God45
#PrayersForBahakan
- Joined
- 23 Oct 2012
- Messages
- 18,536
Så, jag kör just nu en kampanj som använder Svavelvinter som regelsystemet men som utspelar sig i bisaro Sagan om Ringen. Världen är alltså "Tänk om Sauron erövrade Midgård" och så är det 100 år efter slaget vid Gondor. Vissa namn är betade men det är konceptet. Kampanjen går ut på att spelarna mer eller mindre är Zorro, på dagtid är de viktiga personer i Gondor men på natten är de motståndsrörelsen.
Karaktärerna har nu lagt vantarna på en ballista, drakdödar pilarna från Hobbit filmerna och en orchisk bomb de monterat fast på styggelsen till pil. De tänker nu försöka skjuta ner Draken som är Smaug ifall han hade fått en ring och blivit en Nazgul.
Och de kan inte lyckas. Reglerna för kampanjen som är etablerade är att de inte kan störta Sauron stand-in:en, de kan inte befria staden och de kan inte döda Draken. De kan åstadkomma mindre segrar, de kan hjälpa folket men det här kan de inte göra.
Så de kommer misslyckas. Men jag vill att det ska vara ett kul misslyckande som ändå påverkar saker rejält. Hur gör jag det här så awesome som möjligt?
Karaktärerna har nu lagt vantarna på en ballista, drakdödar pilarna från Hobbit filmerna och en orchisk bomb de monterat fast på styggelsen till pil. De tänker nu försöka skjuta ner Draken som är Smaug ifall han hade fått en ring och blivit en Nazgul.
Och de kan inte lyckas. Reglerna för kampanjen som är etablerade är att de inte kan störta Sauron stand-in:en, de kan inte befria staden och de kan inte döda Draken. De kan åstadkomma mindre segrar, de kan hjälpa folket men det här kan de inte göra.
Så de kommer misslyckas. Men jag vill att det ska vara ett kul misslyckande som ändå påverkar saker rejält. Hur gör jag det här så awesome som möjligt?