ja, det här är lösningar på hur man kan få in kvinnliga rollpersoner i en patriarkal värld, men egentligen begränsar man ju fortfarande kvinnliga spelare i högre utsträckning än manliga, eftersom manliga karaktärer inte behöver ha några svepskäl för de här rollerna, och det är det som är mitt problem.-Förklädd
-Min sociala/religiösa roll gör mig till ett undantag. Nunnor/missionärer/sjuksystrar/frälsningssoldater/folkskollärarinnor har alltid kommit undan med saker vanligt folk inte gör. Ut och undervisa vildarna.
-Jag har en förstående make i släptåg som fungerar som ett alibi. Låt RP köpa en hantlangare om det finns regler för sånt.
-Jag är så rik och mäktig att jag kan skita i vad folk tycker. Arvtagerskan på storviltjakt/kejsarens dotter på diplomatiskt uppdrag.
Sen finns det säkert mängder med andra varianter. Western 4 verkar lösa det snyggt, att ha fel kön är en nackdel som kan aktiveras i spel precis som andra nackdelar. Det kanske kan vara något att tänka på om du har ett nackdelssystem RD?
Jag är helt enkelt inte riktigt nöjd med de lösningarna.
Ichabod var inne på specifika samhällsklasser/yrken som endast var tillgängliga för kvinnor, han var inte direkt för det måste jag påpeka. Det är inte jag heller. Det blir ännu mer en begränsning för kvinnliga spelare. Det blir lite "Du får välja det här, annars får du inte vara med"