Svarte Faraonen
Sumer is icumen in
Jag spelar med 7 pers (tror jag, när jag skriver kan jag inte räkna på fingrarna) som är 16-18 år.
Det finns nog ett samband mellan detta och det faktum att det är tillåtet att idka samlag efter att man fyllt 15.
Fast inte med en person som är över 18. Jag vet inte exakt hur juridiken funkar, men jag har förstått det som att det är en sån där lag som man inte aktivt följer upp förrän någon anmäler. Det kan ju bli väldigt sjuka effekter annars om två personer med olika födelsedag träffas innan de är 18.
Stämmer; om det t.ex är en 14-åring och en 16-åring säger lagen (ungefär) "om skillnaden i ålder och utveckling är ringa, får åtal väckas endast om åtal är påkallat ur allmän synpunkt."
Om det istället är en vuxen (myndig) person och en som är mellan 15 och 18 år, så är det lagligt men kan lättare falla under sexuellt utnyttjande än om det var frågan om två myndiga personer - i princip måste den äldre först säkerställa att den yngre har sex enbart för att han/hon vill det.
Det finns nog ett samband mellan detta och det faktum att det är tillåtet att idka samlag efter att man fyllt 15.