Mogger
Hipsteranka
Nja, jag vet inte. Jag förstår ju resonemanget och det känns igen från andra håll med ("Deras första skiva är bäst"), men i fallet rollspel vettefan om jag håller med. Dels för att rollspel på ett helt annat sätt är en produkt som ska användas, men också för att även om man är en "känd" spelförfattare så löper man ingen risk att "sälja ut sig" eller på annat sätt låta sin skapelse vattnas ut för att mäktigare intressen kräver det.
Exempelvis tycker jag att Star Wars REUP är en betydligt mer användbar produkt än Star Wars 1st ed, jag tycker Mutant: Å0 har mer att erbjuda än Mutant1 (och jag tycker att Mutant 2 har mer att erbjuda än1:an). Någon har redan nämnt Kult. Samma sak där.
Sedan beror det naturligtvis även på vad man värdesätter samt att man som läsare inte förbluffas på samma sätt när man läser en nyutgåva av ett verk man gillar.
Exempelvis tycker jag att Star Wars REUP är en betydligt mer användbar produkt än Star Wars 1st ed, jag tycker Mutant: Å0 har mer att erbjuda än Mutant1 (och jag tycker att Mutant 2 har mer att erbjuda än1:an). Någon har redan nämnt Kult. Samma sak där.
Sedan beror det naturligtvis även på vad man värdesätter samt att man som läsare inte förbluffas på samma sätt när man läser en nyutgåva av ett verk man gillar.