Nekromanti Om du var en utomjording...

Krille

Super Moderator
Antag att du är en utomjording av valfri sort. Det viktiga är att du har förmågan att färdas mellan stjärnor innan du dör av ålder (medelst teknik eller biologisk förmåga spelar ingen roll; huruvida det är varpdrift, hyperrymd, maskhål eller kvantteleportation spelar heller ingen roll).

Från det antagandet kan vi utgå från att du har ALL energi du nånsin skulle kunna vilja ha (räkna med att en tripp mellan stjärnorna kräver miljoner till miljarder gånger mer energi än vad hela mänskligheten någonsin har gjort av med) och ALL materia av vilken sort som helst du nånsin skulle vilja ha (alla asteroider i alla stjärnsystem du nånsin passerat, alla kometer, plus varenda obebodd stenplanet).

Varför ska du invadera Jorden?

zonk

muterad
Plot holes, i scifi?? Ne men.. det var det värsta

Men detta åsido:
För att du har långtråkigt, är en skitstövel, eller så är du intresserad av biologi på ett galen vetenskapsman-sätt. Information är alltid kul, och nya organismer kan säkert vara intressanta, oavsett var man kommer ifrån i övrigt.

Skarpskytten

Ödestyngd världsvandrare
Något religiöst skäl. Omvänd, och döda resten. Gud kommer att sortera dem.

Lukas

Mannen i Gult
Människorna började kriget genom att producera en massa media som handlar om hur jag är fienden...

Arfert

Facit
För att det finns nödvändiga råvaror på på jorden till en medicin din ras behöver för att överleva. I människornas DNA. En syntetisk kopia duger inte.

eller

....to boldly go where no alien has gone before.

Mundo

Myrmidon
För det finns bara så många planeter som har syre, vatten och lagom behagligt klimat och din egen ras börjar bli ganska så stor till antalet.

clarence redd

FrostByte Books
Utomjordingarna har en väldigt stark inre drivkraft att dominera alla andra. Energi och materia i all ära, men att vara bäst och bestämma över alla är ändå viktigast.

Vimes

Sillkung
Du tycker att människor är bedrövliga rövarslen som borde förgöras till minsta spädbarn. Dom suger helt enkelt.

Människor? Vilka människor? Vi bara landade här å så var det lite "wildlife" som sprang omkring och du vet hur det blir, man vill ju liksom ha de lungt och skönt omkring sig... å så blire najsa troféer när man kommer hem.

Bedrövligt... här har man varit borta från sommarstugan i bara någon miljard år, å så kryllar det med myror när man kommer tebax. Fram med Myrr!

De här kolbaserade livsformerna är helt jävla dumma i huvudet och kommer garanterat (alright, risk på 89%) orsaka stor jävla skada på hela galaxen inom 10 000 år alla (utom bedörvliga hippies i galaktiska rådet) tycker det är en skitbra idé att stampa ner dem så att de inte när stjärnorna inom den närmaste årmiljonen.

Jag var full och det verkade som en bra idé. Vem fan är du att dömma mig? Du är inte min mamma!

Allt organsiskt liv på planeten måste förgöras. I dess gener finns information nedkodat av Fienden.

Ulfgeir

Swashbuckler
Min flickvän dumpade mig för en av de där lägre stående varelserna. Dags att utplåna varenda en av dem och ta tillbaks henne... ;)

Jocke

Man med skägg
Tror du att jag blev ett rymdimperium utan att exploatera kol och kiselbaserade livsformer var än i universum de kan hittas? Är den ledande arten inte ens en klass 1 civilisation? Det är ju som att hitta en hundralapp på gatan!

kwarnberg

Swordsman
Because it's fun.
Krig och våld och död är vad vi älskar. Vi går igång på att se jordborna plågas.

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Kommersiella syften. Att utrota andra klassens civilisationer på kortast möjliga tid och minsta egna förluster, utan att använda orbital bombardment, är en sport som omsätter gigantiska summor på vadslagningsfirmorna.

Det är alltså inte en annan civilisation som anfaller, utan ett lag.

.113

Swashbuckler
Alltså det var inte meningen, jag tryckte på fel Knapp och råkade skjuta en sån där dödsstråle på någon story staty, sen liksom.. Man kan ju inte stå där som härskare och ledare och säga "ja, alltså de är arga nu för jag råkade komma åt knappar" då ser man ju dum ut. Så man får ju gå all-in helt enkelt.

anth

Vetefan
Utomjordingar är per definition inte mänskliga, därför blir även deras skäl omänskliga:

"Vi kom hit för att här är pi 3,14159..."

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
För att jag är en kass utomjording som de andra utomjordingarna inte vill leka med, antagligen på grund av att jag tillhör en konstig religiös sekt, eller har fel hudfärg eller vill ligga med andra utomjordingar på ett sätt som inte är allmänt (allutomjordiskt) accepterat. Så jag och mina kompisar sätter oss i ett gammal rymdskepp från restlagret och kör iväg till den där nyupptäckta planeten som har ett klimat och en atmosfär som verkar behagliga. Sedan gör vi vårt bästa för att sparka ut ursprungsbefolkningen och bygga vårt eget paradis där vi kan vara religiösa, ha hudfärg eller ligga med varandra precis hur vi vill.