Nekromanti Om kreationen av en Gubbe

Troberg

Sinister eater
Re: Tror inte på det

Tja, fast om du ger spelaren fria tyglar så är det ju inte meningen att du ska diskutera hans val.
Tror du på fullt allvar att det funkar så? Det gör inte jag.

Tänk också på att spelare fungerar olika. Säger man som spelledare åt dem att göra karaktärer för en storslagen episk kampanj så kommer några att göra riddare i skinande rustning och sånt, några kommer att göra trekvartsguden Storstarke och några kommer att göra äldsta sonen i en bondefamilj.

Någon form av direktiv/guidning/styrning/hjälp behövs nästan alltid.

Man Mountainman

Storsvagåret

Säger man som spelledare åt dem att göra karaktärer för en storslagen episk kampanj

Då får du väl vara mer specifik, då!

Någon form av direktiv/guidning/styrning/hjälp behövs nästan alltid.

Jag ser det såhär: om spelarna vägrar finna sig i dina direktiv utan styrning, så är de inte intresserade av den kampanjtyp du försöker köra, och då kan du lika gärna ge upp direkt.

Troberg

Sinister eater

Jag ser det såhär: om spelarna vägrar finna sig i dina direktiv utan styrning, så är de inte intresserade av den kampanjtyp du försöker köra, och då kan du lika gärna ge upp direkt.
Nej, det är inte att det vägrar, det är att de inte kan hålla sig.

Du vet hur det är när man sätter sig framför TVn med en skål godis och bara tänker ta några bitar. Yeah, right. När man väl sitter där med godisskålen så är det inte lika lätt. Helt plötsligt så är den bara tom.

Samma fenomen som när man går in hos en datorhandlare för att köpa en sladd och kommer ut med en dator. Man kan bara inte hålla sig utan rycks med av stämningen.

Kimon

Swordsman
Tror på det... [OT]

Fel. Det finns 10 sorters människor. De som förstår binära talsystemet och de som inte gör det.

Ah... Du menade att det fanns 111 sorters människor. De sex övriga som inte förstår och sedan vi ufon.

1 eller 3, det beror på var man börjar... :gremtongue:. Vänster kanske var naturligt, men jag föredrar höger vilket kan leda till komiska resultat ibland.

/Kimon - Håller sig till decimalt.

Man Mountainman

Storsvagåret

Nej, det är inte att det vägrar, det är att de inte kan hålla sig.

Det är möjligt att du har rätt. Har du personlig erfarenhet av fenomenet? (jag har det sannerligen inte, min åsikt i ämnet har utvecklats på senare tid, och jag har egentligen inte haft möjlighet att testa den, men så fort ajg har det så återkommer jag med utvärdering)