Nekromanti Opinions undersökning

Mask_UBBT

Hero
Re: Könsmognad [OT]

"Däremot så ser jag inte hur en vuxen man kan intressera sig för en 16-åring. "

Tja en kompis till mej är 17 bast och har ett mycket vuxet förhållande med en 26-åring...

Och så finns ju problemet att många 16-åringar ser ut att vara uppåt 22-23 nuförtiden...

/Mask

Troberg

Sinister eater
Re: Ryktet om min kvinnlighet är betydligt överdrivet

"Vem fan vågar fråga en kvinna om hennes ålder? Det är nästan lika illa som att fråga efter hennes vikt."

Jag är ca 24 och ett halvt år gammal, och brukar väga strax under 60 kilo (siffran varierar) när jag någon gång vartannat år eller så kommer mig för att testa en våg. Min eventuella könstillhörighet är mest en juridisk fråga (har feminint personnummer).
Vill bara kolla för säkerhets skull: Eftersom det var jag som drog igång diskussionen om vikt, innebär det här att jag kommer att få en spark i skrevet vid nästa speltillfälle? :gremshocked:

Själv har jag inte vägt mig på minst tio år, då jag vägde cirka 70. Skulle dock gissa att jag pendlar +- fem kilo kring det fortfarande.

Troberg

Sinister eater

Frågan kvarstår dock, varför är två (synbart resp. bevisbart) "äldre" (än aderton) så intresserade för detta med legetima ålder för sexualdebuten?
Jag kan inte tala för Rosen, men jag har i alla fall inte varit 33 hela livet...

Dessutom har jag en fascination för underliga lagar på alla områden.

I detta fall tycker jag dock att frågan är ganska så meningslös. En del kanske är mogna vid 15, men jag känner folk som är 35 och egentligen inte är mogna nog för att ha sex... Det är väldigt personberoende.

Storuggla

Champion

"Själv har jag inte vägt mig på minst tio år, då jag vägde cirka 70. Skulle dock gissa att jag pendlar +- fem kilo kring det fortfarande."

Precis, och det är kläderna som krymper i tvätten ^_-

Storuggla, har också personnummer

Storuggla

Champion
Medelvärd... eh... låt mig se.

Mig själv, 24 bast, manligt kön.

Martin, 24 år, skäggig, manligt kön.

Mats, 25 år, har nyligen blonderat håret så jag drar av lite manlighet så han blir en halv karl.

Busko, Ålder Okänd, Tydligen av manligt kön.

Krille, 24 år, Rockabillystil med hawaiiskjortor. Manligt kön.

Så låt mig se: (Man + Man + ½Man + Man + Man)/5 = 0.9

Vi är alltså i snitt 0.9 Manliga.

Storuggla, liftar med en gös

PalMer

Warrior
Jag fyller 27 och övriga i spelgruppen är;

Vampire; 31, 28, 29 och 26

Eon; 26, 29, 29 och 29

No girls, just boys...

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Re: Jag tycker bla bla bla bla bla.

"Jag ligger lite marginellt efter honom."

Nja, njo, nu ska du inte vara så hård mot dig själv. Du har ju trots allt inte dött än, och segrar alltså över Alexander på den punkten. Och efter dina utläggningar tror jag säkert att du skulle kunna hugga sönder den gordiska knuten lika bra som Alexander gjort.

Här känner man sig ung, jag har en standardgrupp på ca 6 pers, genomsnittliga åldern 14, men har varit högre. Själv är man 15 *skyddar sig mot alla projektiler*, av manligt kön, och väger nog ganska lite jämfört med de flesta, och väger troligen minst i min spelgrupp. Som jag bossar runt totalt.

Troberg

Sinister eater

Precis, och det är kläderna som krymper i tvätten ^_-
Nejdå, jag fick öka bältet ett par hål när jag var i Jordanien (de äter nåt så förbaskat mycket (och massiv mat, mycket kött och annat tungt) där). Jag är dock snart tillbaka igen, har bara ett halvt hål kvar.

En intressant sidopoäng är att jag använt samma bälte i princip varje dag i över 11 år, så jag har en viss pejl på det...

Sodivra

Champion
Så, det kommer fram till slut..

Jag har alltid undrat hur gammal Storuggla var egentligen.
Nå, det var ju ungefär vad jag hade tänkt mig.

Tack, Storuggla.

Troberg

Sinister eater
Re: Jag tycker bla bla bla bla bla.

Vad åldern bekommer så är jag lika gammal som Alexander den store var vid sin död, när han erövrat hela den kända värden. Jag ligger lite marginellt efter honom.
Se det från den glada sidan. Vid din ålder så hade Doc Holliday redan varit död flera år.

Jag ligger lite marginellt efter honom.
Svår fråga. Det kan inte vara storhetsvansinne i alla fall. Du kan inte äta lika många pannkakor med grädde och sylt? :gremsmile:

Storuggla

Champion
Re: Så, det kommer fram till slut..

"Jag har alltid undrat hur gammal Storuggla var egentligen."

Du kunde frågat?

Storuggla, svarar ofta

Storuggla

Champion

"Nejdå, jag fick öka bältet ett par hål när jag var i Jordanien (de äter nåt så förbaskat mycket (och massiv mat, mycket kött och annat tungt) där). Jag är dock snart tillbaka igen, har bara ett halvt hål kvar."

Men... varför fick du öka bältet när de åt så mycket? Gick du upp av blotta åsynen, eller anses det oartigt att inte äta upp det som bjuds? Det här var intressant, för visso inte helt on topic men ändock intressant, var det så att det bara slank ner av bara farten eller fanns det en social faktor bakom det hela?

Storuggla, började skriva ett simpelt semantik-gnabb men intresserade sig sedan för jordansk artighet och matsed

Serdan

Veteran
Ålder 34 och pojke. Övriga som jag spelar med är 33, 34, 25, 20 + några som är runt 28 men vet deras ålder exakt.

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013

Jag syftade inte på utseendet. Håller med om att många ser äldre ut än vad de är. Jag ställer mig snarare frågande till hur mycket jag skulle ha gemensamt med en 16-åring. Jag tror inte att jag skulle få ut så mycket av ett sådant förhållande.

Mask_UBBT

Hero

hmmm... vad jag vill minnas så sitter åldern i huvudet. visst finns en majoritet av småttingar inom alla åldrar, men jag tvivlar på att det är omöjligt att få ut ett vettigt förhållande från någon som är en sisådär 6-7 år yngre... givetvis inte vemsomhelst, men jag tror inte du direkt skulle säga att alla jämnåriga aoutomatiskt blir vettiga och möjliga att ha ett "gynnsamt förhållande" med. Faktum är att jag vågar säga att dessa människor är så få att ålder är en paragraf som man inte borde ta med i kriterierna...

/Mask- som egentligen ogillar tanken att vara ihop med yngre flickor, men som försvarar sina vänners beteende...

Cad

Veteran

jag tvivlar på att det är omöjligt att få ut ett vettigt förhållande från någon som är en sisådär 6-7 år yngre...
det går så bra även med stora ålderskillnader...min fru står ut med en yngre man..o jag står ut med en äldre kvinna..

no problemas

/Cad

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013

Jag förstår vad du menar och håller givetvis med. Frågan är om det inte har debatterats lite väl OT i den här tråden :gremwink:

/Vitulv - som inte ogillar tanken på att vara tillsammans med yngre flickor då hans flickvän är två år yngre än honom.

Mask_UBBT

Hero
Re: Könsmognad [OT som fan]

Gränsen är väl ditsatt för att skydda 12-13 åringar från att 32-åringar ska försöka förföra dem, eller något... och jag kan tänka mej att det finns 16-17 åringar som är frustrerade nog att tänka sej ha sex me en 12-åring eller något...