Re: Asbra text för dropinspel på konvent!
Vinterskog said:
VARFÖR ska det vara så svårt att förstå att KÖN ÄR OINTRESSANT!!!
Om min orc dödar ett par goblins - vem bryr sig om det var manliga goblins eller kvinnliga???
Jag tycker du ska försöka göra så att ras är ointressant också. Varför säga att det är en orch. Det kan ju vara en grön alv eller en stor dvärg som är grön. Och varför säger du att det är en barbar. Är inte det lite elakt jag menar. Varför måste du göra så att detta är en primitiv varelse kan du inte lämna klass utanför det här. Är inte världen segregerad lika mycket som den är??? Måste det även spela ut i rollspel där vissa är primitiva och andra är civiliserade osv?
Ska man förutsätta att alla rollpersonerna är bisexuella så ifall det skulle bli någon form av romantik så spelar det ingen roll för vare sig SLP:er eller RP:er vad det är för kön. Ett giftemål i en feodal värld där det inte kan bli några barn eftersom båda är av samma kön eftersom det är oartigt att fråga sådana saker å det inte syns på beskrivningen.
Jag antar att du inte ville skriva ett konstruktivt inlägg, utan att du bara är ute efter att förolämpa mig. För jag känner mig förolämpad.
Jag antar OCKSÅ att du tycker att kön är JÄTTEVIKTIGT i spel.
Får jag då fråga: när du spelar Fia med knuff - hur bestämmer du vilka av dina fyra pluppar är kvinnliga och vilka som är manliga?
Sätter du små rosa och blåa rosetter på dem?
Eller är du villig att erkänna att kön inte alltid är viktigt i alla spel?
Ditt inlägg är på samma nivå som om jag skulle gå in i en AW-tråd och kalla AW-spelarna för perversa sexmonster.
(något som jag aldrig skulle göra; dels för att jag inte tycker det, dels för att jag inser att det skulle vara väldigt barnsligt och inte det minsta konstruktivt)
Jag uppfattar det som att du är väldigt störd över att jag kan spela rollspel där kön är ointressant.
Istället för att läsa ett långt inlägg med förolämpningar hade jag tyckt att det var betydligt mer intressant om du istället kunde skriva ett utförligt inlägg där du förklarar varför du stör dig på mig.