysm.

God45

#PrayersForBahakan
.113;n147721 said:
Catastrophy: The RPG about cute fuzzy cats striving to bring on the destruction of mankind, or perhaps even the world.

Take on the role of one of the many classes including the Barbaricat, the Wild Cat, Nin-cat(or Catja's) or perhaps the fiery, but cute, Purromancer in an attempt to drive out the enemies of Catkind.

In the first mission, which is included in the book, you will follow the adventures of the Catcher as she uses her army to siege the city of Catmandu, using his many catapults (yes, the ammo is cats.. they always land on their feet. ) to break through the enemy lines.

In the end of this first mission a small hint of what comes will be mentioned, stay tuned for more news of the.... Cataclysm.
Jag gillar dig .113, och jag måste respektera någon som får in så här många puns i en post. :)

mirandir

Veteran
God45;n147720 said:
Varför simulerar du inte torterandet av mindre varelser för sadistisk semi-sexuell njutning eller presenterandet av troféer här? Eller ätandet av sina egna barn om de är sjukliga? Eller grejen där katter äter ansiktet först på döda människor som tagit hand om dem?
Äh! Sånt är ju rutin! Så därför krävs inget tärningsslag!

God45

#PrayersForBahakan
mirandir;n147728 said:
Äh! Sånt är ju rutin! Så därför krävs inget tärningsslag!
Jag gillar dig också Mirandir. Välkommen till forumet :)

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
MODERERING

Som vanligt går det utmärkt att låta bli att skriva i trådar som tar upp ämnen man inte är intresserad av. Eftersom God45 valde att istället skriva flera inlägg i tråden om hur motbjudande katter är, vilket helt säkert inte var vad trådstartaren frågade efter, blir det 48 timmars utvisning.

chrull

Stockholm Kartell
God45;n147720 said:
Eller grejjen där de kan mörda vissa personer genom att bara vara i närheten av dem...

chrull

Stockholm Kartell
För att få ett spel som är mer i linje med vad OP efterfrågar så borde det väl bara vara att ta mouseguard eller ponyfinder och göra en search and replace på mouse eller pony till kitten så borde spelet typ vara klart?

.113

Swashbuckler
chrull;n147784 said:
För att få ett spel som är mer i linje med vad OP efterfrågar så borde det väl bara vara att ta mouseguard eller ponyfinder och göra en search and replace på mouse eller pony till kitten så borde spelet typ vara klart?

Jo det första jag tänkte egentligen var mouse guard, men mouse guard har ju å andra sidan coola bilder på mössen istället för mer söta bilder som katterna visar. Inte för att det spelar SÅ stor roll ;)

Recca

Femme Fatale
Mouse guards regler är inget jag vill ha att göra med när jag spelar min barbaricat...

chrull

Stockholm Kartell
Recca;n147789 said:
Mouse guards regler är inget jag vill ha att göra med när jag spelar min barbaricat...

Det är 100% sant, samma sak gäller nog Ponyfinder.

Men är du(som i "du som läser det här") smart nog för att ta sådana beslut är du smart nog för snabbt konvertera ditt favoritspel till ett där alla spelar katter!

Handy guide:
Step 1: Ta ditt favoritfantasyrollspel.
Step 2: Byt ut alla raser mot olika kattraser.
Step 3: There is no step 3.

Cybot

Mest spelbar
Alltså, givet att katter är naturliga murderhobos så känns det ju rätt att köra något som har bra mekaniskt stöd för murderhoboing, men som ändå är så regellätt att man kan vara så nonchalant mot andra som katter ofta är.

.113

Swashbuckler
Recca;n147789 said:

Man skulle dock kunna kombinera settingen lite så att man är katter som anfaller musriket ;)

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
chrull;n147793 said:
Handy guide:
Step 1: Ta ditt favoritfantasyrollspel.
Step 2: Byt ut alla raser mot olika kattraser.
Step 3: There is no step 3.
Svärd & Kattkonst!
Spelet där du bland annat kan spela mutantkatt, robotkatt, kattrese, underjordisk katt och uråldrig katt!

chrull

Stockholm Kartell
DeBracy;n147814 said:
Svärd & Kattkonst!
Spelet där du bland annat kan spela mutantkatt, robotkatt, kattrese, underjordisk katt och uråldrig katt!

Fast
Mutantkatt = Siamese eller Tomcat
Robotkatt = Robotkatt
Kattrese = Maine Coon
underjordisk katt = Bengal
uråldrig katt = Sphinx