duncan_UBBT
Swordsman
Eller skrämma SF-bokhandeln i konkurs.Briljant! Kommer att sälja miljooooner ex.
Edit: Det har redan gjorts.
Eller skrämma SF-bokhandeln i konkurs.Briljant! Kommer att sälja miljooooner ex.
Wow, så Eon. Fixar ni det omslaget så köper jag boken oavsett innehåll .Duncan said:Det färdiga omslaget:
Jättebra poäng. Enda tillfället då poser fungerar är om illustrationen skall representera posen. Inte för att allmänt avbilda motivet. Då är det mycket bättre med en händelseserie som man kan fundera en stund över.Och det måste hända något på bilden, inga poserande typer utan folk som agerar.
Tror att det skulle kunna bli väldigt snyggt och samtidigt bryta med "det gamla" Eons grafiska utformning gällande omslag (vilket vore positivt tycker jag).Magnus Edlund sa...
En idé är ju att använda kartan över mundana som omslag. Typ i stil med Joe Abercrombies böcker:
http://sfbok.se/extra/best_served_cold2.asp
http://www.sfbok.se/asp/artikel.asp?VolumeID=97158
Det har jag inte sett göras på rollspelsfronten, och det sänder absolut en tydlig EON-signa.
Jepp, stämmer. Den användes i den första annonsen i Spel&Sånt-katalogen från 1995 (?) - samma blå marmor och samma logga som på v1 men med ovanstående bild istället för draken. Vi hade fått preliminärt godkänt att använda bilden men TSR steg in och sade nej, om minnet stämmer.Draugen said:Minns jag helt fel eller användes inte den där bilden i reklam inför Eon släppet?
JA!Det jag gillar med "Avalyne" är den starka fantasykänslan, att något just har hänt men exakt vad lämnas till betraktarens fantasi att behandla. Och jag gillar snö. Snö känns Eon för mig.
Skiiiiitkoolt.En brun, pergamentartad karta av mundana, eller valda delar av mundana. På land och havsytorna finns stiliserade bilder av lokalbefolkningen i lokal klädstil, som i modulböckerna.
Man borde inte hata saker såhär kring jul.Ymir said:Jag verkligen hatar samtliga av de där bilderna, för jag tål inte Keith Parkinson.
Jag tycker att det är rätt trevligt att ha ett par återkommande karaktärer i flavour-texterna men problem uppstår omedelbart om läsaren inte skulle tycka om någon av de här karaktärerna.Mundo said:På helt annan notis, jag hoppas ni dumpar alla stories om Kiyona och Maxander.
På tal om hata... Jeeesus Christ I hate 'em!