Nekromanti Operation: Nyårslöfte

Foggmock

Myrmidon
Eftersom det inte gick under lumpen (konstiga och oregelbundna rutiner, och när man var hemma var man för sleten) hade jag nu tänkt ta tag i mitt liv. Jag sysslar inte med nyårslöften, sånt är för riktiga töntar, så det här är inte ett sånt. Ni andra får gärna bidra med era nyårslöften i tråden, dock.

Ta tag i sitt liv innebär för mig att jag ska sluta sova hela dagarna, sitta uppe hela nätterna(detta kommer vara svårast), äta skitmat på skittider och framförallt sluta sitta still. Jag har haft min välförtjänta efter-lumpenvila länge nog nu, och även om jag sökt jobb under tiden har jag inte gjort ett piss i övrigt.

Jag har redan dragit ner på läsk och snacks och hade tänkt försöka någotsånär förhålla mig till Atkins principer om energirik mat. Tyvärr är pasta väldigt billigt och väldigt rikt på kolhydrater, men jag får kompensera.

Morgongymnastik! BRAK fick mig att må bra, och någon smart snubbe kom fram till att man hade hög förbränning när man vaknar på morgonen så en promenix direkt när man hoppar ur sängen är skitbra. Jag ska också sluta köra bil - något jag gjort under lumpartiden så ofta jag kommit åt för att inte tappa skillzen, nu är jag dock en säkrare förare och behöver nog inte mängdträna lika mycket längre - och börja gå eller iallafall cykla. Billigare och nyttigare på alla sätt och vis.

När jag tappat en sådär 10 kilo ska jag nog börja springa igen, det sliter för mycket på min kropp annars märkte jag under lumpartiden. Morgonpromenaden ersätts då av en minst lika lång (tidsmässigt) löparrunda, förhoppningsvis kommer detta vara någon gång till sommaren så det inte är svinkallt när man stiger upp och ska löpa.

Mitt ultimata slutmål är min "idealvikt" på 80 kilo, dit är det cirka 25-30 kilo beroende på vilken våg man tar. Ser jag fortfarande tjock ut då så pressar jag vidare till 75.

Foggmock - fettförbränner

Gastono

Hero
Operation: Xp'a fett

Nyårslöften har jag aldrig bryt mig om.
Om något så skulle det dock bli att gaina minst 1200 XP till nästa år :gremwink:

Jambu

Swordsman
Re: Operation: Xp'a fett

Om något så skulle det dock bli att gaina minst 1200 XP till nästa år
Ojdå, då har du bara... 5 timmar och 50 minuter på dig! Till nästa år alltså :p Det blir till att XPa på då!

Lindenius

Swashbuckler
Inte lika stor looser

själv är mitt mål att gå ner 3-4 kilo innan sommaren.

//erik. hejar på Fogge

Man Mountainman

Storsvagåret
Själv har jag fått höra hela julen att jag blivit smalare, så mitt löfte har blivit att fortsätta med den livsstil jag haft under hösten. :gremsmirk:

magoo

Hero
Jag håller sakta på att komma i form efter förlossningen, men några konstiga vörtlimpor ska ändå bort från min midja. Mitt mål är 5 kilo bort innan jag börjar jobba igen den 1/4. Då börjar cykelsäsongen så det borde vara en baggis att vara i finfin form till sommaren. Jag har inte vägt under 60 kilo sen 2000 men nu är det dags!

Min väg till detta mål är enkel - snöskottning, barnvagnspromenader, lek i snön med sonen och någotsånär nyttig mat i veckorna.

Men viktnedgång är inte mitt riktiga nyårslöfte - jag ska bli snällare. Prata med gamla tanter, hjälpa till mer, umgås mer med försummade kompisar och pussa mer på min make.

Rickard

Urverk speldesign
Jag ska dricka mindre och vettigare [NT]

/Han som lider av en fruktansvärd baksmälla

Eksem

Champion
Re: Under 60 kg?! Vad är du för liten människa? [NT]

Flickor väger så lite, faktiskt. De är ofta inte så långa heller. För en person på 1.70 så är 60 kilo en ganska lagom vikt.

magoo

Hero
Re: Under 60 kg?! Vad är du för liten människa? [N

Flickor väger så lite, faktiskt. De är ofta inte så långa heller
I det här fallet 1.56 lång. Så jag skulle nog kunna väga runt 50 kilo också, med risk för att blåsa bort. Men jag trivs bäst i underkanten av 60.

Gastono

Hero
Re: Under 60 kg?! Vad är du för liten människa? [N

w00t times två!
Nog för att jag är medveten om en lägre medelvikt men nu är det lite mer än jag tänkte :/
Men 1.56.... Nu måste jag reta dig för att du är kort!

Johan K

Gammal & dryg
Well, för mmin del så hade jag mitt tradionella nyårslofte & det ä att jag inte ska ge nått nyårslöfte. Vilket jag har klarat bra ! :gremgrin:

Johan Granberg

Swordsman
Äh alla ni suger ju. Ni måste bli mer ambitiösa! Mitt nyårslöfte är att jag skall fortsätta vara arbetslös till varje pris. Jag vet inte riktigt hur länge jag kommer kunna hålla igång det här gejmet, men klarar jag hela året kommer jag kunna betrakta mig själv som något av en guddom.

Foggmock

Myrmidon
Du får ju pengar iallafall...

När man gjort lumpen räknas det som två månaders jobb (där man jobbat 70 timmar per månad, alltså knappt motsvarande arton timmar i veckan, alltså knappt fyra timmar om dagen. Jag kan upplysa om att jag låg i tjänst 14 dygn per månad, dygnet runt. Det är 336 timmar.) när man ska tjäna ihop till a-kassa. Och det räknas som ingenting när man ska ha alfakassa. Men det räknas som hur mycket pengar som heeeelst om man vill ha socialbidrag.

Alltså: Jag får just nu 0:- i ersättning från vårt sociala skyddsnät.

Annan rolig sak: Går man om ett år i gymnaiet kan man få pengar direkt efter studenten (dvs, man slutar när man är 20), men inte i vanliga fall. Iallafall inte i min kommun.

<3 systemet!

cogitare

Swashbuckler
Jag brukar inte ge mig på nyårslöften. Men skulle jag ge mig på något så skulle det vara att jag skall få ordning på träningen eftersom det blivit lite sisådär på den fronten med ett evigt resande runt om i tjänsten (avslutade förra året med att näst intill veckopendla till Italien under 2-3 månaders tid).

Alltså återuppta styrketräningen samt försöka hinna med 1-2 löppass också. Samt vara mer disciplinerad när jag är ute och reser och försöka springa/cykla/simma e.dyl. på de hotell jag bor på.

C.

MrG

Swashbuckler
Brukar istället för nyårslöften, försöka göra halvårsplaner för att ha någon pejl på vad jag sysslar med, inte klar med nästa ännu, får inte ner det till sjuveckorsveckor men oftast fylda helger... men det här ligger på listan:

-Rollspel (en vardagkväll i veckan)
-Träna (minst två gånger i veckan, fokus på smidighet och styrka, nyss upptäckt Yoga och BodyPump, vilket är en skön träningskombo)
-Körlektioner och övningskörning (borde kanske få nån kväll i veckan...)
-Dans (finns risk för uppehåll pga tidsbrist, men skulle vara kul att fortsätta med Linyd Hoppandet)
-Ta det lugnt (erfarenheten är att ha en vardagkväll tom per vecka för att inte stressa ner sig, plus att jag vill hinna njuta av sambolivet)
-Rollspelshelger (minst sexstycken och så nån form av speltestutbyte inför konvent och givna konvent)
-Stockholmshelger (nån gång i månaden för att hålla kontakt med folk jag flyttade ifrån)
-Socialt liv...

Nått sånt ser det ut, och så lite fester, spexresa, skidweekend, se Rocky på operan osv, osv...

Ymir

Liten kantbaron
Re: Små människor [OT]

...medellängden för män i Kina låg runt 135 cm på 1800-talet...medellängden för kvinnor där idag är 154. Nåja, med reservation för att jag minns fel på några centimeter.

- Ymir, sätter saker och ting i perspektiv.