Kanal 5 är goda på natten, men onda på dagen. Ungefär som Batman?Skulle bara säga att natten den 29:e september så kommer visst Kanal 5 att visa musikal-avsnittet av Buffy i sin helhet, alltså den förlängda versionen. Tyvärr blir det väl den korta versionen på dagen, men det får man leva med.
Nja, den logiken är väl aningen krystad...En musikal som på ett faktiskt logiskt sätt passar in i Buffyversumet.
Absolut inte!Nja, den logiken är väl aningen krystad...
Jag hoppas det inte var en känga åt Xena nu.Till skillnad från andra seriers musikalavsnitt har man i detta fogat in en förklaring som är helt i linje med Buffyversumets övriga logik.
Jag har sett det och vidhåller att det är krystat. Man ville göra ett musikalavsnitt och hittade en långsökt anledning till det, inte tvärtom.Se avsnittet - ordentligt! Då kommer du att se sammanhanget...
Nej, nej, nej! Jag skulle ALDRIG säga något nedsättande om Xena! Det är ju min ANDRA favoritserie!Jag hoppas det inte var en känga åt Xena nu.
Fast där är ju å andra sidan hela SERIEN krystad...Personligen tycker jag att Lexx-avsnittet Brigadoom är mindre krystat i så fall
Till skillnad från VILKET musikalavsnitt?Man ville göra ett musikalavsnitt och hittade en långsökt anledning till det, inte tvärtom.
Citat:
--------------------------------------------------------------------------------
Jag hoppas det inte var en känga åt Xena nu.
--------------------------------------------------------------------------------
Nej, nej, nej! Jag skulle ALDRIG säga något nedsättande om Xena! Det är ju min ANDRA favoritserie!
Draco rockade verkligen.Lyre, lyre, hearts on fire
Musikalavsnittet i Xena - krigarprinsessan var ju faktiskt en av de bästa musikalepisoder som jag sett (innan jag såg OMWF). Även här vävde man in musikalen på ett logiskt sätt i Xenaverse, och man gjorde det bra!
Gillade hårdrocks-looken på skurkarnas band!
Brigadoom. Där var det ju en del av handlingen, inte påklistrad sång. Den hade dessutom några klatchiga låtar (förutom Yo-Ey-O-grejan alltså).Till skillnad från VILKET musikalavsnitt?
Jodå, jag har sett det (Xenabit som man är har man ju hela serien i hyllan). Det är dock inte så bra att jag ville ta upp det. Visst sjungs det en massa och musiken är OK, men det är lite för pretto för att vara bra. "Lyre, lyre..." däremot är skojfriskt och inte så seriöst menat, därmed är det lättare att ta till sig och i mitt tycke mycket bättre.Men det låter nästan som om du inte har sett det första musikalavsnittet i Xena: The Bitter Suite
Om du inte tycker DET var påklistrat, då kan ju knappast OMWF beskyllas för det heller!Där var det ju en del av handlingen, inte påklistrad sång.