Under den senaste tiden har jag ägnat mig lite åt att översätta Supergänget till engelska. Det är ett spel med relativt lite text, och det är ingen extra kostnad för mig (förutom tid, som jag genom ryktesvägen uppsnappat är detsamma som pengar) att göra en engelsk version tillgänglig via lulu. Nu är arbetet så gott som färdigt. Alla sidor är översatta, korrekturlästa och pdf-ade -- det enda som är kvar att fixa är texten på baksidan som måste skrivas om eftersom det vore en ren lögn att kalla det för ett superhjälterollspel på svenska! Då är det dags att ställa den fråga som ska diskuteras i den här tråden:
Hur gör man för att upplysa engelskspråkiga rollspelare om spelets existens?
Naturligtvis kommer jag att skriva inlägg på ställen som RPGnet och The Forge. Finns det några andra sajter eller liknande som man bör känna till, där det är lämpligt (och anses artigt) att göra reklam för sitt spel?
/tobias
Hur gör man för att upplysa engelskspråkiga rollspelare om spelets existens?
Naturligtvis kommer jag att skriva inlägg på ställen som RPGnet och The Forge. Finns det några andra sajter eller liknande som man bör känna till, där det är lämpligt (och anses artigt) att göra reklam för sitt spel?
/tobias