Nekromanti Om att diskutera politik

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Det är ett klassiskt recept på sinnesfrid och en trevlig middag: diskutera inte politik eller religion.
Å andra sidan är sinnesfrid och trevlighet överskattade. Det finns inget tråkigare än att kämpa sig genom en middag med släkten där alla omsorgsfullt håller sig borta från alla potentiellt meningsfulla eller intressanta ämnen utan håller sig till ämnen som senaste deckaren, melodifestivalen, och fotboll.

Bombu

Hero
Å andra sidan är sinnesfrid och trevlighet överskattade.

Här kan man ha olika uppfattning, jag förstår att du inte värderar det lika högt som en del andra gör.

Jag tycker helt enkelt inte som du.

Bombu

Eksem

Champion
Jag har inga som helst problem med politiska diskussioner som sådana, WRNU är bara en olämplig och därför dålig arena. WRNU är ingen middag, det är ett rollspelsforum.

Jag hade faktiskt haft överseende med de politiska trådarna om de faktiskt var diskussioner, men det är de ju inte. De är strider med Drakar och Demoner-systemet.

Krille

Super Moderator
En spontan applåd

Jag hade faktiskt haft överseende med de politiska trådarna om de faktiskt var diskussioner, men det är de ju inte. De är strider med Drakar och Demoner-systemet.
Hear, hear!

walium

Ganska töntig, faktiskt
Håhåjaja

Det hade varit trevligt om fler diskuterade själva sakfrågan och visade tecken på att åtminstone ha försökt läsa trådstarten. Istället för att ljudligt intyga att de minsann aldrig varit annat än sakliga, välbalanserade, rättvisa och toleranta i någon diskussion, sådetså! Hur kan det finnas folk som vill stänga OT-forumet och förbjuda politiska diskussioner om det nu är så att varje enskild debattör alltid är distanserad, nyanserad och lyhörd? Eller är det alla andras fel när diskussioner spårar ur och blir otrevliga?

Jag får väl ta första steget och erkänna:

*...att jag ibland skriver inlägg mer med hjärtat än med hjärnan, i synnerhet när det gäller politik
*...att jag tar åt mig av meningsskiljaktigheter på OT-forumet och låter dessa påverka mitt omdöme om mina medforumiter
*...att jag har skrivit inlägg som varit ämnade att såra och mästra andra

Men om det även i fortsättningen kommer att bli möjligt att diskutera politik här på OT-forumet så ska jag göra mitt bästa för att skärpa mig och uppvisa en större tolerans mot min omvärld.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Re: Håhåjaja

*...att jag tar åt mig av meningsskiljaktigheter på OT-forumet och låter dessa påverka mitt omdöme om mina medforumiter
Det hat jag också. Fast åt andra hållet också. jag har låtit meningsskiljaktigheter om spelsystem och liknande gå ut över min syn på vissa medforumiter...