Tack för perspektivet.cogitare;n78938 said:Det jag läser ur Fenhorns poster är att redaktionen (i vidare bemärkelse för att inte peka ut någon enskild individ och för att det är flera från redaktionen som deltar i de här trådarna) bagatelliserar det som andra upplever som ett reellt problem och förminskar de här personernas upplevda problem till en huvudklapp av typen 'du vet inte riktigt vad du snackar om, vi berättar ju för dig att du har fel när du tycker sådär, vi sitter inne med sanningen'. Ärligen tycker jag hans poster bemöts med ett ganska stort mått av överlägsenhet och härskarteknik och jag gissar att det bara cementerar hans inställning snarare än utmanar den. Bara för att ge ytterligare eller ett _lite_ annat perspektiv till det hela. Om jag tolkat Fenhorn fel så ber jag om ursäkt och jag kan då radera det här inlägget. Nemas problemas!
Redaktionen sitter inte inne med sanningen, och i det här läget handlar det inte så mycket om att tycka "rätt" eller "fel". Vi i redaktionen måste väga båda sanningarna i vågskålen, annars kan det hända att vi gör åtgärder som sabbar det som funkar, för att vi vill komma åt något som inte funkar.
Det är där skon klämmer för oss. Varje insats vi gör kommer att mötas av motstånd, från något håll. Det har vi sett över forumets historia, och det är nog inget som kommer att förändras. Så vi vill ha så många olika perspektiv som möjligt förklarade, men vi måste också se till samtliga användares behov och uppfattning om sakernas tillstånd.
Om Dante säger att det inte var bättre förr, är det inte en regel att någon ska tycka så. Det är ett uttryck för hur vi i redaktionen och moderatorkåren har fått hantera forumet under 15 år, där många svåra saker hanterats, som jag alltså känner var mer dramatiska än det som diskuteras nu.
/Magnus