hakanlo
Hero
Mekanurg;n345837 said:Jag skulle använda Expert Nova som avstamp och skapa spelet Expert Fantasy. Smidigare än EDD och med mindre regelmassa.
Strunt i det urvattnade DoD och kör!
Mekanurg;n345837 said:Jag skulle använda Expert Nova som avstamp och skapa spelet Expert Fantasy. Smidigare än EDD och med mindre regelmassa.
Måns;n345883 said:Jag tror att en intressantare fråga hade varit "varför vill du göra ett nytt DoD?"
hakanlo;n345869 said:Strunt i det urvattnade DoD och kör!
Mekanurg;n345895 said:Jag undrar om Sverige faktiskt behöver ytterligare ett gladfantasyrollspel när följande sju redan finns på marknaden: Sagospelet Äventyr, Fantasy!, Hjältarnas Tid, Kopparhavets Hjältar, Svart & Svartkonst, Dunder och Drakar, DOD2016. :wink:
gorillotaur;n345902 said:Jag skulle gjort en regellös setting utan spelvärld.
gorillotaur;n345903 said:Okej, det här skickades lite i förtid.
gorillotaur;n345903 said:Okej, det här skickades lite i förtid.
Men vad jag tänker är ett regellös setting, men settingen är mest fokad på olika lösa företeelser, mysterier, varelser, personer, platser, legender och händelser. Ej några länder, ingen karta, ingen befolkningsmängd eller sånna grejer.
Saker kan tas från alla versioner av DoD. Karkioner vs Onaqui. Magikers aversion mot järn. Alviska stridstuppar. Den svarta solen.
Mekanurg;n345895 said:Jag undrar om Sverige faktiskt behöver ytterligare ett gladfantasyrollspel när följande sju redan finns på marknaden: Sagospelet Äventyr, Fantasy!, Hjältarnas Tid, Kopparhavets Hjältar, Svart & Svartkonst, Dunder och Drakar, DOD2016. :wink:
Rickard;n345906 said:Har gått i tankarna att göra detta med min Chronopia-kopia.
Lemur;n345958 said:Jag skulle byta ut BRP mot d20!