Nekromanti Om du var ett djur

Ram

Skev
Lättsam filosofisk diskussion; Om du skulle rollspela ett djur, vilket skulle du i så fall vilja spela?

När jag funderade på den frågan så valde jag reflexivt en katt. Egocentrisk, revirhävdande, självständig, rovdjur, ... Men efter bara några minuters funderande så insåg jag att det är ett väldigt tråkigt val för rollspelande då jag tror att mängden interaktion blir väldigt låg. In short, kanske kul att vara men inte att spela i grupp.

Så vilket djur skulle vara kul att spela i grupp? Möss är för övrigt nästan redan diskade som input då vi redan "vet" att de är kul att spela i grupp. ;)

Jag tänker mig då alltså att alla i gruppen spelar samma djurtyp. :)

Lightshy

Hero
Om alla ska vara samma djur så gpr jag nog för varg... eller späckhuggare vars flockbeteende är fantastiskt.

anth

Vetefan
Katt.
Hela gruppen består av katter... som är fullständigt oorganiserade och saknar fullständigt samarbetsförmåga samt är löjligt nyfikna och ska pilla på allt.
För det liknar mest min nuvarande spelgrupp. :)

erikt

Hero
Kanin?
(Om det inte redan finns ett rollspel baserat på Watership Down/Den Långa Flykten så borde det finnas ett!)

Kalil

Swordsman
Noshörning. Savannens bad boys/girls. Ingen som jiddrar, då blir det spö!

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
På förra eller förr-förra forumet var det en tråd om hästrollspel som spelades av (förmodar jag) unga kvinnor. Detaljerna var vaga, men man verkade spela en hästflock och det var viktigt med rangordning och sånt. Hästsimulationistiskt på något vis.

När jag tänker på det så dyker namnet "Vildhestar" upp i huvudet av någon anledning. Det kanske bara var något namn vi satte på fenomenet, eller så kallade de själva sina spel så. Jag minns inte detaljerna.

Lukas

Mannen i Gult
Räknar vi mumintroll som djur?

Annars kaniner, av Watershipdown anledning

zonk

muterad
Utter, utan tvivel. Hitta på hur mkt bus / skit som helst. Alltid i rörelse, aldrig stilla.

Krille

Super Moderator
Ram;n181529 said:
Lättsam filosofisk diskussion; Om du skulle rollspela ett djur, vilket skulle du i så fall vilja spela? […]
Jag tänker mig då alltså att alla i gruppen spelar samma djurtyp. :)
Räv är för lätt, men de är vackra djur, så … räv.

Å andra sidan, de har lite nackdelar. Typ att de största enheterna är familjer, utom möjligen Kitsunemura, som bara är awesome!

Därefter kommer nog varg.

Lukas

Mannen i Gult
Lukas;n181576 said:
Räknar vi mumintroll som djur?

Annars kaniner, av Watershipdown anledning

Allternativt flodhästar, för de ser ut lite som mumintroll

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Den mest populära tolkningen av namnet 'xhakhal' är 'sjakal', så jag har ett par vänner som fortfarande to this day kallar mig det IRL. Oftast i frustration. "SJAKAA-AAL!" Så jag behöver åtminstone göra ett spelpass som en sådan.

Men sist jag faktiskt gjorde en djur-ish-rollperson till ett spel valde jag råka, eftersom de är coola, smarta, äckliga fåglar. Sociala och lojala nog för att vara intressanta i vilken grupp som helst, även om resten spelar katter, men självständiga och påhittiga nog för att starta skit när det behövs.