Bryr jag mig om vad de här gästerna tycker eller vet jag i förväg lite om dem, som att de kanske har lite skumma åsikter?Dante said:Tänk snarare på hur du bör bete dig om du är bjuden till en fest där du inte känner en kotte.Ymir said:Men då borde det ju vara helt okej att attackera specifika grupper? För det är vad ståuppkomiker gör hela tiden, på scen, i ett rum fullt av kompletta främlingar. Ta Magnus Betnér, Sarah Silverman eller vem som helst som exempel, de har högljutt kränkt SD, KD, republikaner, sionister, fetton, hiphopare, djurvänner, brats, the list goes on and on.
Jag tänker att om jag kommer till en fest med bara punkare och jag inte känner nån skulle jag utan att frukta dra grova SD-skämt. Sen kanske jag inte skulle dra såna skämt ändå för att jag är mycket snällare IRL än på nätet... Men eh... Kalla mig Save, men jag tycker såna exempel är svåra för de förutsätter på nåt sätt att man föreställer sig en fest där man vaktar sin tunga. Men man kan ju lika lätt föreställa sig en fest där man inte känner nån fast där det inte känns alls lika relevant att vakta sin tunga.