Nekromanti Orkar inte

Tsianphiel

Swordsman
Recca - ett par saker.

Du är inte dum. Impulsiv kanske, men det är inte att vara dum

Cissi (?) har rätt. Det är väldigt få (kända) kvinnliga medlemmar på WRNU, vilket jag tycker är synd. Jag har tyvärr inte ork/ lust att hänga här så där värst mycket och gör det mest när det dyker upp trådar som handlar om mig eller mina recensioner, men - kudos till moderatorer och medlemmar - klimatet på WRNU har blivit mycket bättre bara det senaste året och fortsätter förändringen kan det mycket väl hända att jag gör mer än lurkar.

För mig är det ofta så att det är när jag är arg eller i affekt som jag skriver grejer som jag senare känner att jag inte borde skrivit. Det har hänt mer än en gång på min blogg. Det jag har försökt göra är att istället skriva drafts på vad jag vill säga och låtit dem ligga över natten. Nackdelen med ett forum är att det är så omedelbart att jag helst vill trycka skicka med en gång, men ibland lönar det sig att vänta.

Fast det här har redan trettio personer skrivit innan mig.

Det största lärdomen jag har gjort via nätet är dock att ibland så läser de jag är arg på det jag skriver. Så jag har tagit för vana att försöka att inte skriva något som jag själv inte skulle kunna säga till personen eller en grupp ansikte mot ansikte.

Slutligen - om du inte känner att du orkar hänga här, av vilket skäl som helst, så ta en paus. Det är helt okej. Gör inte något som får dig att må dåligt. Om WRNU får dig att må dåligt så dumpa forumet, eller lurka, eller hitta något annat ställe att hänga på tills du orkar komma tillbaka.

Feuflux

omjonasson.se
Konstruktiva tips

Eftersom du skriver många bra inlägg och deltar i samma forumspel som jag så vill jag förstås absolut inte att du ska lämna forumet! Sen kan jag väl hålla med tidigare svar om att du ibland skriver för impulsivt och tar diskussioner för personligt (fast vad vet jag, jag brukar ignorera alla infekterade trådar).

Vi kör lite (förhoppningsvis) konstruktiva tips för att göra din forumsupplevelse bättre:

* Strunta i forumet en vecka (med zombiespelet som undantag givetvis! :gremwink: och möjligtvis vrållådan som undantag också). Får du abstinens eller blir du glad över att slippa bråkiga trådar?

* När du läser nåt som du vill protestera emot (t.ex. att det är genetiskt att det är mannen som ska ragga upp kvinnan och att det motsatta är ett extremt undantag (som jag inte orkade säge emot på ett annat forum)) så vänta innan du svarar! Vänta 1 timme, 4 timmar, en dag, whatever. Jag brukar sova på saken (och sen har jag ingen lust att svara längre och så får det vara).

* Innan du postar inlägget så kontrolläs det med "neutrala ögon". Är det något uttryck som borde omformuleras/tas bort för att inte bli otrevligt?

Så håller jag tummarna för att få ha dig kvar.

Troberg

Sinister eater
Vitulv said:
Nä, jag tycker inte att du är en idiot. Däremot är du impulsiv och oförsiktig, vilket leder till att du måste modereras ibland. Lev med det och skippa martyrskapet. Var istället tacksam för att moderatorerna faktiskt har de mjuka handskarna på när de hanterar dig - du kommer oftast väldigt lindrigt undan (alltså tvärtom mot vad du själv skriver).
Vilket även gäller Vitulv (och, för den delen, mig...)... :gremsmile:

Unfair

Hero
Du är trevlig att ha att göra med så du kan gott vara kvar. Däremot så kanske du skulle göra gott i att hålla dig ifrån off-topic forumet, det är nog där komplimang-densiteten är som lägst. Bara man anstränger sig lite för att vara trevlig så brukar man bemötas trevligt och ha en allmänt go tid.

Vimes

Sillkung
Stay!

För övrigt skulle varulvsspelen inte bli sig lika om inte du var med. Där är du ju en av de största drakarna.

Recca

Femme Fatale
Åhh. Jag tänker inte lämna forumet. Inte efter alla kommentarer i den här tråden. Jag är rörd till tårar. :gremsmile:

Jag ska göra mitt bäsa för att lyssna på era råd. Tack så jättemycket för alla inlägg i tråden.

Kram. Kram, kram kram kram.

Kraaam

Vicotnik

Den onde
Staff member
Yeay :gremsmile:

Och om du nu någon gång i framtiden skulle du få för dig att lämna forumet så vet vi var du bor. :gremwink: :gremsmile:

Cissi

Up to no good.
Klart du orkar! Om du klarar av mig och du-vet-vem IRL så klarar du väl av alla bråkstakar på det här forumet. :heart:

Vi kan ju inte låta killarna skrämma bort oss...
hm... redak är lite homogen, kanske ni ska ta in ett par tjejer grabs?!
Jag är på! :gremgrin:

KRAM!

Poseur

Swashbuckler
Jag tänker precis som många andra, ett påpeka att du inte är en idiot , och två säga att du inte ska sluta (om du vill).

Du precis dom jag och andra är ofta impulsiva o skriver i affekt.
Även om jag sällan skriver i infekterade trådar så brukar jag vara på din sida för det mesta. O wod trådarna är ju det bästa som hänt wrnu de senaste veckorna.

Så håll dig kvar!

Möller

Hubert Hortlax
Neeeeej! skulle jag utbrista om du stack. Även om du är en av de som bidrar till att det går hett till ibland så tillför du jättemycket positivt också.

Med det sagt så är det inget fel med att ta pauser från forumet. Att rage-quita och ta bort kontot är bara dumt. Men att fundera över vad man vill med forumet en tid är säkert skitbra.

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Jag har inte direkt pratat med dig vad jag kan minnas, möjligtvis nån gång i skrikboxen, däremot har jag läst vad du skrivit många gånger.

Jag tänker instämma med föregående talare och säga att jag vill ha dig kvar.

Jag tycker det är oerhört uppfriskande med människor som kan säga (skriva) vad de tycker på ett personligt och engagerat sätt. Hittills har jag inte känt mig träffad eller sårad av någonting du skrivit men om jag någonsin skulle göra det så hoppas jag att jag kan inse att här har vi en människa som brinner starkt för något och uttrycker sig med känsla och passion.

Jag ser fram emot att få läsa vidare av allt du skriver.

Hej hopp!

Minimoni

Homelander
Du borde inte lämna forumet.

Men jag måste säga att det var enormt osmakligt av dig att skriva det du skrev gällande SD och JV. Jag tänker inte öppet här säga vilka konsekvenser jag tycker det borde få att skriva så, men att du lämnar och inte kommer tillbaka är för extremt.

Jag tror inte jag håller med dig i mycket, i alla fall inte vad du skrivit på forumet men du är ingen ondskefull människa och dina åsikter är lika värda som alla andras.

Men tänk på vad du säger då det är svårt tycker jag att föra en vuxen debatt med någon som potentiellt önskar dränka mig om jag besitter fel åsikter.

Med vänlig hälsning, Minimoni

Ymir

Liten kantbaron
Att skämta på Rollspel.nu bör betraktas på samma sätt som att skämta inför ett rum fullt av kompletta främlingar.
Men då borde det ju vara helt okej att attackera specifika grupper? För det är vad ståuppkomiker gör hela tiden, på scen, i ett rum fullt av kompletta främlingar. Ta Magnus Betnér, Sarah Silverman eller vem som helst som exempel, de har högljutt kränkt SD, KD, republikaner, sionister, fetton, hiphopare, djurvänner, brats, the list goes on and on.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Ymir said:
För det är vad ståuppkomiker gör hela tiden, på scen, i ett rum fullt av kompletta främlingar. Ta Magnus Betnér, Sarah Silverman eller vem som helst som exempel, de har högljutt kränkt SD, KD, republikaner, sionister, fetton, hiphopare, djurvänner, brats, the list goes on and on.
På scen. Och bland sina vänner som tycker det är kul.

Troligtvis inte i alla samanhang, hela tiden, inför alla utan urskiljning.

Ståuppare har en publik som väljer att ta del av deras roligheter. För mig är det en galax av skillnad mellan vad Betnér gör och vilka förutsättningar som gäller för honom, och för vad som gäller i daglig samvaro.

/M

Troberg

Sinister eater
Ymir said:
Men då borde det ju vara helt okej att attackera specifika grupper? För det är vad ståuppkomiker gör hela tiden, på scen, i ett rum fullt av kompletta främlingar. Ta Magnus Betnér, Sarah Silverman eller vem som helst som exempel, de har högljutt kränkt SD, KD, republikaner, sionister, fetton, hiphopare, djurvänner, brats, the list goes on and on.
De är proffs. Det är inte vi. "What you are about to see is performed by trained professionals. Don't try this at home." (Den där disclaimern är det jag ogillar mest med MythBusters. Hur kan man påstå att man gör vetenskap när man avråder andra från att testa verifiera resultaten???)

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Magnus Seter said:
Ymir said:
För det är vad ståuppkomiker gör hela tiden, på scen, i ett rum fullt av kompletta främlingar. Ta Magnus Betnér, Sarah Silverman eller vem som helst som exempel, de har högljutt kränkt SD, KD, republikaner, sionister, fetton, hiphopare, djurvänner, brats, the list goes on and on.
På scen. Och bland sina vänner som tycker det är kul.

Troligtvis inte i alla samanhang, hela tiden, inför alla utan urskiljning.

Ståuppare har en publik som väljer att ta del av deras roligheter. För mig är det en galax av skillnad mellan vad Betnér gör och vilka förutsättningar som gäller för honom, och för vad som gäller i daglig samvaro.

/M
Dessutom; bara för att en ståuppare gör något så betyder det väl inte att det är ok? Det finns många beteenden i samhället som är fullt lagliga, utan att för den sakens skull vara önskvärda i alla sammanhang. Rollspel.nu's regelverk är inte en direkt avspegling av svensk lag utan en samling trivselregler för ett mer eller mindre slutet sällskap.

Det är fullt lagligt att ha på sig en DIF-halsduk, men du kommer inte bli välkomnad till Black Armys medlemslokal om du klär dig så, om ni ursäktar den långsökta liknelsen.

Recca

Femme Fatale
MiniMoni said:
Men jag måste säga att det var enormt osmakligt av dig att skriva det du skrev gällande SD och JV. Jag tänker inte öppet här säga vilka konsekvenser jag tycker det borde få att skriva så, men att du lämnar och inte kommer tillbaka är för extremt.
Jag måste få förklara min kommentar lite snabbt. Jag gör ingen poäng av att dränka människor. Ingen som helst. Det är du och Dante som tolkat det så. Det går att tolka det så, men det var inte min intention. ÖHT.

Vad jag skrev var att vi skulle bygga en fyrkantig båt.

Den fyrkantiga båten är en referens till förkristen mytos om syndafloden, nämligen sumerisk - eftersom de inte kunde bygga båtar på den tiden så beskrivs båten som fyrkantig enligt sagan. Fyrkantiga båtar flyter inte.

Det är sjukt långsökt, jag vet, men det är alltså en sorts kritik mot religionen och JV's fundamentalism lite halvindirekt.

En snabb titt på vad jag faktiskt skrev då:
Jag tycker vi packar alla SD-anhängare tillsammans med jehovas vittnen på en fyrkantig båt vi kallar arken och ser den sjunka i Atlanten. :gremlaugh:
Fyrkantig båt som sjunker. Check.
Smiley som visar att jag skojar. Check.
Dränka alla som röstar på SD och alla JV. Nej, inte check. Hur någon ens kan tro att jag kan tycka det är djupt upprörande. När ni läste fyrkantig båt borde ni fått en varningsklocka i huvudet och tänkt: "Va konstigt hon uttrycker sig, vad är en fyrkantig båt egentligen?" Nej, ni valde att tolka mitt skämt, ett skämt jag satt en smiley på f.ö, i värsta möjliga ljus.

I bokstavligt ljus? Nej inte bokstavligt. För en fyrkantig båt skulle inte flyta ut mitt i atlanten och sen sjunka. Den skulle sjunka i hamnen. Vidare förstår jag inte ens hur man skulle kunna tolka det bokstavligt. Känns som att folk läser det, glömmer smileyn, tittar på vem som skrivit inlägget och tänker: "Fifan, hon besannar alla mina misstankar om henne. Jävla misogyn satmara!!!"

Ser man det som att jag vill dränka alla JV och alla SD och sedan skratta åt dem medan de drunknar så är det ju fruktansvärt!
Men då har man själv skapat den tolkningen. Jag säger ingenstans någonsin att jag tycker att någon ska dö, vare sig drunkningsdöden eller på annat vis.

Tänk om jag skrivit:
Jag tycker att vi tar alla fiskmåsar som utsatts för oljeläckor och tvingar dem att värpa giftiga ägg och så ger vi dessa till alla med rasistiska åsikter. :gremlaugh:

Det är på samma nivå liksom... Det är långsökt, det är bisarrt och det krävs moderatoriskt tolkningsföreträde för att få det till att nån dör.

Tänk om jag sagt:
Jag tycker att alla antifeminister borde hjälpas åt att skruva glödlampor i ett högspänningsnät. :gremlaugh:

Då säger jag inte att jag hoppas att de ska dö. Men om de elektrifieras så kanske de dör. Det är på samma nivå som att skicka ut folk på en fyrkantig båt.

Om Ond Bråd Död hade skrivit:
Jag tänker bygga en trasig båt och skicka ut alla feminister på den och sedan se på när den sjunker. :gremlaugh:

Så hade jag antagligen inte reagerat lika starkt som ni har reagerat i försvar av alla SD-sympatisörer världen över som potentiellt kan ta illa upp för att någon tycker att de är dumma nog att kliva på en fyrkantig båt.

Så förlåt igen för att jag konstant är impulsiv, har starka åsikter och tar strid med folk och sen inte kan hålla mig lugn och beskedlig artig. Jag är inte respektlös, respekt har ingenting med saken att göra, jag bara reagerar med näbbar och klor. Det här har gjort att jag bestämt mig för att försöka att hålla mig borta från trådar som är förklädda politiska trådar. För jag säger bara dumma saker då.

gizmo

temporary sunshine
Recca said:
Tänk om jag skrivit:
Jag tycker att vi tar alla fiskmåsar som utsatts för oljeläckor och tvingar dem att värpa giftiga ägg och så ger vi dessa till alla med rasistiska åsikter. :gremlaugh:

Det är på samma nivå liksom... Det är långsökt, det är bisarrt och det krävs moderatoriskt tolkningsföreträde för att få det till att nån dör.
ja, det är precis på samma nivå. Just det är poängen. Det är precis lika INTE OK.

Recca said:
Tänk om jag sagt:
Jag tycker att alla antifeminister borde hjälpas åt att skruva glödlampor i ett högspänningsnät. :gremlaugh:

Då säger jag inte att jag hoppas att de ska dö. Men om de elektrifieras så kanske de dör. Det är på samma nivå som att skicka ut folk på en fyrkantig båt.
ditto. Inte OK.

Om du inte känner av det själv, kanske om du betraktar det från en magi synpunkt? När det ändå är en rollspelsida?
Dvs: "Ord är sanning." "Ord är makt."

Jag personligen tycker faktiskt om att tro att det är så, och jag använder ord so mycket jag kan på det sättet. Och blir konstant besviken på folk när de inte gör det, för jag helt enkelt inte kan förstå varför.

Men även om man inte är sådan, inte tror på det, eller till och med befinner sig i lägret "Ord är inget mer än lite damm på vinden", kan man ändå använda sig av det bara för att dubbelkolla sig själv och om man kanske är på väg att säga något man inte borde.

Magi eller inte - ord kan glömmas, eller förlåtas, men de kan inte göras osagt.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Ymir said:
Tänk snarare på hur du bör bete dig om du är bjuden till en fest där du inte känner en kotte.