Beastslayer
ROTN
Jag brukar kolla in lite bloggar som jag finner när jag googlar "Top Sci-Fi movies" och så kollar jag in de filmer jag inte sett och som verkar intressanta.Bunny said:Ja, men vad bra. Såg i efterhand att du nämnde den första redan i trådstarten. Kul att den fått lite spridning. Kan inte vara det lättaste för en Sci-Fi-film ifrån Schweiz, liksom.Draugen said:Sett dem båda, of course!Bunny said:Cargo
... och...
Children of Men
Children of Men är en personlig favorit. Platsar nog på 00-talets top 3, alla kategorier, för mig.
Bra Sci-Fi är svårt. Har du sett Moon och the Fountain?
På senaste FFF visade vi den charmiga filmen Mars, men där råder knappast skräckstämning.
För lite mer samhällskommentar så rekommenderas Transfer varmt. Precis som Children of Men tar den knivskarpt upp aktuella samhällsfrågor, men inte på samma sätt - vänta dig så att säga inte 20 minuter långa krigstagningar.
Det är några filmer där som jag faktist INTE har sett. Typ Moon och som jag sett på många lista men som jag inte tilltalat mig riktigt. Men jag kanske ska ge den ett försök?
Children of Men är mkt riktigt en riktigt bra film, det var ett tag sedan jag såg den så det kan vara dags för den att ta sig en vända i PS3an kanske.
Tack för de andra tipsen! Skall kolla upp.