Dessutom umgicks man på 80-talet.
Piiik! Då satt man inte på msn eller i ventrilo. Då lekte man istället för att spela PC-spel. Kort och gott, tekniken har tagit över mycket idag. Jag tror att man helt enkelt "lekte" mycket mer förr och tja, då köpte man mycket leksaker, spel och sådant och om det nu stod ett tufft spel med drakar i hyllan på den lokala leksaksaffären så nog tusan plockade man det.
Nu säger jag inte att man köper mindre leksaker idag, men att barn umgås med sällskapsspel och sådan är nog mindre vanligt. De lirar väl Dota eller något istället. Fast leksaker är ändå något som går på löpande band så jag tror kort och gott på leksaksaffärerna. Eller i alla fall mer "vanliga" butiker. Tänk tillexempel om rollspelsböckerna låg på Ica Maxis reabord när de har bokrea.
Fast jag är född 1987 så jag gissar. Jag upptäckte aldrig något rollspel i leksaksaffären för på min tid fanns det inte. För sent... Jag började spela när jag var tretton tack vare att en kille från Karlstad flyttade in till min barndomsby, och han lirade. Först gången jag köpte rollspelsrelaterade prylar så köpte jag ett tärningsset. För att hitta det så fick jag lov att googla och beställde från Tradition som fanns då. Hade DoD stått på leksaksavdelningen på Konsum, där jag ofta köpte brädspel, Turtles och knallpulver så hade jag nog stött på fenomenet långt tidigare och säkerligen hade de flesta ungarna i hålan testat om de bara haft möjligheten.