Nekromanti Once More, With Feeling

Staffan

Myrmidon
Skulle bara säga att natten den 29:e september så kommer visst Kanal 5 att visa musikal-avsnittet av Buffy i sin helhet, alltså den förlängda versionen. Tyvärr blir det väl den korta versionen på dagen, men det får man leva med.

GrottrolletNaug

Swashbuckler
"musikal-avsnittet av Buffy i sin helhet, alltså den förlängda versionen."

Va? vad? Vad är det som är borttaget? Har jag missat något? *ser gräsligt oroad ut*

/Naug

PS
Alltså, utöver kanal 5s vanliga B-klippning... finns det en förkortad och en oförkortad version utöver det?

Duddmannen

Hero
Det finns en version på 53 minuter (kontra den mer traditionella längden på ett avsnitt som är 45 minuter). Istället för att klippa och kör slowmotion i scenerna har man tagit bort hela melodier.

Så har jag fattat det i alla fall.

Men eftersom man får se hela episoden i sin fulla längd på kvällen den 29:e tänker jag inte beklaga mig alltför mycket. :gremlaugh:

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Skulle bara säga att natten den 29:e september så kommer visst Kanal 5 att visa musikal-avsnittet av Buffy i sin helhet, alltså den förlängda versionen. Tyvärr blir det väl den korta versionen på dagen, men det får man leva med.
Kanal 5 är goda på natten, men onda på dagen. Ungefär som Batman?

/tobias

Duddmannen

Hero
Löpande. Säsong sex (som börjar nu på tisdag) avsnitt 7. En musikal som på ett faktiskt logiskt sätt passar in i Buffyversumet.

Staffan

Myrmidon
Min google-fu säger mig att den förkortade versionen saknar:
<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">[color:"#DDDDDD"]The opening scene was cut, including the important moment when Tara finds the flower which Willow used to put an amnesia spell on her.
Some footage was cut from after Buffy finishes her song "Going Through The Motions".
Dawn's pteradactyl scene was cut.
"I've Got A Theory" was much shorter.
Several lines from the Magic Shop scene between Buffy, Xander and Dawn were cut.
Spike's "Rest in Peace" song was slightly cut. Dawn's dance with the puppets was removed entirely.
A line from "Walk Through the Fire" was cut.</font></td></tr></table>
http://www.restlessbtvs.com/episodes/season6/7omwf/

Duddmannen

Hero
Nja, den logiken är väl aningen krystad...
Absolut inte!

Till skillnad från andra seriers musikalavsnitt har man i detta fogat in en förklaring som är helt i linje med Buffyversumets övriga logik.

Se avsnittet - ordentligt! Då kommer du att se sammanhanget...

Pom

Swashbuckler
Till skillnad från andra seriers musikalavsnitt har man i detta fogat in en förklaring som är helt i linje med Buffyversumets övriga logik.
Jag hoppas det inte var en känga åt Xena nu. :gremwink:

Troberg

Sinister eater
Se avsnittet - ordentligt! Då kommer du att se sammanhanget...
Jag har sett det och vidhåller att det är krystat. Man ville göra ett musikalavsnitt och hittade en långsökt anledning till det, inte tvärtom.

Personligen tycker jag att Lexx-avsnittet Brigadoom är mindre krystat i så fall (och bättre musikal...).

Duddmannen

Hero
Re: Once More, With Feeling [OT]

Jag hoppas det inte var en känga åt Xena nu.
Nej, nej, nej! Jag skulle ALDRIG säga något nedsättande om Xena! Det är ju min ANDRA favoritserie!

Lyre, lyre, hearts on fire
Musikalavsnittet i Xena - krigarprinsessan var ju faktiskt en av de bästa musikalepisoder som jag sett (innan jag såg OMWF). Även här vävde man in musikalen på ett logiskt sätt i Xenaverse, och man gjorde det bra!

Gillade hårdrocks-looken på skurkarnas band!

Duddmannen

Hero
Personligen tycker jag att Lexx-avsnittet Brigadoom är mindre krystat i så fall
Fast där är ju å andra sidan hela SERIEN krystad... :gremlaugh:

Man ville göra ett musikalavsnitt och hittade en långsökt anledning till det, inte tvärtom.
Till skillnad från VILKET musikalavsnitt?

Pom

Swashbuckler
Re: Once More, With Feeling [OT]

Citat:
--------------------------------------------------------------------------------

Jag hoppas det inte var en känga åt Xena nu.

--------------------------------------------------------------------------------

Nej, nej, nej! Jag skulle ALDRIG säga något nedsättande om Xena! Det är ju min ANDRA favoritserie!
:gremlaugh:

Lyre, lyre, hearts on fire
Musikalavsnittet i Xena - krigarprinsessan var ju faktiskt en av de bästa musikalepisoder som jag sett (innan jag såg OMWF). Även här vävde man in musikalen på ett logiskt sätt i Xenaverse, och man gjorde det bra!

Gillade hårdrocks-looken på skurkarnas band!
Draco rockade verkligen.

Men det låter nästan som om du inte har sett det första musikalavsnittet i Xena: The Bitter Suite (s3). Om jag skall jämföra det med LLHoF tycker jag nämligen att The Bitter Suite vinner på alla punkter, särskilt historieintegrering (kulmen och avslutning på den magnifika Rift-sviten i s3).

BEEP! Trådnappning pågår!

Ursäkta.

Troberg

Sinister eater
Till skillnad från VILKET musikalavsnitt?
Brigadoom. Där var det ju en del av handlingen, inte påklistrad sång. Den hade dessutom några klatchiga låtar (förutom Yo-Ey-O-grejan alltså).

"This moment will live on through time
If anyone ever asks why
The Brunnen-G did not fall on their knees
They'll know they found a good way to die"

Har alltid varit svag för temat "det spelar ingen roll om man vinner eller förlorar, det viktiga är att man slåss på rätt sida", det är något av en livsfilosofi för mig, och det avsnittet handlar väldigt mycket om det.

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Jag får rysningar...

...varje gång någon säger att Bitter suite är bra. Nej, nej och åter nej. Krystat som få och inte speciellt bra musik heller.

Duddmannen

Hero
Re: Once More, With Feeling [fortfarande OT]

Men det låter nästan som om du inte har sett det första musikalavsnittet i Xena: The Bitter Suite
Jodå, jag har sett det (Xenabit som man är har man ju hela serien i hyllan). Det är dock inte så bra att jag ville ta upp det. Visst sjungs det en massa och musiken är OK, men det är lite för pretto för att vara bra. "Lyre, lyre..." däremot är skojfriskt och inte så seriöst menat, därmed är det lättare att ta till sig och i mitt tycke mycket bättre.