Svarte Faraonen
Sumer is icumen in
Jag spelar med 7 pers (tror jag, när jag skriver kan jag inte räkna på fingrarna) som är 16-18 år.
Fast inte med en person som är över 18. Jag vet inte exakt hur juridiken funkar, men jag har förstått det som att det är en sån där lag som man inte aktivt följer upp förrän någon anmäler. Det kan ju bli väldigt sjuka effekter annars om två personer med olika födelsedag träffas innan de är 18.Det finns nog ett samband mellan detta och det faktum att det är tillåtet att idka samlag efter att man fyllt 15.
Jag har fått det där förklarat för mig vid något tillfälle. Tydligen är det så att lagen kom till just för att ungdomar (under 15) inte skall bli utnyttjade av äldre. Men tydligen är det fritt fram om personen är över 15 (givetvis förutsättande att båda är med på det). Om en myndig person däremot skulle få för sig att ha sex med en person under 15 är det däremot jävligt förbjudet. Om de båda är under 15 år så väcks i allmänhet inget åtal, vem skall i så fall åtalas? Båda? Fy på er ungar, inte juffsa med varandraFast inte med en person som är över 18. Jag vet inte exakt hur juridiken funkar, men jag har förstått det som att det är en sån där lag som man inte aktivt följer upp förrän någon anmäler. Det kan ju bli väldigt sjuka effekter annars om två personer med olika födelsedag träffas innan de är 18.
Vill jag veta varför du är så insatt i ämnet?Stämmer; om det t.ex är en 14-åring och en 16-åring säger lagen (ungefär) "om skillnaden i ålder och utveckling är ringa, får åtal väckas endast om åtal är påkallat ur allmän synpunkt."
Om det istället är en vuxen (myndig) person och en som är mellan 15 och 18 år, så är det lagligt men kan lättare falla under sexuellt utnyttjande än om det var frågan om två myndiga personer - i princip måste den äldre först säkerställa att den yngre har sex enbart för att han/hon vill det.
Bara som en fullkomligt idiotisk notis har jag för mig att EU-standard för denna ålder är 16, vilket Sverige följer. Men 15 var det även när jag gick i grundskolan.Det finns nog ett samband mellan detta och det faktum att det är tillåtet att idka samlag efter att man fyllt 15.