Vi börjar bli lite uttråkade över allt fantasy i spelgruppen nu. Ser ut som vi börjar bli redo att vandra in i en annan genre.
Call of Cthulhu, eller som jag uppfattar dess äventyr: mystik, ovetskap, skräck. Lite som en Dan Brown roman fast gripande.
Det jag egentligen skulle behöva veta är:
1. Vilken tillgänglig* version av spelet eller andra rollspel med typ samma tema bör man investera i.
(* = jag ska inte behöva leta på antikvariat eller ebay)
Det jag söker i ett sådant system är: Inte för mycket regler, jag dör inte om spelet har indieinslag men det får gärna vara traditionellt i sin uppbyggnad.
Finns snygga karaktärsblad så är det ett plus.
2. Tips på fräna äventyr
Får gärna vara på svenska, inga problem med amatörutgivna (dvs att en privatperson gjort dem snarare än ett på marknaden etablerat företag). Äventyren får hemskt gärna innehålla mycket handouts. Sånt verkar bra och flärdfullt.
Jag känner till Upsalasviten redan. Den verkar nice.
Övriga tips för den "oinvigde". Har inte läst någon novell relaterat till spelet.
Ett generellt intryck är i alla fall att man bör ha färdiga karaktärer att "dela ut" till spelarna.
Call of Cthulhu, eller som jag uppfattar dess äventyr: mystik, ovetskap, skräck. Lite som en Dan Brown roman fast gripande.
Det jag egentligen skulle behöva veta är:
1. Vilken tillgänglig* version av spelet eller andra rollspel med typ samma tema bör man investera i.
(* = jag ska inte behöva leta på antikvariat eller ebay)
Det jag söker i ett sådant system är: Inte för mycket regler, jag dör inte om spelet har indieinslag men det får gärna vara traditionellt i sin uppbyggnad.
Finns snygga karaktärsblad så är det ett plus.
2. Tips på fräna äventyr
Får gärna vara på svenska, inga problem med amatörutgivna (dvs att en privatperson gjort dem snarare än ett på marknaden etablerat företag). Äventyren får hemskt gärna innehålla mycket handouts. Sånt verkar bra och flärdfullt.
Jag känner till Upsalasviten redan. Den verkar nice.
Övriga tips för den "oinvigde". Har inte läst någon novell relaterat till spelet.
Ett generellt intryck är i alla fall att man bör ha färdiga karaktärer att "dela ut" till spelarna.